فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

عدم موافقت تهیه خودرو برای یگان حفاظت محیط زیست به دلیل مشکلات اقتصادی

سرهنگ محبت خانی گفت:در خواست تهیه خودروی مناسب یگان حفاظت را داده ایم اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی فعلا با آن موافقت نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در مراسم روز ملی محیط بان با گرامیداشت روز ولادت امام رضا عليه السلام و قدردانی از مقام محیط بانان اظهار کرد: در چند سال گذشته هیچ تضمین مالی و بیمه ای برای محیط بانان در صورتی که به‌ شهادت برسند یا جانباز شوند، وجود نداشت.

وی افزود: همچنین در زمینه ی سلبی و فرهنگی حمایت های مالی انجام نمی‌شد اما با حمایت ریاست سازمان محیط زیست امروزه شاهد بهبود شرایط خدمت و تجهیزات و اعتلای مقام محیط بانان هستیم.

سرهنگ محبت خانی در ادامه به گزارشی از عملکرد یگان حفاظت محیط زیست پرداخت و گفت: ساعات خدمت محیط بانان به ۲۴ ساعت خدمت و ۲۴ ساعت استراحت تبدیل شده تا این عزیزان ساعات بیشتری را در کنار خانواده خود باشند.

وی با تشکر ویژه از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: از لحاظ بیمه ی محیط بانان و خانواده های ایشان با صرفه جویی مالی که در سال گذشته صورت گرفته، مشکل بیمه ی آن ها در سال ۱۴۰۰ حل شده است.

محبت خانی گفت: در حوزه ی خرید تجهیزات ۷۲ میلیارد تومان تجهیزات شامل البسه، کوله پشتی و جلیقه خریداری شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در ناوگان موتوری تفاهم نامه ای امضا شده مبنی بر این که ۱۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت داخلی که طبق نیاز های محیط بانان بومی سازی شده و به زودی تحویل ما شود که در این صورت به هر پاسگاه، ۲ دستگاه موتور سیکلت می رسد. این اقدام،خود انقلابی بزرگ در یگان حفاظت است.

وی با اشاره به این که چندین دستگاه خودرو برای محیط بانان تهیه شده اما در مقایسه با خودرویی که شکارچیان غیر قانونی دارند کار آمد نیست، اشاره کرد: در خواست تهیه ی خودروی مناسب یگان حفاظت را داده ایم اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی فعلا با آن موافقت نشده، امیدوارم بزودی نیز قضیه کمبود خودرو مثل خرید موتور سیکلت ها حل شود.


بیشتر بخوانید

امسال هم روز محیط بان در تقویم ملی کشور ثبت نشد/ محیط بانانی که نامی از آن ها در تقویم کشوری نیست


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار