توسط رئیس ستاد انتخابات کشور؛

جزئیات مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد + آمار

جمال عرف با تشریح جزئیات حضور مردم استان‌های مختلف پای صندوق‌های اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰، میزان مشارکت در ۳۱ استان کشور را اعلام کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن سپاسگزاری مجدد از همه عوامل اجرایی و نظارتی دخیل در برگزاری انتخابات، بار دیگر از حضور پرشکوه مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت: به‌رغم همه فشار‌های روانی، تبلیغاتی و فشار‌های مختلف زمینه ساز برای ایجاد نارضایتی‌ها به وسیله عوامل گوناگون، مردم ایران با تأسی از منویات مقام معظم رهبری روز ۲۸ خردادماه با حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی، برگ زرین دیگری در کتاب پرافتخار ایران اسلامی ثبت کردند.

عرف در ادامه میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر اساس تعداد تعرفه‌های مصرف‌شده را در ۳۱ استان کشور اعلام و اظهار کرد: استان خراسان جنوبی و تهران به ترتیب با ۷۴.۳۸ و ۳۴.۳۹درصد بیشترین و کمترین درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کرده‌اند در حالی که در مجموع در کل کشور، میزان مشارکت در انتخابات ۴۸.۸ درصد بوده است. همچنین ۸ استان نرخ مشارکت بالای ۶۰ درصد را ثبت کرده اند.

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور، جدول میزان مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به تفکیک ۳۱ استان کشور در تصویر زیر آمده است.

جزئیات مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد + آمار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
درود بر مردمی که نفرین مادران داغدار رو به جونشون نخریدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۸ تير ۱۴۰۰
بخدا به مردم خراسان جنوبی باید رسیدگی بشه قدرشونو بدونین مسولان
این همه سرمایه میرن خرج تهران میکنن ولی ۳۴ درصد رای میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۸ تير ۱۴۰۰
مشاركت تقريبا همه جا خوب بوده به جز تهران. لطفا تهراني هاي ناراضي را راضي كنيد. مرفه هاي شاكي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگر کسانیکه رای ندادن هم حساب بشه مشارکت 100 در 100 میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
گرانیییییی
Sweden
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
من به این آقای منتخب رای ندادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
یه سری نادون اینجا نظر تکراری دادند که اگه شورا نبود ۲۰ درصد هم شرکت نمی‌کردند در صورتیکه موضوع دقیقا برعکسه. مشارکت در انتخابات شورا پایین تر از ریاست جمهوریه.
Iran (Islamic Republic of)
خراسانی
۱۷:۲۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
پرچم سرزمین خراسان بالاست. از ترک و ترکمان،از اعراب خراسان،از تاتارها و افغان ها و هزاره ها و خراسانی ها و گنابادی ها،دراویش و صوفی ها و سنی ها و شیعی ها،آذری های خراسان،فارس های خراسان،سیستانی های خراسان،کردهای کرمانجی شمال خراسان و تمام اقوام دیگر این سرزمین بزرگ و پهناور متشکرم. سرزمینی که قدیم از سرحدات تاجیکستان و افغانستان و ترکمنستان تا قومس و سمنان پهناور بود و بارها حماسه آفرید و سلطان این سرزمین فقط و فقط آقا امام رضا و پایتختش طوس است و بس
ومراکز مهم این سرزمین هرات و مزارشریف و بلخ و بجنورد و بیرجند و نیشابور و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حیف از آن همه بودجه که خرج تهران میشه این میزان مشارکت شون یعنی نمک نشناسی همون ندارهاشون نسبت به مناطق محروم پادشاه هستند زده زیر دلشون
Finland
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مشارکت ایرانیان خارج از کشور و ارای باطله رو هم منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
این ریس جمهور من نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بله رییس جمهور تو نیست چون تو ایرانی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۰
شما هم ایرانی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
جزییات ارا هم لطفا منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تعویق کنکور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خارج چند درصد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تهران شاید کمترین درصد را داشته اما بیشترین تعداد رای دهندگان را داشته.
تهران بیش از 3 میلیون نفر رای دادند در حالیکه در سایر شهرها حدود 1 میلیون نفر رای دادند.
تهران از نظر "تعداد" بیشترین مشارکت را داشته.
جزییات مشارکت را مشاهده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۰
بحرحا پایتخته چه انتظاراتی دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
عاشق شما حکومتی هستم تمام مردم شما رو باور دارن که همه حرفاتون راسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ما پشت نظام و کشورمون هستیم تا چشم هرکی نمی تونه ببینه دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ما پشت کشور مون هستیم اما دومی که گفتی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مثلا قرار بود در انتخابات ایران ۲۰ درصد بیشتر شرکت نکنند ولی با تمام کارشکنیها نصف مردم شرکت کردند و اونایی هم که شرکت نکردند اکثرا کاری با سیاست ندارند و به این معنی نیست که براندازند. در عوض به جای انتخابات کم رونق ایران فرانسه انتخاباتی با مشارکت فقط ۳۳ درصدی داشت که سلامت اون انتخابات رو طرفداهای مارین لوپن زیر سوال بردند. از صد سال پیش تا حالا اکثر انتخاباتهای آمریکا ۵۰ درصد یا کمتر و حداکثر تا حدود ۶۰ درصد بوده. هر چند در این کشورهای غربی وقتی هم که مشارکت خوب باشه تازه مثل مشارکت پایین در انتخابات ایرانه. مشکل شما براندازا اینه که عقل درست و حسابی ندارید و حاضر نیستید واقعیت رو ببینید برای همینه ۴۳ ساله منتظر تغییر نظام موندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
این آمار میزان هزینه دشمن رو تا حدودی نشون میده که کجا بیشتر هزینه کرد
البته خود دولت هم کمک شایانی در روند جنگ نرم داشت که مستحق پاداشی از
تل آویو هست
France
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
این انتصابات تیر آخر بود به پیکر نیمه جان جمهوریت...
امیدوارم آقای خامنه ای حداقل الان که همه سران قوا منصوبین ایشون هستن یکبار هم که شده پاسخگوی عملکرد منصوبین خودشون باشن در پایان دولت...و من لله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کاش همیشه انتصاب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
جمهوری اسلامی یکی از دموکرات ترین نظامهای دنیاست. توی کشورهای غربی که ادعای دموکراسیشون گوش فلک رو کر کرده بانکدارها و سرمایه داران رییس جمهور و سناتورها رو تعیین می‌کنند برای همینه که همه نوکر دست به سینه اسراییلد و منافع کشورهای خودشون کوچکترین اهمیتی نداره. تمام رییس جمهورهای آمریکا باید نظر لابی اسراییل رو جلب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۸ تير ۱۴۰۰
اگه انتصابی بود الان روحانی رییس جمهور نبود چشمتو باز کن واقعیت رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اینو به حاج آقا انجوی بگید معلوم نیست طرف چکاره اس
دشمن دانا که غم جان خورد
بهتر از آن دوست که نادان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
من‌به‌آمارزمین‌مشکوکم
وچراقلب‌سراسردرداست؟!
وچه‌شادیست‌برای‌همگان؟!
.
.
.
من‌به‌آمارزمین‌مشکوکم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت

روزگار غریبی است
Iran (Islamic Republic of)
جدی
۰۸:۴۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگر رای گیری شورا نبود مطمین باشید به 20درصد نمی رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مجبوری اینجوری خودتوتسکین بدی.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
با همین آمار ۴۱ میلیون از ۵۹ میلیون واجدین شرایط این ریس جمهور گفتند نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
جمع کل استانها را که میانگین بگیری می شود 53.4
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تعداد افراد رو میشمارن ، نه میانگین استان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تعداد افراد میشه میانگین استان و میانگین کل استان‌ها هم با هم جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اطلاعات دروغ 30 درصد هم شرکت نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تو تنها باهوش و راستگوی این کشوری.
Iran (Islamic Republic of)
h
۰۸:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
این یک تذکر از سوی مردم به مسولین کشور بود که در صورت توجه نکردن به مشکلات مردم انتخابات بعد همین تعداد هم شرکت نخواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
123
۰۸:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
این آمار نشون میده که تهرانی ها سطح سواد ودرکشون چقد بالاست و اینو فهمیدند که رئیس جمهور هیچ اختیاری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
سواد شعور نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
م.مهربان
۰۷:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
در مورد میزان مشارکت دقیقترین و واقعی ترین معیار،درصد مشارکت شهر تهران هست،چون بحث طایفه و فامیل برای انتخابات شورا مطرح نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نه جانم بیشتر تهرانی ها در ناز و نعمت خوشی زده زیر دلشون یا رای نمیدن یا به کسی رای میدن که ساز مخالف بزنه در هر حالت ازنظر اقتصادی از عزیزان خراسان جنوبی و سیستان بهترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دروغ که کنتور نمیندازه. همین هم دروغه 30 درصد هم نبود. تهران 22 درصد مشارکت داشته و نه 34 درصد. دروغ تا کی آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کافر همه را به کیش خود پندارد. خیال کردی چون تو ۲۴ ساعت دورغ میگی همه مثل خودتند؟ بعد دولت از خداش بود مشارکت از این پایینتر باشه وقتی نامزد خودشون رای نداره. چطور ممکنه وزارت کشور آمار بالاتر از آمار واقعی بده. بسوزید که خوب میسوزید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگر انتخاب شوراها نبود کسی زحمت نمیداد به خودش بره رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
فعلا که آمار تعرفه شورا از ریاست خیلی کمتره. اگر ریاست جمهوری نبود کسی بخاطر شورا نمیرفت رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کاملا برعکس. اگه فقط شورا بود مشارکت پایین تر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
لعنت بر ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
رای های باطله را هم کم کنید ببینم چند درصد میمانند اخر ملت از ترس قطع یارانه یا عدم استخدام و... فقط رفتند شناسنامه شان را مهر زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خخخ آخه چقدر به خودتون دروغ می گید؟! قطع یارانه؟! عدم استخدام؟! شما مثل اینکه ایران زندگی نمیکنید!
Finland
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
در جواب ناشناس 14:30 باید بگم که اتفاقا دروغ نیست.اون موقع که ایران بودم برای استخدام در یک شرکت دولتی این مورد رو نگاه کردن و چون رای داده بودم برای یه مدت کوتاه اون شرکت منو استخدام کرد و بعد از یه مدت گفت که دیگه به شما احتیاج نداریم.کاربر ابراهیم پهلو کاملا درست میگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگر حرف شما درست باشه باید منتظر باشیم یارانه حداقل 80درصد مردم قطع بشه و اخراج بشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کمتر دروغ بگید. این دروغگوییها درصد سوختگیتونو پایین نمیاره. تا حالا هیچوقت نشده برای استخدام، دریافت خدمات، یارانه یا هر امکانات دیگه‌ای ازم صفحه مهر انتخابات خورده شناسنامه بخواند. اون کشورهایی که این قوانین رو دارند استرالیا،‌ ترکیه، برزیل و چندتا کشور دیگه‌اند نه ایران. شاید تو اسراییل هم اینطور باشه برای همین شما فکر می‌کنید تو ایران هم شرکت در انتخابات اجباریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دروغ محض. هیچ وقت برای یارانه یا استخدام دولتی شناسنامه مردم رو برای شرکت در انتخابات بررسی نمی‌کنند. آرای باطله اکثرا مربوط به افرادیه که به نظام اعتقاد دارند ولی نامزد مورد نظرشون تایید نشده و دلخورند و تعدادی هم آرا مهر نخورده یا نام درست درج نشده یا خیلی دلایل دیگه ولی مسلما کسی که نظام رو قبول نداره اصلا در انتخابات شرکت نمی‌کنه. در ضمن همه اونایی هم که شرکت نکردند لزوما به معنی برانداز بودن نیست. بیشتر افرادی که شرکت نمی‌کنند اصلا کاری با سیاست ندارند و هر نظامی دیگه‌ای هم باشه سیاست براشون اهمیتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
می دانید چرا تهران کمترین مشارکت رو داشته ؟
چون همه مسولین رده بالا ساکن تهران هستند و همه منافعشونم تو تهران. حفظ انقلاب مال بیچاره و فقیراست ، پول و ثروت و امکانات مال تهرانی هاست که تو انتخابات کمترین مشارکت رو دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بهترین و معتبرترین ملاک آمار،،، انتخاباتی با نظارت بین المللی، بلاخص در کشور خودمان است،،، والا همه اش شبه برانگیز است. آخه مگر ریگی در کفش داریم که بترسیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اونوقت کدوم کشورها این نظر تخصصی و عالمانه شما رو تا حالا انجام دادن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
پایتخت باید جایی باشه که مردمش پای نظام و حکومتش ایستادند، خواهش میکنم همه امکانات مملکت رو تهران نریزید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
هر چی بودجه مملکته ریختید تو تهران، اینم نتیجه اش کمترین مشارکت
بازم میخواید همه امکانات رو بریزید تو تهران؟
یه نگاهی به آمار شهدا نسبت به جمعیت هر استان بکنید،
ما شهرستانی ها با همه نداری ها و کمبود ها پای این انقلاب وایستادیم، به ما جفا نکنید
هر چی دانشگاه، بیمارستان و کارخانه و تفریحات و تکنولوژی رو وارد تهران نکنید و مابقی کشور محروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
قوم فارس که حداقل مدعی سند مالکیت ایران هستند درانتخابات مشارکت کافی نداشته اند یعنی استان فارس که ۴۸ واصفهان که ۴۴ وتهران هم که ۳۴ درصد مشارکت داشته اند
این مشارکت خیلی ایده آل نیست و قوم فارس که اینگونه باشد ازسایراقوام دیگر نمی توان توقع زیادی داشت گرچه انتخابات اگر ۵۰ درصد رضایت مندی مردم وحمایت آنها را ازحاکمیت نشان دهد ۵۰ درصد هم شرکت دریک انتخاب است
نه بیشتر ونه کمتر وازانتخابات هم دریک حد محدود می توان برای تبلیغات سیاسی سود برد ولی مشکلات کشور رابا تبلیغات سیاسی نمی توان حل نمود بنابراین انتخابات تمام شد ورفت ولی تازه انجام تکالیف و وعده و وعیدهای نیمچه ای آغاز شد ، هیچ کاندید ریاست جمهوری به مردم وعده بیهوده نداد ولی وعده ندادن هم نوعی ناکارآمدی وناشیگری و نابلدی و ندانمکاریست یعنی مردم حداقل باید بدانند چشم انداز حرکت ۱۰ سال آینده کشور چیست وترس از محقق نشدن اهداف وترس از بدقولی هم سوء مدیریت وبی برنامه بودن است و بدترازهمه این است که اگر کشور برنامه وچشم انداز نداشته باشد بودجه ها صرف امور غیر ضرور می شود وهمه از اصل پیشرفت کشور جا می مانند و مشاوره واندیشه وتدبیر واندیشکده واتاق فکر داشتن یک طرف مدیریت کشوراست ولی
تقسیم سلولی وهمه چیز را درهمه زمان به پیش بردن وغش نکردن بودجه به یک سمت وفقیر وبدون رشد نگهداشتن سایر جوانب کشورهم یک مساله است.بعنوان مثال انبوه سازی مسکن یک اشتباه بزرگ است چون تدریج و فرسایشی حرکت کردن کشور عقل واحساس و سازگاری خانوادگی وهزاران جوانب دیگر زندگی ها راتنظیم می کند توضیح بهترآنکه مثلاً درخانواده اگر انسان یک کیلو میوه داشته باشد یا ۱۰ کیلو میوه داشته باشد درهردوحالت این میوه ها با تفاوتی جزئی همزمان تمام می شود درحالی که بدن وقتی با یک عدد میوه ویتامین خود را تامین می کند اگر فرد ۱۰۰ میوه دیگرهم بخورد چیزی به بدن اضافه نمی شود ماننداینکه انسان ۱۰۰ بارپشت سرهم وضو بگیرد وفقط اسراف آب داشته باشد . بنابراین نیاز سنجی واقعی در مسکن دراتومبیل در جواهرآلات وهرچیز دیگر باعث می شود که جلو خریدهای کاذب گرفته شود، چشم هم چشمی وطلاق وجنگ برسرملک ومقام و فخرفروشی کاسته شود. فرهنگ خواستن کاذب وتوانستن کسب نیازهای آنی کاذب حذف شود. بنابراین در دولت هم هرچیز باید زمان خود راطی کند و درتمام دوران نباید یک عده مثل آب خوردن به خواسته ها برسند ویک عده نوه خود راببینند ولی هنوز خواسته خود را نبینند. ایجاد عجله در وعده دادن و به سرعت شلیک توپ به انتظارات رسیدگی کردن هم سبستم کشور رابهم می زند
زیرا دولت که پول زیادی ندارد لذا باید یک حقی را دریک قسمت ناحق کند تا حق عقب مانده درکشور را زنده نماید
بنابراین نه سرعت ونه برگشت به عقب بلکه حرکت دائمی ومرحله به مرحله وعدم توقف درتمام جوانب کشورلازم است تا تصمیمات درکنار زمان کافی یک تصمیمات پخته تری بشود
به این دلیل که وقتی ما به چند ماه یک مسکن رابه یک زوج جوان میدهیم دیگر انگیزه کاروفعالیت ازاو می گیریم وخیلی از
جوانان مشابه بخاطر نرسیدن به خواسته خود دست به طلاق وناسازگاری می زنند ، از طرفی افرادآسان رسیده به زندگی راحت ازبچه دارشدن انصراف داده وبه گناهان کبیره دست می زنند، ازطرفی رابطه بین نسل قدیم وجدید وتجارب بشریت دراین مساله نابود میشود وخودخواهی ها ارتقا وناسازگاریها نهایی می شود بنابراین دولت باید افسار درست زندگی کردن وصبوری وتصمیمات پخته گرفتن را با برنامه ریزی دقیق برگردن مردم بیندازد.این درست نیست که یکباره تمام سرمایه کشور مثلاً صرف اتومبیل سازی بشود نتیجه اش می شود بی عدالتی ، اعتراض واغتشاش وپرداخت هزینه های هزاران برابری که اگراین هزینه ازجیب مردم باشد بازهم جرم وگناه وحق الناس وپراز تبعات ناسالم است. یعنی برای داشتن کشور همیشه مقتدر باید ریشه تصمیمات آهنین ویکجانبه وسریع را درکشور خشکاند وهمانطور که با یک عصبانیت درخانواده تمام خانواده صدمه می خورند با عجله برای کشورهم تصمیم گرفتن
پشیمانی جبران ناپذیر ببارمی آورد. زندگی جای قهرمان پروری و
پیروزی یک نفر بر صدمیلیون نفر نیست باید دولت بکوشد درتمام زمینه ها تعادل ایجاد کند ، دولت آینده باید بکوشد درهیچ زمانی درهیچ کاری توقف ایجاد نشود وسد خود رابا آب تدریجی پرکند .حرکات تند دولتها اعصاب ملت راخراب کرده ، صبروتحمل را از زندگی ها حذف نموده وهمه را درصف انتظار مرگ نشانده است زیرا وقتی انسان فشاربرهمه چیز بیاورد که خواسته اش برآورده شود همان تعجیل ها بلای جانش میشود چون همه چیز راتجربه می کند وهدفهایش پاک میشود وفقط آرزوی مرگ می کند. مدیریت کشور آنقدرسخت است که هیچ عذاب اخروی ودنیوی ازآن بالاترنیست اگر مدیر کلان کشور بخواهد به وظایف خود درست عمل کند. زندگی مردم رزم یک لشکر نیست که هرساعت سرلشکر رابه شرق یا غرب با شمال وجنوب کج نمود .کشورداری درست خداداری وجای خداوند بر زمینیان تصمیم گرفتن است و (( گرصبرکنی زغوره حلواسازی))
تمام دنیا یک طرف ولی صبر وصبوری یک طرف، هیچ کس در دنیا وآخرت عزیز خدا و بندگان نشد مگر به صبر وشکیبایی
شتاب در هرکار دولتی کاریست که فقط شیطان را خوشحال می سازد ولی زندگی همه را تلخ می نماید. هیچ شهوتی هیچ قدرتی هیچ لذتی هیچ مکنتی وهیچ افتخاری به مقام بزرگ صبوری انسان در زندگی نمی رسد وبالاترین مقام بهشت مختص صابران است. یعنی هردولتی نباید بی تدبیرباشد ونه راکد ونه شتابگر که هرچیز مازاد هیزم آتش می شود چه زمان باشد چه ثروت وچه هرچیزی که بتوان درکش نمود.صبر ، ابراهیم را مقام امامت داد وبه پیامبر مقام اسوه حسنه بخشید چون همه خبرها درمقام صبراست ودرهیچ جای دیگر خبری نیست که نیست. تلاش زیاد ومستمر ونامنقطع در زندگی بهترین صبوریست وانزوا ونا امیدی و سکوت وعزلت نشینی بدترین ومنفی ترین نوع صبر است بنابراین دولت وملت باید بکوشند همیشه صبور پرتلاش باشند نه صبور بی عمل وبی اثر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نمیدونم چی نوشتی ولی اولشو خوندم نژادپرستی راه ننداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خودت با خودت چند چندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۸ تير ۱۴۰۰
نظرت رو به یه چاپخونه بده چاپ کنن، تدیل به کتابش کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۱:۴۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بنظر میرسه میزان برخورداری استانها با میزان مشارکت آنها در انتخابات نسبت معکوس داشته !!!
یعنی مردم استانهائی که محروم ترند مشارکتشان در انتخابات بیشتر و مردم استانهائی که بیشترین امکانات در اختیارشان است مثل تهران کمترین مشارکت را داشته اند!!!
این یعنی اوج پر توقعی و ناسپاسی برخورداران و نهایت کم توقعی و مرام و معرفت محرومان و اقشار آسیب پذیر !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دقیق توجه بکنید با این امار غیر واقعی هم معلومه اگاهاهی استانها وسطح شعور سیاسی مردم استانها سنجیده میشه افرین به مردم تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
شورای شهر بود وگرنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
وگرنه همتی تو تهران بیشتر از 50000 تا رای میاورد نه خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
قاضی ۵۰ درصد این امکان درست باشه دقیقا داره نشون میده راه حل مشکلات کشور کجاست ضربتی میشه اقدام کرد مثل خاری در چشم دشمنان که دیگه چشم طمع به ایران اباد و پیشران ندوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ای برادر چه بگویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نیمه دوم جدول به جز تهران و اصفهان و تبریز انصافا شهر هایی هستن که زیاد بهشون رسیدگی نمیشه و مسئولین دولتی یه جورایی ولشون کردن .مخصوصا از لرستان به بعد .
مثلا استانی مثل آذربایجان غربی پر از معادنه و با چندین کشور همسایس ولی وضع معیشت مردم و وضعیت تولیدی ها و کلا وضعیت کارخانه جات چیه تو این استان؟ این استان یکی از استراتژیکی ترین استان های کشوره و نباید به تولید و صادرات میوه جات و ابمیوه بسنده کرد باید پالایشگاه های فراوان و بزرگ و خودرو سازی و ... رو تو این استان های مرزی بیاریم نه که منابع خامشونم بفرستن تهران :| همینجا تو شهرای مرزی راحت میشه کارخانه جاتو زد و تولیدو راه انداخت و صادرات و بازاریابیم راحتر میشه . ولی کو گوش شنوا .... امیدواریم حداقل آقای رئیسی به استان های مرزی بیشتر نگاه کنه بیشتر به شکوفایی کشور کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اره بابا شماها راست میگین ماهم باور کردیم این امار رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نه اربابهای سعودی تو راست میگند. حالا بدو برو سعودی اینترنشنال تماشا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
توجه کنید که استان های‌محروم تر بیشترین مشارکت رو داشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
درود بر تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
درود بر فرانسه با 27 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تازه تو همین ۲۷ درصد فرانسه هم حرفه و مخالفان رژیم فرانسه اعلام کردند تقلب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اگه میانگین آماری اعلامی را محاسبه کنیدبالای۵۳ درصدمیشه چطورمیگن ۴۸ درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کریم تهرونی
۰۰:۱۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تهرانی ها و ترکهای آذری و عرب های خوزستان و کردها خیلی کم رای دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
هرچی پوله تو تهران خرج میشه
درصد مشارکت از تمام استانها کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
جالب تمام امکانات تو تهران ،اونوقت موقع رای گیری، استان های محروم مشارکت بیشتری دارند ،دمشون گرم
Germany
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کجای ۴۸درصد مشارکت حداکثری نصف هم نشد که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
من احتمال می دم مشارکت به مراتب کمتر از 48 درصد بوده چون نظرسنجی این را نشون می دادند

بله وقتی افراد جاهلی مانند کدخدایی و جنتی پانصد ساله خود را عقل کل می دونند و نخبگان و ملت را که به مراتب از نظر سطح هوشی و حتی دینی از آنها بالاترند هیچ تصو می کنند
طبیعی است که به ملت بر بخوره و شرکت نکنند
حضرت امام رضوان الله تعالی علیه حکومت را جمهور اسلامی معرفی فرمود، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این یعنی درک و شعور و بینش بالای حضرت امام ره که رای ملت را فصل الخطاب و تنها تعیین کننده اصلی می دانست و میزان را رای ملت معرفی فرمودند

بله حضرت امام ره با آن درایت و آن گفتمان بالا مشارکت 98.2 درصد را ایجاد کرد

و کدخدایی و جنتی مشارکت 20 درصدی

قبول ندارید برید با نمونه گیری رسانی آزمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نظر سنجی مشارکت ۵۳ درصدی رو پیش بینی میکرد که البته درست بود و با خرابی مشکوک و قطع سیستم‌ها برای چند ساعت خیلی از مردم با دلخوری برگشتند و رای ندادند. کل دنیا جمع شد ایرانیها رای ندند. کمترین مشارکت ایران برابر شد با مشارکت متوسط به بالای کشورهای غربی و مدعی دموکراسی. اون مهد دموکراسیتون فرانسه هم که اصلا ۳۰ درصد رای ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
عجب؟!
Iran (Islamic Republic of)
سعید یه جوونه ۲۵ ساله
۲۳:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این انقلاب از آنِ مستضعفان است و این در میزان مشارکت استان ها نمود پیدا کرده. هر کجا امکانات و رسیدگی هست میزان مشارکت کمتر و طلب شان از دولت و انقلاب بیشتر است. جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خوده خودشه دقیق دقیقه کفتینو باورکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مازندران از همه جا بیشتر تحصیل کرده بیکار داره اما مشارکت بیشتر بخاطر شورای شهر رفت بالا چون بصورت عجیبی تو هر کوچه و خیابونی یکنفر کاندید شده بود همه برای رای دادن فامیل و آشناشون حتما پای صندوق رای میرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دقیقا همه جای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تهران 25درصد بود. و کلانشهرها ۳٠درصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت خراسان جنوبی
درود برشرفت خراسان شمالی
درود برشرفت ایلام
درود بر شرفت سیستان و بلوچستان
درود بر شرفت کهگیلویه و بویر احمد

با اینکه بهره شون از امکانات و بودجه کشور کمترینه اما پرچم اقتدار دستشونه پرچم مردانگی دستشونه.
ای ول دستمریزاد
خدا حفظشون کنه به حق علی ع

مولا علی پشت و پناه و یاور کسی باشه که کار میکنن برا این مردمان شریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
هر چند که یه عده شرافت بزرگ این مردم رو به اسم خودشونو کار نکرده شون مصادره کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
احسنت بر مردم خراسان از شمالی گرفته تا جنوبی و رضوی. گُل کاشتید با حضور خودتان پای صندوقهای رای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
قشنگ متمدن نما ها از درصد مشارکت معلومه!!!
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مسئولین به هوش باشن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این نظام، نظام محرومینه، ببینید درصد مشارکت در استان های کمتر برخوردار چقدره و در تهران و اصفهان که تمرکز تمام امکانات کشوره چقدر؟
بهتر نیست در تخصیص بودجه های کلان تهران و اصفهان و تبریز مقداری تأمل بشه؟!!!!
کل استان کهگیلویه و بویراحمد، یه جاده در حد راه های روستایی تهران و اصفهان نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بهتر نه باید.
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۲۲:۵۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ایول به خراسانی های عزیز خصوصا خراسان جنوبی ها. خدا خیرتون بده که میانگین رو کشوندین بالا.
و بسی سپاس از هم وطنان تهرانی عزیز که زحمت کشیدن میانگین رو بسی زیبا کشیدن پایین :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
جالبه استان های محروم مشارکت بیشتری داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خیلی ها به خاطر تاخیر منصرف شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
جزئیات یعنی آرای هر صندوق مشخص باشد تا بتوان راستی آزمایی کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تهران با این همه جمعیت و امکانات بیشتر نسبت به شهرهای دیگر درصد مشارکت کمتری داشته!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تهرانی ها اونجا که نباید به روحانی رای می دادند ، حداکثر حضور پای صندوق رای را داشتند و به روحانی رای دادند. این انتخابات که باید حضور حداکثری داشته باشند و انتخاب اصلح و پاکدست رو داشته باشند ، متاسفانه حداقلی شرکت کردند. این هست دنیای وارونه!!!!!!!!!! البته اگه کرونا نبود قطعا" حضور مردم خیلی بیشتر از این آمار فعلی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مناطق فقیر نشین از مناطق غنی نشین مشارکت بیشتری داشتند برای تهرانی ها واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
تویی که مشارکت رو به فقیر و غنی ربط میدی واسه افکار خودت متاسف باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
متاسفانه کل استانهای کشور بار تهران را به دوش میکشند که این بسیار ناعادلانه است. تمام پول در تهران خرج میشود تمام امکانات در تهران است. ولی درصد مشارکت بسیار پایین. شهر تهران آبروی کل کشور را برده است. امیدوارم در دولت جدید در خصوص مجارج این شهر تصمیم جدی گرفته شود که قرار نباشد استانهای دیگر جور این استان را به دوش بکشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۷ تير ۱۴۰۰
مشارکت اجباری کشور را به سمت اختناق و دیکتاتوری محض پیش می بره باید
باید ی تحلیل آماری و رگرسیون در مورد علل عدم مشارکت و کنترل عوامل بصورت مشوق نه با اجبار صورت انجام بگیر تا مشارکت بالا بره البته باید
امنیت خاطر برای ملت ایجاد شود که از رای ملت سوء استفاده نشه و از مشروعیت که ملت به آنها با رای خودش می ده سوء استفاده نکنند تا ملت ترس شریک شدن در گناه سیاسیون را نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تهران کمترین مشارکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
هی دنبال نکن تمام شد رئیسی رئیس جمهورشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
نه اتفاقا باید پیگیری کرد تا شورای انتصابات بار آخری باشه که به جای ملت تصمیم می گیره
و خلاف منشور انقلاب رهبر کبیر انقلاب حضرت امام رضوان الله حرکت نکنه
چرا که مشروعیت نظام و پشتوانه مردمی آن را از بین می برند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۱:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا تهران بخاطر اینکه هر چی امکانات رفاهی بریز به پاش ها وبخور بخوره اونجا هست کمتر رای دادند
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تهران با این امکانات رفاهی زندگی چرا اخرین هس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دیتا سازی هست نظر من
بعید میدونم سیستان اینقدر بالا بوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خدا راشکر ملت سرافراز ایران از این امتحان الهی را با موفقیت وسربلندی بیرون آمدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بازم کمتر از این حرفا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خوب پس یعنی مردم راضی بودن پس با همون فرمون پیش برید تا ۸ سال دیگه ببینم بازم همینو میگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
همه امکانات توی تهران از همه هم پرمدعاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سیستان بلوچستان ب این وضع راضی ان که اومدن پای صندوق ورکورد زدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ربطی به راضی بودن نداره، ربط به شعور داره
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۲۰:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ضربدر دو که نشده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
قشنگ معلومه که بعضیا از آمار مشارکت دارن اذیت میشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تقسیم بر 2 شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
من ازریاضی سررشته ندارم ولی ضرب را حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۰۷:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کدوم مشارکت گسترده بالای 99 درصد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام ،

چیزی که من دوست داشته ام درباره آن حرف بزنم ،
پایان خوب جهان و قضا و قدر الهی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اگر وضعیت موجودتغیری نکند افت بیشترمشارکت در دوره بعدی دور ازتصور نیست،دولت جدید رای دهندگان این دوره را از تصمیمشان پشیمان نکند
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۱۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
انشاالله پشیمان نمی کند. ما هم واقع بینانه توقع داشته باشیم.این حجم عظیم ویرانی و عقب افتادگی هر چند با تلاش زیاد باز هم زمان و مشارکت همگانی می خواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
. هر دفعه یه اماری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
جالبه‌هموطنان‌عزیزتهرانی،،بیشترین‌امکانات‌وکمترین‌مشارکت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
نسبتا عزیز....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بین شهرهای ایران، تهران نزدیکترین فرهنگ رو به زندگی غربی داره؛ ولی مردمش نه آسایش دارن چون تهران شهر گرانی است و متناسب با فرهنگ غرب همیشه در حال کار کردن هستن. هیچ موقع هم راضی نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
متاسفانه کل استانهای کشور بار تهران را به دوش میکشند که این بسیار ناعادلانه است. تمام پول در تهران خرج میشود تمام امکانات در تهران است. ولی درصد مشارکت بسیار پایین. شهر تهران آبروی کل کشور را برده است. امیدوارم در دولت جدید در خصوص مجارج این شهر تصمیم جدی گرفته شود که قرار نباشد استانهای دیگر جور این استان را به دوش بکشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
نمیدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا به نظرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۲۳:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تهرانی ها کل ایران بخورن سیر نمیشن از همه چی هم طلبکارن چه کاربکننداستان های محروم شماکه همه چیزداریدتوی استان ها آب ندارند بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
ربطش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۰۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Saber
۲۰:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این درصد شرکت مردم بخاطر شوراهای شهرو روستا بود وگرنه بخاطر ریاسط جمهوری ۲۰درصدم شرکت نمی کردن
تو شهر ای کوچیک شناسنامه ای ۱۰۰تا ۲۰۰تومن برا شورای شهر پول میدادن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بخاطر هرچی بود بالاخره بود. دیدید #رای_بی_رای اثر نداشت! دیدید یه عده ای از تحریم انتخابات فقط آبروی خودشون رو بردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دقیقا
Germany
asd
۰۰:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
آخه شورا برای همین گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اخرشم متوجه نشدیم ارای باطله چهار میلیون بود یا سه میلیون. دولت بنفش از دادن امار هم عاجز بود
آخرین اخبار