انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر کسی که در انتخابات ۱۴۰۰ رای داده به انتخابات و جمهوریت نظام اعتقاد دارد

فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را بیان کرد.

محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: معتقدم که انتخابات ۱۴۰۰ پرشکوه و پر مشارکت‌ترین انتخابات پس از انقلاب بوده است؛ علت هم این است که موضوع اخلال در انتخابات بسیار جدی بود و بسیاری از افرادی که پای صندوق‌های رای حاضر شدند بیش از یک ساعت معطلی را تجربه کردند و دستگاه‌های تشخیص هویت چند ساعت در صبح و بعد از ظهر اختلال داشتند و باعث شد بسیاری محل اخذ رای را ترک کنند.

او ادامه داد: مساله بعدی بیماری کروناست. امروز در ۲۰ کشور جهان در ایام کرونا انتخابات برگزار شده که با ۱۰ الی ۲۰ درصد کاهش مشارکت همراه بوده است. در همین انتخابات شوراها در فرانسه کل مشارکت کننده‌ها ۳۵ درصد بودند.

انبارلویی افزود: نکته بعد این بود که یک ضلع رقابت به سبب بدکارکردی سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است و در انتخابات ۸۸، ۹۲ و ۹۶ شاهد بودید که یک ضلع رقابت یعنی جریان اصلاح طلب آرای خوبی داشت، اما در این انتخابات متاسفانه به سبب از دست دادن سرمایه اجتماعی خود نتوانست بیش از ۲ و نیم میلیون رای داشته باشد. بیش از ۱۶ حزب اصلاح طلب و ۱۲ شخصیت ملی اصلاح طلب حمایت خود را از عبدالناصر همتی اعلام کرده بودند، اما او نتوانست بیش از ۲ و نیم میلیون رای بیاورد. کاهش مشارکت را باید در این مسائل جستجو کرد. 

فعال سیاسی اصولگرا درباره آرای باطله نیز تشریح کرد: در تهران ۴ انتخابات برگزار شد و احتمال اینکه آرای ریاست جمهوری به صندوق دیگری ریخته شده باشد وجود دارد و در گرمای بالای ۴۰ درجه محتمل است، اما فردی که به پای صندوق رای آمده و رای داده است قطعا اعتقاد به انتخابات و جمهوریت داشته و راه حل مسائل کشور را در صندوق‌های رای می‌دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار