ورود نیرو‌های شورشی به پایتخت تیگرای

نیرو‌های شورشی موفق شدند وارد مرکز منطقه تیگرای در شمال اتیوپی بشوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام یک مقام آگاه با پیشروی نیرو‌های شورشی، دولت موقت از مرکز منطقه تیگرای واقع در شمال اتیوپی فرار کرد.

بر این اساس، طبق گفته شاهدان عینی، نیرو‌های شورشی در منطقه تیگرای وارد پایتخت این منطقه شدند. در همین حال، اتیوپی در منطقه تیگرای آتش بس یک طرفه اعلام کرد.

استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان به سبب وجود درگیری‌ها و عدم موافقت مقامات اتیوپی هنوز نتوانسته است وارد منطقه ”عبای عدی“ در منطقه تیگرای شود.

استفان دوژاریک افزود مسئله فقط گرفتن اجازه نیست بلکه درگیری‌های شدید در منطقه همچنان ادامه دارد؛ بنابراین مسئله از ابعاد مختلف غیرقابل قبول است. ما باید وارد منطقه شویم تا اوضاع را ارزیابی و کمک‌های مورد نیاز را تامین کنیم. نمی‌توانیم حملات به نیرو‌های فعال در حوزه‌های انسانی را با قدرت و شدت کافی محکوم کنیم. این افراد در بسیاری از اوقات هدف حمله قرار می‌گیرند. بیم آن داریم که این حملات برای ترساندن آن‌ها باشد. این کار باعث می‌شود مردم از کمک‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند محروم شوند.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد زمانی که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌های خود را برای بیرون کردن نیرو‌های شورشی به این منطقه اعزام کرد. با وجود تصور احمد از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و بحران انسانی را بر جا گذاشت که بر اساس اعلام سازمان ملل ۳۵۰ هزار نفر را در آستانه قحطی قرار داده است.

شورشیان در منطقه تیگرای که خود را با نام نیرو‌های دفاعی تیگرای می‌شناسند، هفته گذشته همزمان با برگزاری انتخابات سراسری در اتیوپی یک حمله بزرگ را آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار