واکسیناسیون افراد۶۰ سال به بالا در هرمزگان به زودی آغاز می شود

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش شمار فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا در هرمزگان گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندارهرمزگان گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا از روز‌های آینده در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

همتی افزود: افراد دارای بیماری‌های خاص که در سنین ۵۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و با اطلاعات موجود از بیماری آن‌ها در سامانه، در این مرحله واکسن کرونا دریافت می‌کنند و با تزریق واکسن هم باید شیوه نامه های  بهداشتی، رعایت شود.

او با ابراز نگرانی از افزایش مرگ مبتلایان به کرونا درهرمزگان گفت:متاسفانه بیشتر ابتلا به کرونا و فوت ناشی از این بیماری در استان، در نتیجه برگزاری دورهمی، جشن‌های تولد و مراسم‌های عروسی و ختم بوده است، در حالی که می‌توانیم از برگزاری این مراسم‌ها، خودداری کنیم.

استاندارهرمزگان افزود: تعطیلی طولانی مدت مشاغل، موجب اختلال در زندگی بسیاری از افراد شده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا، به بهبود وضعیت کسب و کار‌ها و معیشت بسیاری از افراد کمک می‌کند.

همتی خواستار رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌ها و همچنین ضدعفونی اماکن عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد وگفت: فرمانداران با نظارت جدی بر مبادی ورودی و خروجی استان، از رفت و آمد‌های غیرضروری جلوگیری کنند.

پنجم تیرماه، ۱۰ بیمار بر اثر کرونا جان خود را از دست داد و شمار کل جان باختگان این بیماری در هرمزگان به هزار و ۴۲۸ نفر رسید.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: کووید19 ، کروناویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.