طالبی: استرس و حواشی بر تیم فوتبال تراکتور غالب شده اند / مدیران تصمیمات کوچه و بازاری می‌گیرند

بازیکن سابق فوتبال درباره ناکامی تیم تراکتور در لیگ برتر کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید طالبی، بازیکن سابق فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  ناکامی تیم فوتبال تراکتور در  لیگ برتر  اظهار کرد: به نظرم تیم تراکتور در شرایط سختی قرار گرفته است. هنوز استرس بین بازیکنان تراکتور وجود دارد. علاوه بر این، آن‌ها  یکپارچگی خود را از دست داده اند و دیگر تیم یک دست سابق نیستند.

او ادامه داد: معتقدم زمان خوبی برای استفاده از  تفکر جدید در تراکتور نبود. تراکتوری‌ها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا  سازمان  دفاعی خوبی داشتند و گل نخوردند؛ اما دوباره ساختار دفاعی آن‌ها از هم پاشیده شد. گردش توپ در وسط زمین تراکتور به خوبی صورت نمی‌گیرد و خلاقیت در ارسال پاس‌های عمقی در این تیم تبریزی دیده نمی‌شود. من نمی‌دانم چه بر سر تراکتور آمده است که به این صورت بازی می‌کند.

تراکتور نیاز به تفکر حرفه ای جدید دارد 

طالبی بیان کرد: به نظرم استرس و حواشی در تراکتور غالب شده اند و‌ ای کاش مدیران تراکتور تصمیم درستی  برای ۵ میلیون هوادار بگیرند. این تیم تبریزی شرایط خوبی ندارد و به راحتی گل می‌خورد. از آن طرف هم در گلزنی دچار مشکل است. معتقدم تراکتور نیاز به تفکر حرفه‌ای جدید دارد.

مشکلات تراکتور باید ریشه یابی شود 

بازیکن سابق فوتبال اظهار کرد: به نظرم بهتر است  زنوزی به جای هزینه کردن برای جذب بازیکن مطرح و ستاره، یک مدیر اجرایی قوی برای باشگاه  تراکتور به خدمت بگیرد تا ساختار تراکتور از ریشه درست شود. اتفاقات لحظه‌ای برای تراکتور  رخ می‌دهند. ما هم در سال ۹۳ قهرمان شدیم، اما بعد از آن نتایج این تیم تبریزی افتضاح شد. معتقدم باید ریشه یابی شود تا تراکتور مسیر هموار در فوتبال ایران داشته باشد. تراکتوری‌ها از اکنون باید به ثبات تاکتیکی برسند تا در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا بتوانند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند.

دژاگه و  شجاعی به طرز بدی از تراکتور کنار گذاشته شدند 

او درباره اعتراض هواداران به عملکرد خطیبی بیان کرد: بازیکنان بزرگ نیاز به تفکرات بزرگ دارند. اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بازیکنان بزرگی بودند، اما برای مدیریت آن‌ها باید تفکر بزرگ در تراکتور وجود داشته باشد که این اتفاق رخ نداد. به نظرم کنار گذاشتن این ۲ بازیکن به طرز بدی در تراکتور صورت گرفت. خطیبی برای این که تفکر خود را به بازیکنان القا کند، خیلی زود دست به تغییر زد و همین موضوع باعث پاشیدن تیم شد.

خطیبی امتحانش را در تراکتور پس داده است 

طالبی گفت: اخباری با عملکرد خوبش نقش مهمی در صعود تراکتور به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا داشت؛ اما معلوم نیست چرا این دروازه بان از لیست بازیکنان تراکتور خط خورد؟ به نظرم نوع سیاست و مدیریت تراکتور اشتباه است که نمی‌تواند بازیکنان بزرگی همانند دژاگه و شجاعی را مدیریت کند. تیم تراکتور صد سال دیگر هم با این تفکر نمی‌تواند به جایی برسد و همیشه در حال تعویض مدیرعامل، سرمربی و بازیکن است. خطیبی امتحانش را در تراکتور پس داده و نحوه تعاملش با بازیکنان مشخص است.

بازیکن سابق فوتبال خاطر نشان کرد: در حال حاضر می‌بینیم که هر روز با یکی از بازیکنان تراکتور  درگیر می‌شوند. به نظرم مدیران تراکتور تصمیم کوچه و بازاری برای تیم خود می‌گیرند و برخورد احساسی با مسائل دارند. آن‌ها متوجه نیستند که تراکتور نام بزرگی دارد و از هواداران پرشوری برخوردار است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار