عمران خان: میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا خطر حملات تروریستی را افزایش می‌دهد

نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر امتناع کشورش برای میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ان دی تی وی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید در صورت میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان این کشور هدف حملات انتقام جویانه تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

عمران خان در آستانه دیدار رئیس جمهور آمریکا با مقامات ارشد افغان که قرار است اواخر این هفته در کاخ سفید برگزار شود، کارایی وجود چنین پایگاه‌هایی را در خاک پاکستان زیر سوال برد.

نخست وزیر پاکستان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تمرکز آمریکا بر پاکستان برای ایجاد پایگاه نظامی در این کشور، گفت ما به راحتی نمی‌توانیم از پس این کار برآییم. ما قبلا هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کرده ایم.

عمران خان معتقد است اگر پاکستان بخواهد با میزبانی پایگاه‌های آمریکا موافقت کند و از آنجا افغانستان هدف قرار گیرد، این امر منجر به وقوع جنگ داخلی خواهد شد و پاکستان بار دیگر هدف انتقام جویی تروریست‌ها قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان یادآور شد: اگر آمریکا با قدرتمندترین ماشین نظامی تاریخ نتوانست پس از ۲۰ سال در جنگ افغانستان پیروز شود، چگونه می‌خواهد این کار را از پایگاه‌های کشور ما انجام می‌دهد؟

او با تاکید بر منافع مشترک پاکستان و آمریکا در افغانستان افزود: ما خواهان صلح و نه جنگ داخلی، از کانال مذاکره هستیم.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: اسلام آباد آماده است تا با آمریکا در صلح افغانستان شریک باشد، اما پس از عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از خطر هرگونه درگیری بیشتر دوری خواهیم کرد.

در بحبوحه خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن به دنبال گزینه‌های جایگزین برای استقرار نظامیان خود و نظارت دقیق بر منطقه است و مشغول رایزنی با برخی کشور‌ها در این باره است. پاکستان اما به آمریکا گفته است که اجازه استقرار نظامیان این کشور را در خاک خود نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
درسته
آخرین اخبار