دستگیری شکارچیانی که در مرز بوشهر و فارس شکار می‌کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: یک گروه حرفه‌ای از شکارچیان غیرمجاز در مرز حوزه استحفاظی استان‌های بوشهر و فارس دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیداحسان موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره کل و با همراهی ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بخش بوشکان پس از بررسی و گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع کوه سیاه، وارد مرز انتهایی استان بوشهر و فارس شدند که در منطقه‌ای به نام نارلی به یک گروه از شکارچیان حرفه‌ای که از یکی از شهرستان‌های استان فارس وارد مرز جغرافیایی استان شده بودند و از درون خودرو اقدام به شکار حیات وحش می‌کردند، برخورد کردند.

او افزود: ماموران به خودروی متخلفین با رعایت قوانین و مقررات ایست دادند و در بازرسی صورت گرفته از خودرو، پنج قبضه سلاح از نوع گلوله زنی ۲۷۰، ساچمه زنی پران و دولول و یک قبضه سلاح بادی pcp کالیبر ۵/۵ به همراه ادوات مربوط و تعداد ۶۰ قطعه پرنده تیهو شکار شده کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست آمادگی دارد قاطعانه با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم در این زمینه گفت: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گزارش خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.