رسیدگی به یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده شکایت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده شکایت،در استان رسیدگی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی احمدی مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حوزه استرداد وجوه و اموال هفت پرونده به ارزش ۷۹۰ میلیارد ریال، جلوگیری از فرار مالیاتی یک پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد ریال تشکیل و بررسی شد.

او افزود: در حوزه جلوگیری از تضییع اموال، هفت پرونده به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی چهار پرونده در قالب دو هزار و ۵۰۰ هکتار تشکیل و بررسی شد.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: پیگیری برای صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی به تعداد سه پرونده به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال نیز تشکیل شده است.

او اظهار داشت: ۱۲۸ مورد برنامه بازرسی و بازرسی موردی در استان انجام شده است که در این بازرسی‌ها ۳۳۴ گزارش تهیه شده که از این تعداد ۱۱۴ گزارش اصلاح امور، ۱۴۵ گزارش تعقیب اداری، چهار گزارش بازرسی فوق‌العاده و ۸۵ گزارش بازرسی‌های موردی و چهار گزارش ابطال مصوبات در دیوان عدالت اداری بوده است.

احمدی تصریح کرد: یک‌هزار و ۸۹۵ شکایت و اعلام رسیدگی شده است و از این تعداد یک‌هزار و ۸۴ اعلام ناظر بر سوء جریان در دستگاه‌های اجرایی استان واصل شد که ۵۲۳ مورد مربوط به حوزه تولیدی، ۲۵۰ مورد مربوط به حوزه سیاسی و قضایی، ۲۲۶ مورد مربوط به حوزه امور فرهنگی و اجتماعی و ۸۵ مورد مربوط به حوزه اقتصادی بود.

او گفت: امسال تعداد ۸۱۰ شکایت ناظر بر سوء جریان در دستگاه‌های اجرایی استان واصل شد که ۳۲۳ مورد مربوط به حوزه تولیدی، ۲۷۶ مورد مربوط به حوزه سیاسی و قضایی، ۷۸ مورد مربوط به حوزه امور فرهنگی و اجتماعی و ۱۳۳ مورد مربوط به حوزه اقتصادی بوده است.

احمدی بیان کرد: در حوزه نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی از جمله مناقصه و مزایده نیز بازرسی‌های انجام شد، که در حوزه ثبت اطلاعات اولیه از سوی دستگاه‌های اجرایی ۸۵۴ مورد، نظارت و بررسی انجام شده ۲۱۵ مورد، حضور نماینده سازمان در جلسات ۲۱۵ مورد، تذکر ناظر سازمان به اعضای کمیسیون ۱۶۲ مورد و درخواست لغو یا تجدید نظر سه مورد ثبت شد و ارزش ریالی مزایده‌ها و مناقصه‌ها لغو یا تجدید شده نیز ۴۵۵ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بیش از۵۰ جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران با رویکرد حمایت از سرمایهگذاری و رفع موانع انجام شده است که در ارزیابی‌های انجام شده، بازرسی کل استان در این خصوص رتبه نخست را کسب کرده است.

احمدی ادامه داد: انجام بازرسی غیرمترقبه از تمامی ادارات شهرستانی در سطح استان در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد و گزارش‌های تهیه شده برای رفع نارسایی به مقامات ارشد استان ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.