پاکستان در صورت قدرت گرفتن طالبان مرزهای خود را با افغانستان می بندد

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در صورت قدرت گرفتن طالبان در افغانستان مرز‌های خود را با این کشور خواهد بست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اوربند نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که پس از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، اگر طالبان دولت این کشور را به دست بگیرند، پاکستان مرز‌های خود را با افغانستان خواهد بست.

او در ادامه اظهار داشت که پاکستان در حال حاضر ۳.۵ میلیون پناهنده را که از جنگ طالبان با نیرو‌های افغان فرار کرده اند، پذیرفته است و دیگر نمیتواند پذیرای تعداد بیشتری باشد.

قریشی در این باره گفت: «ما باید مرز خود را ببندیم. باید از منافع ملی خود محافظت کنیم.»
این اظهارات یک روز پس از آن بیان میشود که عمران خان، نخست وزیر پاکستان، در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  اگر طالبان بخواهند افغانستان را از طریق ارتش تصرف کنند چکار خواهید کرد، گفت: « گفت: «ما مرزمان را مهر و موم خواهیم کرد. اولا پاکستان نمی‌خواهد واردجنگ دیگری شود. ثانیا، مانمیخواهیم موج دیگر از پناهندگان وارد کشور شود.»

عمران خان مخالفت خود را با خروج آمریکا از افغانستان ابراز کرد و گفت که این اقدام باعث شد تا پاکستان اهرم قدرت خود را بر طالبان از دست دهد.

عمران خان همچنین اظهار داشت:  «زمانی که آمریکا تاریخ خروج خود را اعلام کرد، طالبان اساساً ادعای پیروزی کردند. آن‌ها فکر می‌کنند که در جنگ پیروز شدند؛ بنابراین، توانایی ما برای تأثیرگذاری بر روی آن‌ها اکاهش یافته است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار