استقبال آمریکا از نشست سه‌جانبه عراق، مصر و اردن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشست دیروز بغداد را گامی مثبت در جهت تقویت روابط میان مصر، عراق و اردن ارزیابی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا از سفر سران اردن و مصر به عراق و برگزاری نشست سه جانبه در بغداد استقبال کرد.

ند پرایس شامگاه یکشنبه اعلام کرد آمریکا از سفر عبدالله دوم و عبدالفتاح سیسی به عراق استقبال می‌کند و آن را گامی مهم در جهت تقویت روابط بین امان، قاهره و بغداد می‌داند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن از سفر تاریخی امروز رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن به بغداد استقبال می‌کند. این سفر گام مهمی در تقویت روابط اقتصادی و امنیتی منطقه‌ای بین مصر، عراق و اردن و پیشبرد ثبات منطقه‌ای است.

سفر سران مصر و اردن به عراق و دیدار آن‌ها با مصطفی کاظمی تحت سازوکار سه جانبه همکاری آغاز شده در مارس ۲۰۱۹ صورت گرفت. این اولین سفر رئیس جمهور مصر به عراق طی ۳۰ سال گذشته بوده است. در جریان اجلاس سه جانبه، رهبران سه کشور توافق کردند که با توجه به چالش‌های بی سابقه‌ای که منطقه خاورمیانه با آن روبرو است، همکاری بین سه کشور را تشدید کنند.

در بیانیه پایانی نشست بغداد تاکید شد: «سه کشور عراق، مصر و اردن باید همه تلاش‌های خود را برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌گیر در خصوص مردم فلسطین، به‌کار گیرند. حل تنش‌ها براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، تنها راه رسیدن به آرامش در این منطقه است.» سران کشور‌های عراق، مصر و اردن در این بیانیه تأکید کردند همه نیرو‌های خارجی و شبه‌نظامیان مسلح برای حل بحران لیبی باید این کشور را ترک کنند. همچنین برای پایان دادن به جنگ در یمن باید از تلاش‌های سازمان ملل حمایت شود تا امنیت و ثبات به این کشور بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار