صدور پروانه کسب در کمتر از ۲۰ روز

اتحادیه‌ها ملزم به صدور پروانه برای واحد‌های کسبی در کمتر از ۲۰ روز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد کرمی رئیس اتاق اصناف آمل از صدور ۲ هزار و ۴۴۱ پروانه واحد صنفی یک سال گذشته توسط اتحادیه‌های زیرپوشش این اتاق در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدید، اتحادیه‌ها ملزم به صدور پروانه برای واحد‌های کسبی در کمتر از ۲۰ روز شدند.

او افزود: طولانی بودن فرایند صدور پروانه کسب برای واحد‌های صنفی از گلایه‌ها و درخواست‌های به حق متقاضیان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته این مدت اکنون کاهش یافته است.

کرمی گفت: اتحادیه‌های مربوطه نیز باید در تسهیل و سرعت بخشیدن به مراحل صدور پروانه کسب واحد‌های صنفی با رعایت قوانین موجود، اقدام کنند.

او حمایت از تولیدات واحد‌های صنفی زیرپوشش این اتاق را به عنوان یک اولویت جدی و در حال پیگیری توسط اتاق اصناف در امسال عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعطیلی‌های طولانی مدت به ناشی از بیماری کرونا باعث خسارت‌های سنگینی برای واحد‌های تولیدی صنفی و کسبی درشهرستان آمل شده که برخی واحد‌ها حتی با رکود مواجه شدند.

کرمی در عین حال خواستار توجه بیشتر دولت در خصوص پرداخت سریعتر تسهیلات حمایتی مصوب شده برای حمایت و خارج شدن از رکود تولید وکسب وکار آن‌ها شد.

او گفت: تولیدی‌های صنفی از جمله تولیدی‌های لباس، مصالح ساختمانی و ... با محوریت اتاق اصناف واتحادیه مربوطه بزودی تعیین وضعیت خواهند شد تا همانند دیگر واحد‌های تولیدی و صنعتی از تسهیلات ویژه حمایتی برخوردار شوند.

رئیس اتاق اصناف آمل همچنین از بازدید ۱۰ هزار واحد صنفی دراین شهرستان و برخورد با تعدادی زیادی از متخلفان واحد‌های صنفی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ۴۷ هزار نفر اکنون در ۳۹۰۰ واحد تولیدی وصنفی این شهرستان مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.