ارمنستان و جمهوری آذربایجان همدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با متهم کردن یکدیگر به نقض آتش‌بس، مدعی تیراندازی نیروهای نظامی طرف مقابل به سوی اهداف مهم خود شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی امروز (یک‌شنبه) در گزارشی ازسرگیری مناقشات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را اعلام کرد و گفت دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن برخی مواضع این کشور ازسوی نیرو‌های ارمنستان خبر داد و برخی روستا‌های منطقه «واردنیز» را ازجمله این مناطق دانست. بنابر اعلام این نهاد، این تیراندازی‌ها تلفاتی نداشت و اکنون وضعیت این مناطق آرام است.

درمقابل، وزارت دفاع ارمنستان نیز آذربایجان را متهم به نشر اخبار جعلی می‌داند و در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «نیرو‌های ما به مواضع این کشور شلیک نکردند و برعکس‌ این نیرو‌های باکو بودند که به سمت ارمنستان تیراندازی کردند.»

پیش از این «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان از ارمنستان خواست تا برای امضای توافق صلح آماده شود و گفت: «باید یک کارگروه تعیین مرز تشکیل و مقدمات توافق صلح فراهم شود.»

باکو و ایروان آبان گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری با میانجی‌گری روسیه برسر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

درمقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده «شوشا» به همراه همه مناطق آزادشده، به باکو واگذار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اردوغان از طریق آذربایجان به دنبال کشور گشائی و کاهش نفوذ ایران وتحریک آذربایجان برای جنگی دیگر در منطقه است.
آخرین اخبار