باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی رئیس‌جمهور منتخب انتخاب وزرای دولت را به مردم می‌سپارد

شواهد نشان می‌دهد عزم سید ابراهیم رئیسی برای مشارکت مردم در انتخاب اعضای کابینه دولت یک موضوع جدی است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز چندی از انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم نگذشته بود که پای گمانه زنی ها و شایعات به کابینه او باز شد و هر کس به ظن خود نام‌های بسیاری را مطرح می‌کرد.

پیشنهاد آری؛ گمانه زنی خیر!

البته حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری که دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد در این باره گفته بود که رسانه‌ها دست از گمانه‌زنی بردارند، چرا که او قصد دارد رویه جدیدی برای انتخاب اعضای کابینه در نظر بگیرد. رئیسی به رسانه‌ها گفت که «توصیه ام به رسانه ها آن است که گمانه زنی نکنید، ما سامانه ای را در اختیار همه قرار می دهیم تا افراد مورد نظرشان را به عنوان مدیر معرفی کنند، از نگاه مردم و از نگاه نخبگان استقبال می کنم. از همگان می خواهم پیشنهادات را نسبت به اشخاص مختلف ارائه کنند؛ محور، شایسته سالاری است.»

وقتی رئیس دولت سیزدهم انتخاب وزرا را به مردم می‌سپارد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی علاوه بر این در برنامه بدون تعارف هم به این شایعه پاسخ داد و بیان کرد که اگر دوستان پیشنهادی دارند از طریق سامانه ای که فعال خواهیم کرد ارائه دهند، این سامانه پیش روی همه نخبگان، صاحب نظران و دغدغه مندان کشور قرار می‌گیرد و ما به همه نقطه نظرات در خصوص اعضای کابینه اهمیت می دهیم، به ویژه به پیشنهادات درست.

پس از این اظهارات معلوم شد که عزم سید ابراهیم رئیسی برای مشارکت مردم در انتخاب کابینه خود یک موضوع جدی است و قطعا شعار نیست.

موضوعی که ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره آن به ما گفته بود اگر مردم احساس مشارکت کنند حس خوبی به آنها می‌دهد و این همان موضوعی است که آقای رئیسی هم به آن اشاره کرده است. اینکه دولت در موارد مختلف حتی در چینش کابینه و عملکرد دستگاه‌های اجرایی بخواهد مستمر سامانه‌هایی را طراحی و از مردم کمک بخواهد اقدام بسیار صحیحی است و مشارکت مردم و اعتمادشان را افزایش خواهد داد و مردم دیگر احساس نخواهند کرد که حکومت صرفا در زمان انتخابات به آنها رجوع خواهد کرد.

وقتی رئیس دولت سیزدهم انتخاب وزرا را به مردم می‌سپارد

ایمانی درباره سامانه مشارکتی مردم در کابینه تشریح کرد: اطلاع دقیقی ندارم، اما قرار است سامانه‌ای تشکیل شود که مردم در آن نسبت به افراد کابینه و مدیران دولتی اظهار نظر کنند. کابینه‌ای هم قرار شده طراحی شود تا اگر مردم نظری درباره عملکرد دولت داشته و پیشنهاد و انتقادات خود را در آنجا بیان کنند.

علیرضا خجسته‌پور عضور شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین هم در این باره بیان کرد که رویکرد آقای رئیسی در این زمینه مناسب است و او اعلام کرده که برای تشکیل کابینه خود سامانه ای طراحی خواهد کرد تا از نظرات مردم در چینش این کابینه استفاده کند، قاعدتا بسیاری از نخبگان هستند که می‌توانند درباره عملکرد افراد نظر دهن که کار بسیار خوبیست. قاعدتا مردم هم به خوبی می‌توانند درباره کارنامه هر یک از افراد نظر دهند.البته نهادهای مربوطه هم باید درباره وضعیت مالی افراد مختلف اظهار نظر کنند. معتقدم که اگر این رویکرد به درستی پیاده شود، رویکرد مثبتی باشد و چیدمان خوبی را شاهد باشیم.

وقتی رئیس دولت سیزدهم انتخاب وزرا را به مردم می‌سپارد

سامانه ایده ها چیست؟

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فرد دیگری بود که در این باره به ما گفت که آقای رئیسی سامانه ایده‌ها را طراحی کرده تا مردم راهکار‌های مختلف خود را در مسائل مختلف کشور را مطرح کنند؛ قطعا درباره وزرا و استانداران هم مردم می‌توانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند، زیرا یکی از نکاتی که آقای رئیسی گفت این بود که مدیران باید از جنس مردم و مردم‌دار باشند. یکی از مشکلات ما در دولت آقای روحانی این بود که ما وزرای هزار  میلیاردی داشتیم که طبیعتا نمی‌توانستند به فکر مشکلات مردم باشند، از این رو رئیسی بیان کرد که مدیر باید کارآمد، انقلابی، مردم‌دار و ضد فساد باشند.

اما سامانه‌ای که سید محمد حسینی به آن اشاره کرد چیست؟

سامانه ایده‌ها سامانه ای بود که در آذر ماه سال ۹۸ تاسیس شد تا مردم بتوانند از طریق آن نظرات خود را در زمینه های مختلف به گوش رئیس قوه قضائیه برسانند.

وقتی رئیس دولت سیزدهم انتخاب وزرا را به مردم می‌سپارد

 

سید حجت‌الله علم‌الهدی ریاست پژوهشگاه قوه قضائیه در این باره گفته بود که  این سامانه برای دریافت ایده‌های مردمی است و برای انتقادات و پیشنهادات نیست، چون دفتر ارتباطات مردمی قوه، شکایات و انتقادات را پیگیری می‌کند. سامانه ایده، بستری است که هر کسی چه اساتید، چه وکلا، چه قضات، چه کارکنان قوه و چه مردم عادی، می‌توانند ایده‌هایشان را ثبت کنند؛ یعنی وقتی به دادگستری مراجعه می‌کنند، در صورت مواجهه با مشکل یا چالش، اگر پیشنهاد یا ایده‌ای به ذهنشان می‌رسد که می‌تواند مشکل را حل کند، می‌توانند در سامانه ایده ثبتش کنند.

حال بنابر شواهد به نظر می‌رسد رئیس دولت سیزدهم در نظر دارد تا شکلی نظیر همین سامانه را برای دریافت نظرات مردم در چینش کابینه راه‌اندازی کند تا مشارکت مردم در دولت سیزدهم صرفا در غالب یک شعار باقی نماند و مردمی که رئیس کابینه را انتخاب کردند، اعضای کابینه را هم خودشان انتخاب کنند.

فاطمه تورانلو 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود واحدالعین
۱۶:۵۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ای کاش اولین اقدام رئیس جمهور انقلابی کشورمان این بود که کل ایران را بیمه تامین اجتماعی می کردند
-
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اقای جلیلی معاون اول- اقای محسن رضایی وزیر اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
در قالب( چارچوب) و نه « در غالب » !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۰
با سلام . اگر به تاریخ صنایع ایران در زول یک قرن نگاه کنیم . تمامی دولتها تلاش کردند که با ایجاد صنایع به تولید مواد خام بپردازند . لذا الان شاهد وجود صنایع بزرگ تولید مواد خام مانند پترو شیمی . صنایع فولاد . مس . روی و قلع و الومینیوم و.. هستیم . و ایران در تولید مواد خام از کشورهای برتر جهان می باشد . اما در ایجاد صنایع الیاژی که بتواند مواد خام را به مواد اولیه تبدیل کند . فعلیت چنداتی صورت نگرفته است و الان ایران به بزرگترین وارد کننده مواد اولیه مورد نیاز صنایع تولید دارو . خودرو . لوازم صنعتی و خانگی تبدیل شده است . چون به صنایع الیاژی اهمیتی نشان داده نشده است لذا در کشور دانش متالوژی رشد چندانی نداشته است . در صورتی که کره جنوبی . چین . هند .در کنار کشورهای بزرگ تولید کننده صنایع الیاژی مانند امریکا . المان . ژاپن . فرانسه . اهمیت بسیار زیادی به ایجاد صنایع الیاژی نموده اند و الان مواد خام از ایران و کشورهای عربی را وارد و به مواد الیاژی یعنی همان مواد اولیه تولید و به قیمت بسیار گزاف به ایران و سایر کشورها صادر می کنند . این واقعیت است که صدا و سیما و رسانه ها نقش بسیار بزرگی در هدایت مدیران دارند . همانطوریکه بخوبی از تعطیلی مزاکز تولیدی و بازگشت به چرخه تولید نقش بسیار بزرگی ایفا کردند و همچنین بازگشت مراتع. جنگل و مناطبع طبیعی به نظام مانند جنگل هیرکانی نقش بسیار بزرگی ایفا کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۱ تير ۱۴۰۰
۱سعید جلیلی وزیر امور خارجه ۲زاکانی وزیر کشور ۳سعید محمد وزیر مسکن وشهرسازی ۴ علی نیکزاد جهاد کشاورزی وانشالله فرمانده نیروی انتظامی سردار عزیز رادان تا انشالله حال این اراذل اوباش رو که چند وقتی هار شدند رو بگیره قاضی زاده هاشمی وزیر رفاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۱ تير ۱۴۰۰
دکتر جلیلی برای توسعه کشور تحقیق وبرنامه جامعی تهیه کرده لطفا" از ایشان استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۱ تير ۱۴۰۰
پیشنهاد بنده این است دولت استانداریها را مراکز فرماندهی توسعه کشور قرار دهد وبراین اساس دکتر جلیلی را نیز وزیر کشور بگمارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کسایی که نظر گذاشتن یجوری میگن که اگه ما وزرا رو انتخاب کنیم و اگر خراب کار کردن میندازنش تقصیر ما
اینقدر که شما مسئولیت نمیپذیرید چه انتظاری دارید که مقامات، مسئولیت پذیر باشند
رای دادم تا اخرش هستم،مسئولیت رٱیمو تا پل صراط مییرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ تير ۱۴۰۰
احسنت بر شما
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
احسنت بر آقای رئیسی دلاور و مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
قابل توجه بعضی از کسانی که میگن رئیسی خودش اینکارو کرده که اگه چیزی شد بگه مردم انتخاب کردند تقصیر مردمه ، عزیزان آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین نمیگه که مردم اگه بدترین نفر رو هم انتخاب کردند بشه وزیر ، فقط میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بعد از بررسی فهمیدند که آدم خوبی هست انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
قابل توجه بعضی از افرادی که میگن رئیسی خودش اینکارو کرده که اگه چیزی شد بگه مردم انتخاب کردند تقصیر مردمه ، عزیزان آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین نمیگه که مردم اگه بدترین نفر رو هم انتخاب کردن بشه وزیر ، فقط میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بعد از بررسی فهمیدند که آدم خوبی هست انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
جلیلی معاون اول زاکانی وزیر امور خارجه سعید محمد و محسن رضایی و جزء وزاری اصلی و قاضی زاده هاشمی هم وزیر خانواده پیشنهاد من و خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۱ تير ۱۴۰۰
كي تو دروازه واسته گُل نخوري؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
از وزیر ارتباطات فعلی اگر استفاده بکنند ما را شاد میکنند چون فردی است که نشان داده با مردم و هم نظر با مردم در فضای مجازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
رئیسی که اینقدر وزرای احمدی نژاد رو قبول داره چرا خودشو قبول نداره بالاخره اون اینا رو آدم کرد
Germany
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ تير ۱۴۰۰
احمدی نژاد با کارهای این افراد کارآمد به مردم داری مشهور شد ولی بعد از جفتک زدنش دیگه ربطی به این وزرا ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
قابل توجه بعضی از افرادی که به روحانی رای دادند و سال 1396 شعار می دادند با روحانی به جهنم می رویم با رئیسی به بهشت هم نمی رویم والان هم از وضع موجود ناراضی هستند :
چرا از وضع موجود ناراضی هستید مگه خودتون شعار نمی دادید که با روحانی به جهنم می رویم ولی با رئیسی به بهشت هم نمی رویم ، خب بفرمایید این وضع موجود جهنم هست تورم هست تحریم هست همه بدبختی ها هست ، شما خودتون گفتید با روحانی به جهنم میرید خب بفرمایید اینم جهنم. تازه این بخشی از جهنم هست که نتونستین تحمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ تير ۱۴۰۰
از هیچکدام از : مدیران پیزوری حسن روحانی که خون مردم را توی این 8سال توی شیشه کردند ( مطلقا ) استفاده نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
ببین وزیر بهداشت این دولت میشه گفت خوبه اما بقیه افتضاح هستند اون یک منفی رو من دادم برای این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
فکر نمیکنم توی کل دنیا بگردیم ملتی مثل ما پیدا بشه که این همه برای خودمون بزنیم و خودمون رو خراب کنیم، یعنی اگه یه جایی بر خلاف میلمون کاری انجام بشه ،حتی اگر اتفاق درستی باشه، حاضریم زمین و زمان رو به هم بدوزیم و طرف و کارش رو تخریب کنیم فقط برای اینکه میل ما نبوده!!!
چرا واقعا ما همچین ملتی شدیم؟!!هنوز که نمیدونیم قرار هست این دولت چه کار کند، پس این همه قضاوت از کجا میاد؟
چرا به جای سنگ زدن به این و اون ،دعا نکنیم که ان شاالله اتفاق های خوبی در راه باشه ؟مگر اینکه ،دانسته بخوایم آب تو آسیاب دشمن بریزیم ،وگرنه هیچ عقل سلیمی این همه قضاوت و بدگمانی رو توصیه نمیکنه!!
نتیجه ی اتفاق خوب برای همه هست ،دود کار بد هم تو چشم همه میره؛این همه با حرفامون دشمن رو شاد نکنیم؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
این قضاوت ها از سمت کارهای مجلس انقلابیتون میاد که با شعار شفافیت آمد اما الان در خفا دارد تصویب اینترنت ویژه ی خودشان را میبرند جلو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کسانیکه نظر می دهند عجله نکنند دقیقا یک سال دیگه مشخص خواهد شد ان موقع توانائی رئیس جمهور ی جناب اقای دکتر روحانی با رئیسی را آن وقت قضاوت کنید
Germany
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
رئیس جمهور حداقلی کافیه کوچیکترین خطایی از ش سر بزنه ملت کاخ رو سرش خراب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دکتر محمود احمدی نژاد باید توی این دولت باشه(معاون)
Iran (Islamic Republic of)
م. ت
۱۰:۲۵ ۱۱ تير ۱۴۰۰
خخخح
فقط محمود کمه
Iran (Islamic Republic of)
ل
۰۹:۰۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
از وزرا محمود استفاده میشه بدون اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کرونا که تموم میشه تحریم ها هم برداشته میشه همش میزنن به اسم رءیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
بعضی از افراد واسه هرحرفی ، یه حرف دارند
اگه رئیسی تورم و تحریم و کرونا رو مدیریت کنه و تموم کنه ، میگن از اول هم قرار بود اون زمان تموم بشه الکی الان تموم کردن که الان همش رو بزنن به اسم رئیسی
اگه رئیسی تورم و تحریم و کرونا رو مدیریت نکنه و تموم نکنه ، میگن رئیس جمهوری رو بلد نبود ، اداره کردن کشور رو بلد نبود ، برنامه نداشت و...
واقعا درست گفتند در دروازه را می توان بست ولی دهان مردم را نمی توان بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
تحریم ها از سال 1397 شروع شده اون موقع هم که کرونا نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
احسنت بر کاربر ناشناس 11:12
عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۸:۵۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
با سلام معاون اول شما فقط سعید محمد باشد همین
Iran (Islamic Republic of)
م.ت
۱۰:۲۸ ۱۱ تير ۱۴۰۰
سلام کاملا با معاون اولی سعید محمد مواففم چون قدرت مدیریت اجرایی فوق العاده ای داره... و متاسفانه اشتباها منفی دادم که تصحیح می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
قابل تجه بعضی ها رییس جمهور به این میگن سیاست داره و جاذبه حداکثری .. به رقیبهاش هم میگه بیاید با هم کشور رو بسازیم ... نه اینکه بقیه رو خار و خاشاک بنامه ... و اون ناامنی ها رو رقم بزنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آقا حرف مهر سردی نزن اول صبر داشته باش ببین چی میشه بعد حول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دولت سیزدهم صرفا در غالب یک شعار باقی نماند
در قالب یک ....
نه
غالب ....
قالب یعنی چارچوب و مجموعه ..
غالب یعنی برتر و ارجح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
باعرض سلام ،اقای ریسی مردعمل است،خدابهش طول عمربده،ولی ازوقتی که تهدیدبه ترورشده خیلی نگرانشیم،این رژیم صهیونستی ادم کش هرکسی که به دردمردم میخوره ترورکرده فقط خداخودش مواظبش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
حتما این رو بخونید :
بعضی از مردم برای تخریب کردن آقای رئیسی واسه هر حرفی ، یه حرف دارند مثلا
اگه رئیس جمهور خودش افراد رو انتخاب کنه میگن اصلا نظر مردم نپرسید الکی میگفت مردمی هست و...
اگه رئیس جمهور به مردم بگه افراد رو پیشنهاد بدین بررسی بشه میگن «اگه قرار بود ما پیشنهاد بدیم که رئیس جمهور انتخاب نمی کردیم» یا میگن «عمدا خودش اینکار رو کرده که فردا یه چیزی شد گردن مردم بندازه» و...
دوستان اول بزارید آقای رئیسی کارش رو شروع کنه بعد زود قضاوت کنید و تخریب کردن ها رو شروع کنید
واقعا درست گفتن که «در دروازه را می توان بست ولی دهان مردم را نمی توان بست»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آفرین برشما
گل گفتی
عالی بود
Germany
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۱ تير ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اقای همتی رو بکن ریس بانک مرکزی روحانی هم معاون اول خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
قابل توجه بعضی از افرادی که میگن رئیسی خودش اینکارو کرده که اگه چیزی شد بگه مردم انتخاب کردند تقصیر مردمه ، عزیزان آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین نمیگه که مردم اگه بدترین نفر رو هم انتخاب کردن بشه وزیر ، فقط میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بعد از بررسی فهمیدند که آدم خوبی هست انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ تير ۱۴۰۰
بله دقیقا
پیشنهاد آری؛ گمانه زنی خیر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر دکتر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
قناعی
۱۹:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بهتر است که منتظر بمانیم تا سامانه راه اندازی بشود آن وقت با بررسی سامانه که چگونه از مردم نظر خواهی و پیشنهاد دریافت خواهد شد اظهار نظر بکنیم ، پیش داوری درست نیست ، عاقلانه این است که قبل از مشاهده محتویات سامانه قضاوت نکنیم که ممکن است به خطا برویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با سلام. قطعاً اگر اراده و صداقت جدی در حل مشکلات بویژه معضلات اقتصادی وجود داشته باشد، بخش زیادی از آنها در میان مدت قابل رفع خواهند بود. در این میان اولاً دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد. ثانیاً استفاده از افراد متخصص، عملیاتی و حاضر در صحنه و نه پشت میز نشین در بخش ها و سطوح مختلف دولت اکیداً توصیه می شود. ثالثاً از برنامه کاندیداها بویژه جنابان رضایی و قاضی زاده هاشمی که نسبت به سایرین کاملتر و خلاقانه تر بوده، استفاده شود. و در نهایت جهت بازگرداندن اعتماد به مردمی که از عملکرد هشت ساله دولت فعلی ناخرسند هستند، مسببین امر( تاکید می کنم نه همه مسئولین بلکه افرادی که ترک فعل کرده اند) طبق مر قانون مورد رسیدگی قرار گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
فقط اگه مردی حداقل یکی دوتا وزیر زن انتخاب کن.

شاید بعضیها فکر کنن حضور یک یا چند زن در کابینه چه مشکلی از زنان مملکت حل میکنه... ولی به این نکته مهم توجه نمیکنن که این کار باعث میشه جمع عظیم دختران جوان و نوجوان به آینده خودشون در این مملکت امیدوار بشن که اگه تلاش کنند جا برای پیشرفت هست و دیگه لازم نیست برای اینکه به مدارج بالا برسند حتماً از کشور مهاجرت کنند.
لطفاً به این نکته توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با سلام به نظرم از افراد جوان و با انگیزه انتخاب کنند.اونهایی که نامزد ریاست جمهوری بودند همشون قبلا مسولیت داشتند .یکبار هم به جوانهای نخبه اعتماد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ماهور
۱۷:۲۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
هرکسی که میهن پرست و خداترس و دانا ( دارای تخصص مربوطه) باشه برای عضویت در کابینه مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۲۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
تا زمانیکه حزب به معنای واقعی نباشه وتعهد جمعی بر مبنای تفکر منطقی در کاندیداها ومنتخبین ملت درکار نباشه ،این مشگات هست ،شما ببینید در عقب افتاده ترین کشورها هم ارای احزابی هستند که نفرات آنان در کارهای اجرایی بوده وامتحان پس داده اند وبر اساس قواعد حزبی رشد میکنند .واحزاب پاسخگو هستند ونه یک فرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۰ تير ۱۴۰۰
حزب بافرهنگ ما سازگاری نداره 20 ساله بخاطر حزب داریم خسارت میدیم.
اتفاقا نباید حزب داشته باشیم یا ایرانی و خادم مردم یا منفعت طلب و غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خودش که منتخب مردم نیست می خواهد وزیران منتخب باشند
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ببخشید پس این هیجده میلیون رای مال کی بود نکنه مال ترامپ و یا جوبایدن و مسعود رجوی ملعون بود.حداقل یک مقدار به انسانیت و عقل مردم احترام قائل بشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز، یه حرفی میزنه که بگن این دولت مردمی است، طرف از قبل انتخاب شده است، یه حرفی واسه خودش میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ایشون منتخب ۱۸ میلیون از مردم ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
کسانی که سال ۹۲ و ۹۶ با رای اشتباهشون ۸ سال سکان رو به افرادی دادند که وضع امروز و درست کردند خدشبختانه با نیامدنشون پای صندوق رای هم خودشان فهمیدند و هم به همه فهماندند که درک عمیق سیاسی ندارندو با نیامدنشان پای صندوق از تکرار مجدد اشتباه ۹۲ و ۹۶ جلو گیری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
شیر مادرت حلالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
پس منتخب کیه ؟
18 میلیون مردم نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اگر منتخب تو نبوده دلیل بر این نیست که منتخب مردم هم نبوده ، برو تو خیابون یه آمار بگیر بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۰ تير ۱۴۰۰
لابد 18 میلیون نفر مردم نیستند از کره مریخ اومدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۰ تير ۱۴۰۰
جناب آقای سید ابراهیم منتخب همه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
تا حالا مملکت هر اتفاقی توش می افتاد میگفتن خودتون رئیس جمهور اشتباهی انتخاب کردید.
از این به بعد میگن وزیران هم انتخاب خودتون بودن میخواست درست انتخاب کنید.
خدایااااااا عاقبت ما رو خودت به خیر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
جلیلی، معاون اول
قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت
زاکانی، وزیر صنعت و معدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خدا به فریادمون برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
هر کار بکنند عده ای مثل شما در خواست فریاد رس دارند.
کاری هم نکنند باز عده ای فریاد رس میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اول از همه آقای رئیسی باید مراقب خود این آقای دکتر حسینی باشد. ایشان در دوران احمدی نژاد عملکرد خوبی نداشت و دوران چند سال اخیر در مسیر وحدت اصولگرایان قدم برنداشت حالا بعد خیلی این افراد از اطراف آقای رئیسی دور شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
این یک کار کاملا شعاری و بی پایه و غیر عملی است اولا این وظیفه رییس جمهوره و مردم اولا شناختی و علمی در این مورد ندارند ثانیا اگر منظورتون از مردم ۸۰ میلیون ایرانیه فکر می کنید چه سازو کاری علیرغم مشکل اول وجود دارد که نظر آحاد ملت رو جمع کند ؟
این طرح و جواب خیر نشانه هایی از ناپختگی این شخص است امیدوارم با این سوتی ها متوجه شود که کشور با شعار اداره نمی شود و نیاز به خردورزی و سیاستمداری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
فعلا که شما سوتی دادی
گفتند نخبگان و صاحب اندیشان نظر بدن ومعرفی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
طرح خوبی است به شرط اینکه اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار گیرد و مردم از لحاظ سطح آگاهی و توان تحلیل مسائل و شناخت افراد به سطح واجد شرایط برسد وگرنه نه تنها این طرح مفید نخواهد بود بلکه مضرات قابل توجهی هم برای مدیریت اجرایی کشور ایجاد خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
من خودم نظر دادم ولی الان ک فکر میکنم میبینم چقد عجولیم هممون... اجازه بدیم سامانه رو تشکیل بده تا ببینیم چی تو ذهنشه ، شاید انتخاب کرد و با اعلامش تو سامانه میخواد نظرسنجی کنه نه اینکه با بی تدبیری اقدام کنه ، کسی ک رییس قوه قضاییه ست و با همچی کارنامه و برنامه ای میاد بی گدار ب آب نمیزنه ... بچه بازی ک نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
از دکتر محمود هم در کابینه دولت استفاده بشه
Germany
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۰
خدایا تتتتتتتتتوووووووووووووووووووووببببببببببببببببهههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خوبه این هم از زرنگی این اقاست ، که فردا وزیر مربوطه هر ضعفی داشته باشه میگه خوب شما ملت انتخاب کردین
آقا این حرفها چیه ؟
پس نقش رئیس جمهور چی میشه ؟ باید خودش با تمام مسئولین هیئت دولتش را تشکیل دهد .
بس کنید این حرفهای مزخرف را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
یعنی 14.5 میلیارد سال دیگه هم از عمر گیتی بگذره این اما ، اگر ، پس شما تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
دقت بکن ، فکر کن ، بعد حرف بزن . گفته نظر بدین نه اینکه انتخاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
از همه کاندیدا بجز همتی و مهرعلیزاده استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
امیدوارم انتخاب های مردم مثل انتخاب روحانی به رئیس جمهوری نباشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
قرار نیست مردم انتخاب کنند قراره مردم پیشنهاد بدهند بررسی بشه اگه بررسی شد و فهمیدند که آدم خوبیه اون موقع انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اول باید معاون اول و رئیس دفتر مشخص شود به نظر بنده دکتر جلیلی بعنوان معاون اول و اقای زاکانی رئیس دفتر و اقای سعید محمد بعنوان وزیر صنعت و معدن
افرادی باید بیایند که واقعا کار کنند نه یک مشت آدم پیر مثل دولت یازدهم و دوازدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
زاکانی و سعید محمد خیرررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
یعنی چیییی؟ هیچ برنامه ای نداره!!!!!!
این چه تکلیفیه که شما برای ادا کردن مملکتو و جوونا رو به فنا میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
این بده که نظر مردم رو برای انتخاب کابینش میخواد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
واااای!!!خدای من،مملکت و جووووونا رو به فناااا میده،اونوقت چجوری وقتی هنوز نیومده و شروع نکرده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
قیمت مسکن و اجاره را کاهش دهید تا دردسر برای کشور درست نشده.چرا بایدتمام حاصل دسترنج کارگر را صاحب خانه بگیرد و باعث ایجاد نارضایتی عمومی مردم شود
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۴:۳۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
آره والا یه کارگر بدبخت باید از صبح تا شب کار کنه بعد نصف حقوقشو هرماه باید بده به صاحبخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
منتظر دستور شما بودن، همی فردا کاهش رو بشین ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
گل گفتی ما هم صاحبخونه جوابمون کرده باید در به در دنبال خونه بگردیم با این اجاره های نجومی فقط خدا باید به فریاد ما مستاجرها برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بس چی
فکر می کنید الکی میگیم سید محرومان
این سید از ما مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
راستی اینم بگم
{ محرومان } یعنی کسانی که مورد تبعیض واقع شدن و با آقای رئیسی می خواهند به ( عدالت )برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
یا محسن یا هیشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
محسن رضایی وزیر اقتصاد بشه ، زاکانی هم جزو وزراش باشه، لنکرانی هم وزیر بهداشت خوبی بود دوره های قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
توم برو وزیر دفاع ش بشو ...جنگ جهانی سوم راه بندازین باهم ...
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با توجه به سابقه و تجربه آقای حاجی بابایی کاندید معلمان برای وزارت آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
کاملا موافقم
Singapore
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
کاملا مخالفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اوه اوه نه اون یکبار آموزش و پرورش را به فنا داد دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۱۱:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
طرح بسیار جالبیه. اگه بشه از طریق همین سامانه. مردم دغدغه و مشکل اصلیشون رو به رئیس جمهور بگن تا دولت کمر به حل اون مشکل ببنده. نه رئیس جمهور، الان که مشکل عمده ی مردم معیشت و بی ارزش شدن پول ملی و تورم... است، بیاد بگه ما باید ترمیم لایه ی ازون رو اولیت بهش بدیم.
ولی در عزم و اراده رئیسی در حل مشکل ملت شکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
که اگه گندی زدن بگه من انتخاب نکردم که مردم انتخاب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
گند را تو و امثال تو با انتخاب حسن روحانی برای دلار 1000 تو مانی زدید به این مملکت و نه کسانی که کارنامه خود را با خدمت به مردم درخشان کردند و نه به ترکمانچای برجام به ریش ملت بخندند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
انتخاب شماهم میبینیم البته زمان احمدی نژاد یک بار دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اینو شات بگیر ۴ سال دیگه میبنمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی نمیگن شما انتخاب کنید حتی بدترین نفر هم شد بشه وزیر، آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بررسی شد و فهمیدند که آدم خوبیه اون موقع انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اگر آقای احمدی نژاد موافقت کنند و واقعا نظر مردم دخیل باشد بهترین گزینه برای معاون اول ایشون هستند ولی اگر باز همان مسایل شورای نگهبان و نفوذ لاریجانیها باشد میخواهند با ترفند استفاده از نظرسنجی الکترونیکی لاریجانی را معاون اول انتخاب کنند که این موضوع باعث بدبین تر شدن مردم خواهد شد که ظاهرا همه چیز انتصابی هست و منجر به نارضایتی بیشتر مردم خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
همینو کم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
در تایید ناشناس 11:28
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
مقصران باید محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود برتمام مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بعد اگر یک وزیر بی لیاقت بود کی مسئوله ؟! حتما مردم چون مردم انتخاب کردن!! چه راه جدید و جالبی برای فرار از پاسخگویی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
چرا جوگیر شدید؟ در نهایت مجلس بررسی میکند. فازتان چیست؟ یه کم جنبه مورد توجه قرار داده شدن و نظرخواهی داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین نمیگه که مردم اگه بدترین نفر رو هم انتخاب کردن بشه وزیر ، فقط میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بعد از بررسی فهمیدند که آدم خوبی هست انتخاب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اگه نفر درست حسابی بود خودش انتخاب میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
فرار رو به جلو اهل یاس و ناامیدی و طرفداران آمریکا پرستی و مسببان وضع موجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بیشترشبیه یک شوخیه وسرگرم کردن مردم.وزیرکابینه قبل ازاینکه رئیس جمهورواردمبارزات انتخاباتی بشه بایدمشخص باشه.یعنی تیم رئیس جمهوربایدمعلوم باشه.این دیگه واقعانوبره
Germany
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
سیاست همیشه کثیف هست
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۱ تير ۱۴۰۰
جناب 13:02 :
البته اگر اهل سیاست اسلامی (شیوه سیاست معصومین علیه السلام) و توجه به خدا و عاقبت اعمالمان نباشیم ، حق با شماست و در غیر این صورت مسیری برای ایجاد عدالت الهی است.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۰:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
از همین الان بی برنامگی جناب مشخص شد ایشان باید به صورت قوی مقتدر انجام کلیه عمور را بر عهده بگیرند و به صورت ضربتی کارها را پیش ببرد .ولی از زیرکی ایشان است که فردا که کارها پیش نرفت گردن مردم بندازد که خود انتخاب کرده اید و خود را از ناکارامدی مبرا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
میگم
امور درسته
نه
عمور
شما برو املا یاد بگیر بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
مردم چ میدونن کی خوبه کی بدع مهم اینه هر کی باشه اگ نتوته وضع کشورو جمع کنه باید تو عرض ۳ ماه اخراج شه تنوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
گفتن نخبگان ن نظر بدن، بعدش باید بره مجلس رای اعتماد بگیره،نگفتن تو انتخاب کنی که تو متنتم اینقدر غلط داری، اینقدر حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۰۹:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
سیف الله ریحانیان
۰۹:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
کابینه ستون کار است میبایست از با خردان استفاده کرد تا دولتی موفق باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
همینجور که فکر مردم هستین خدا کمکتون کنه اقایی رییسی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر رییسی منتخب یعنی واقعا سید ابراهیم رییسی میخواد که مردم کابینه اشو انتخاب کنن الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ولی این شکل انتخاب وزیر اصلا درست نیست،ما دیدیم مردم در دوره قبل چگونه انتخاب کردند و این انتخاب چه مشکلاتی برای مملکت ایجاد کرد،ایا بهتر نیست خود اقای رییس جمهور که مردم به طرز فکر و برنامه ایشان رای داده اند،شخصا انتخاب وزیر را بعهده بگیرند و مردم در سامانه نقاط قوت و ضعف وزرا را گوشزد کنند؟ایا مردم همه مسیولان و کارکرد انها را میشناسند؟اگر وزیری انتخاب کردند که اصولا طرز فکرش و جهت فعالیت ایشان با رییس جمهور متفاوت بود انوقت ان کابینه میتواند مشکلات را حل کند؟!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
نظر سنجی برای بزرگ شدن دایره انتخاب و ارزیابی همه گزینه های لایق است نه اینکه هر کی بیشتر رای و نظر آورد انتخاب بشه
و یا اینکه به سهم خواهان میدان داده شود و یا از قبل معامله شده باشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ضمن تشکر ازین نظر خواهی...از آقای سعید محمد...دکتر جلیلی .زاکانی استفاده بشه حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
احسنت ب اقای رئیسی...همین ک از جنس مردم هستی مایه دلگرمی همس...خوش حالیم ک ازاین ب بعد قراره خبرای خوبی بشنویم بر عکس دولت غرب گرایان ک هشت سال مردم رو در برزخ غرب نگه داشتند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خدا ب اقای رییسی کمک کنه.. از الان هنوز شروع نشده..همش دارن تخریبش میکنن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
از نشانه های مردان خداست
اگه آقای رئیسی رو تخریب نکنن باید شک کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Bm1
۰۹:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی جلوی صادرات بی رویه محصولات‌ معیشتی ( فرآورده‌های لبنی و گوشت و میوه و غلات و غیره ) گرفته شود و دست دلال از بازار کوتاه گردد، ، ، برخورد قاطع با تروریستهای اقتصادی در کشور
آقای سعید محمد برای وزارت کشور ... مشورت با آقای احمدی نژاد...
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۰۸:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر این رِییس جمهور درود....... مردم سالاری ینی این ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
درود بر رئیسی
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با تحقیق کارنامه و عملکرد از آقایان جلیلی و زاکانی استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
و قاضی راده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
و سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
و همینطور ژنرال دکتر رضایی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی ش.
۰۸:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
احسنت! این کشور واقعا نیازمند مدیران جهادی و مردان میدان است. به لطف خدا ما هم پشت چنین مسئولی خواهیم بود و خواهیم ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
جناب رییسی،لطف کنید فقط از این مسیولین ۴۲ سال ،استفاده نکنید،از سر چها راه نفر بیاری کارایشون بیشتره ،خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اینجوری که شما میگید، خود آقای رئیسی هم جزء همین 42سالی هاست. پس، چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
همه شون بد نبودند مثل آقای نیکزاد و...خیلی خوب کار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
