حجت الاسلام منتظری:

متأسفانه نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است

دادستان کل کشور گفت: متأسفانه نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است و این عدد در شأن یک جامعه اسلامی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از دادسرا و اداره ثبت اسناد شهر ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است و این عدد در شأن یک جامعه اسلامی نیست باید در دستگاه قضائی تلاش کنیم تا این موضوع را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در مجموعه‌های قوه قضائیه وقت گذاشتن‌های بسیار و به اصطلاح اطاله وقت است که این امر با ارتباطات الکترونیک به حداقل می‌رسد ما با استفاده از گسترش سامانه‌های الکترونیکی می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

منتظری گفت: کلانتری‌ها موظف هستند شکایات مردم را تحویل بگیرند و به هیچ وجه اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند و بگویند باید بروید دستور قضائی بگیرید.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مردم می‌توانند در دادسرا، کلانتری‌ها و دفاتر قضائی ثبت شکایت کنند و هر سه بخش مکلفند که شکایت را تحویل بگیرند.

منتظری گفت: خواهشمندیم اختلافات کوچک را به دادسراها انتقال ندهید و موضوع را در همان کلانتری و شوراهای حل اختلاف حل و فصل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۸ تير ۱۴۰۰
ازدواج با مهریه بالا درست نیست و در اغلب موارد پشیمانی میاره، البته مهریه حق قانونی زن هست منظورم مثلا هزار و چهارصدو ...سکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ تير ۱۴۰۰
دلایلش مشخصه گرانی بیکاری نداشتن مسکن حتی اجاره ای . مسئولان هم فکری به حال جوانها نمیکنن، البته برخی مشکلات دیگری هم هستند مثلا مهریه بالا و اینکه تحمل ندارند با کوچکترین موضوعی به فکر طلاق می افتند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
زندگی بسیار سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بزرگتر های قدیمی همه چیزها رو در نظر میگرفتن از رفتار و کردار و خانواده ها و آداب و سنت از نظر روحی و روان و ...... اهمیت میدادن و خود شخصی که برای خواستگاری میرفت تا پدر و مادر .... همه از زوجه حمایت میکردن و احترام بود اما حالا خودشون انتخاب میکنن و ازدواج بعد از مدتی پشیمون میشن اگر هم پدر یا مادر حرفی بزنن میگن دخالت نکنید و بی احترامی و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یکی از علتهاش جامعه مرد سالار ماست البته نه اینکه با زن سالاری موافق باشم..خیر... ولی به هر حال در حق زن در جامعه بیشتر ظلم میشه تا در حق مزدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
زن با مهریه کلان بیشترین حمایت را در جامعه داراست علت بیشتر طلاقها هم تمامیت خواهی زنها به علت همین اهرم فشار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شما زنها پدر مردها رو در آوردید و همیشه مظلوم نمایی میکنید. کجای جامعه ما مرد سالار است. متاسفانه زنهای امروزی قابل مقایسه از نظر سازگاری با همسرشان در مقایسه با پدر و مادشان نیستند کمی به خود باید و منطقی باشید.متاسفانه زنها امروزه به مردها اجحاف زیادی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
برعکس، علتش زن زلیل شدن مردهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فرض کنید بنده رفتم کلانتری و شکایت من را قبول نکردند؟
بعدش باید چه کار کنم؟
با 197 تماس بگیرم؟
سازمان بازرسی شکایت کنم؟
اینکه بگویید نباید که جواب نیست، تخلف می کنند و باید برخورد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
عجب ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
* توجه
این نتیجه ی پولی شدن همه چیز تو زندگی است
آخرین اخبار