من از خدامه وضعیت معیشت و زندگی مردم کشورم بهتر بشه، اما به قدری نسبت به این حکومت و مسئولینش بی اعتماد شدم که به هیچ وجه نمیتونم امیدوار باشم چنین اتفاقی بیفته... اینم میشه یکی مثل بقیه... میگید نه، 8 سال دیگه حالتون رو می پرسم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دقیقا احسنت بر شما ...از الان شروع شده روز ب روز دلار وسکه وطلا داره میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بد بین نباش اکثرمون مثل شماییم ولی امیدواربم ان شا الله درست بشه مسئولین این سالها رو باید کاملا کنار بزارین چون امتخانشونو پس دادن کار بلد نیستن
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
حالا از دوستانی که میگفتن روحانی بره رئیسی بیاد یه سوال دارم؛
آیا حاظرید اگه شرایط اقنصادی پر این دوره هم تغییری نکرد به صف تحریم صندوق بپیوندید؟
بهانه ای هم که ندارید، این دوره هر چهار قوه دست خودتون بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
شما خودت چطور؟اگر گمانه زنی شما برعکس از اب در امد حاضری تو همین سایت عذرخواهی کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
نه.رای دادن حق منه منم از حقم نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
منظورتون سه قوه ست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بهترین گزینه برای تست همین بوده و هست مگه اینکه بخای فکر کنی احمدی نژاد هست میتونه یک شروع خوب و یا پایان بد باشه امیدوارم همون شروع باشه و نسل بعد شرایط بهتر باشه هر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
تنهایی نمیشه . همه باید کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۰:۵۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
نخیر ،تحریم نخیر ،تحریم مخصوص انسان با مغز های کوچک است ،مثل آمریکا ،این کلمه را هم همان رسانه های اون وری انداختند دهن مردمی که روح وروان وفکر خود را به رسانه سپردند وآنها افکار انسان را جهت می دهند
پس انسان پویا با فکر کار می کند نه با القاعات دیگران
سواد رسانه ای داشته باشیم
سواد رسانه ای نه تقلید کور کورانه
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
در ضمن ،کلمه حاضر را اشتباه نوشته ای!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
وااااای
مگه سه تا قوه نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بازم به کوری دشمنان اسلام رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۰ تير ۱۴۰۰
شما حاضری بیایی بگی بابت برجام و ف ی تی ف غلط کردم و خسارتش رو در حد خودت جبران کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۰۸:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
این یعنی آقایی رئیسی هیچ برنامه ای ندارد ومیخواهد دیمی مملکت رو جلو ببرد.الفاتحه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
:)) خدا رفتگانتو بیامرزه. کدوم رئیس جمهوری با برنامه اومده ک این دومیش باشه...همگی با یه مشت شعار میان با یه خروار پول میرن!
Germany
sina
۱۰:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی و امثالهم برنامه داشتن چیکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
البته این کار بخشی از برنامه او در جهت تکریم انسانهای موجود در جامعه است و برای دیگر موجودات نمایشی و بی فایده به حساب می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کاش بعضی از مردم زود قضاوت نکنند
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۰۸:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
کاشکی در امد کشور هم در اختیار مردم بگذرد و هر کس به اندازه نیازش پول برداشت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اونوقت همین مقدارپولی که مونده روهم اصلاح طلبان جارومیکنن می برن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
:))) صد درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با وجود تعداد زیادی از هم وطنانی که با افزایش قیمت دلار حتی به خانواده خود هم رحم نمیکنند ، واقعا باید هم این کار را کرد.
البته برای نابودی کشور و نه آباد کردن آن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
وزارت رفاه دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
وزارت راه مسکن شهرسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
البته وزارت چپاول ملت در راه رفاه مشا و بهار پرستی؛ و نه رفاه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
خوبه فقط ی مشکلی هست مردم رییس کابینه رو انتخاب نکردن شورای نگهبان تایید کرد حالا مردم چطوری میخان وزیر انتخاب کنن وقتی که شورا باید اول انتخاب کنه؟
-
محمد
۰۹:۱۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
در همه دنيا همينجوري هست
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۰:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اولا یک نظرخواهی ازمردمه ثانیا تایید صلاحیت وزرا با مجلس شورای اسلامیه نه شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۱۰:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
پس من و اون هیجده میلیون نفر که در شرایط کرونا جانمان را به خطر انداختیم رفتیم پای صندوق چی شدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
انتخاب نصف رای شورای نگهبان را طبق قانون با رای و تایید نمایندگان مجلس من و شما ایجاد می شود.(حقوق دانان منتخب مجلس).
در ضمن18 میلیون و خورده ای از آنگولا به رئیس کابینه رای دادند و یا از فامیل های خرزوخان بودند که شما نمیبینید؟ تعریفتون از مردم چیه جناب باهوش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
مروم در انتخاب خبلی قابل اعتماد نیستن نمونش انتخاب اجباری روحانی
Iran (Islamic Republic of)
جدی نگیرید
۱۱:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
طرف خواسته یه حرفی زده باشه، شما جدی نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد ۵۶۱۳
۰۸:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اقای رییسی لطفا چند نفر انسان مومن و با انگیزه و کاردان را خودتون انتخاب کنید و بعد مردم به یکی از انها در یک برنامه تلویزیونی با موبایل رای بدهند و نفر برتر که برنامه و راهکار خودش رو در اون برنامه اعلام میکنه انتخاب بشه به عنوان وزیر مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۰۸:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۰
انشاالله همانطور که فرمودی واقعا مردم خسته و نا امید شدن ۴۳ سال مملکت دست آدم ها دزد کافر منافق ریاکار غارتگر نفوذی خودفروخته جاسوس بی تدبیر ، امروز با انتخاب درست ایت الله رئیسی رئیس جمهور انقلابی جهادی مومن متعهد یک امید در دل مردم انقلابی برای اصلاح ۴۳ سال خرابی به وجود آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
انسان مومن و با انگیزه بیا نشونت بدم ببین با نانوایی و نداشتن مدیریت و توان لازم چگونه پول صدها روستایی را به فنا داده الان هم برای مسجد از همونا پول میخاد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
سلام
امیدوارم که خداوند پشت و پناهش باشه تا بعد 32 سال مردم چشمشون به یه دولت کاملا اسلامی روشن بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
آقای رئیسی اولا انشالله تمام وعده های شما متحقق شود ثانیا مردم رفاه اجتماعی ومعیشت واشتغال جوانان وامنیت اجتماعی وتکریم حقوق شهروندی والبته یک اولویت مهم مبارزه با فساد را می خواهند سعی کنیم با دنیا جوری برخورد کنیم که هیچ کس نتواند خدای ناکرده با ما برچسب تروریسم ویا مقابله با آزادی مدنی بزند می دانم اینها که گفتم کار سختی است اما کارهای سخت برنامه های بزرگ و دقیق می طلبد که اینها مخصوص انسانهای بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اگر بخواهیم غربیها از ما راضی باشند وبه ما اعتراض نکنند باید استقلال کشور را تقدیمشان کنیم و بشویم کشوری مثل افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۰۸:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
سلام، دمش گرم خدا حفظش کنه ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
مردم اگر می تونستن درست انتخاب کنن شما انتخاب نمی شدی مجلسی هام اینا نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دلسوزان تو این انتخابات شرکت کردند وبه یک دلسوز رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
سيدي
۰۸:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ليبرالها و عاشقان غرب ، داره دستشون از بيت المال بريده ميشه واين انتخاب ، يكي از درسترين انتخابهايي بود كه خيلي زودتر از اينها بايد اتفاق مي افتاد . ولي يكسري ادم دروغگو كه در راس اونها روحاني خالي بند بود ، باعث شد كه اين انتخاب به تعويق بيافته .چون در انتخابات قبل به مردم دروغ گفت . و ديديم كه به وعدهايي كه داده بود عمل نكرد. انشاالله از بركات اين انتخاب همه منتفع خواهند شد.
Germany
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
جنازه ی ایشون به کاندید شما می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بله دلسوزان واقعی در این انتخابات شرکت کردن و رأی دادن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اره لابد اگه انتخاب میکردند امثال لاریجانی بود و جهانگیری!!!!!
ازخواب بیدار شو ، بزرگترین عامل مشارکت کم همین دولت بود و عملکرد ضعیفش که توسط امثال تو انتخاب شده حالا طلبکارم هستی!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
مثلا درست از نظر شما انتخاب حسن روحانیه؟نمیخوایید دست از این تفکر هر کی من ازش خوشم اومد خوبه هرکی بدم اومد بد بردارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
انتخاب غربگداها فقط افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
siavash
۰۷:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دمش گرمه مدت کمکش کنه این آشفتگی و خرابی و اول جمع کنه بعدشم وضعیت زندگی مردم بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
این آخرین انتخابات بود. دیگه انتخاباتی نیست بلکه اعتراضاته. مگه ایشون سیاست خارجیشو عوض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
برو عمو همه که لندن نشین نیستن، دوران روحانی تموم شده اعتراضش برا رئیسی نیست، بلکه افتخار هست که ان شاء الله برای رئیسی ست
Iran (Islamic Republic of)
محمدی . اراک
۱۰:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ناشناس 7:46 , شتر در خواب بیند پنبه دانه , گهی مشت مشت خورد گه دانه دانه . جهان مطمئن باشد جمهوری اسلامی ایران و مقاومت تحت حمایت و هدایت آن در سرتاسر دنیا و به حول و قوه الهی ,با قوت و قدرت به راه خود ادامه میدهد و با درایت آقای رئیسی و دولت آینده , انتخاباتهای آتی با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دیگه دوران باج دادن به کفتارهای استعمارگر و چپاولگران اروپایی و آمریکایی و خالی کردن سفره مردم برای لبخند دیپلماسی در لوزان و خالی کردن خزانه تمام شد.
ملت اعتراض خودشون را با این انتخاب به خوبی نشان دادند. شما آمریکاپرستان هم بنشینید و منافع ملی و نتایجش را تماشا کنید. البته اگر یه وقت از آباد شدن کشور نترکید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۹ تير ۱۴۰۰
دمت گرم ناشناس ۱۱:۱۸ حرف دل مارو زدی خداوند یار و یاورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
احسنت بر کاربر ناشناس 11:18
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ج
۰۶:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
سلام. به نظر اینجانب هرکس که انتخاب کردید خواهش ند به تخصص و تجربه ای او در آن کار دارد گذاشته شود.
در ضمن یک تیم از نخبگان در آن رشته کار کند و مشاوره داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۶:۴۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
وزرا را خودت بچين
برنامه ها هم باشما
وليكن وضع اقتصادي را بهبود بده
مهمً معيشت مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۶ ۰۹ تير ۱۴۰۰
عالی گفتی ،بنظرم اینکه ک بگیم. با نظرسنجی وزرا انتخاب بشن ،اخرش اگه بد در بیاد میگن خودتون انتخاب کردید ،پس بهتر ه انتخاب با خودشون باشه تا بشه پاسخگو کرد ریس جمهور وگرنه این جوری مثل ی ضرب المثل میشه ک ،عزای دسته جمعی عروسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ تير ۱۴۰۰
کاربر ناشناس 10:06
آقای رئیسی نمیگن شما انتخاب کنید حتی بدترین نفر هم شد بشه وزیر، آقای رئیسی میگه پیشنهاد بدین بررسی بشه اگه بررسی شد و فهمیدند که آدم خوبیه اون موقع انتخاب بشه
آخرین اخبار