رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی:

پیروز واقعی عرصه انتخابات مردم هستند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت:پیروز واقعی عرصه انتخابات مردم هستند که بدون توجه به فضاسازی‌های مصنوعی دشمنان نظام، در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسی خلیل اللهی رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه با بیان اینکه برگزاری بدون تنش و آرام انتخابات در این استان مایه مسرت تمامی مسوولان برگزاری، نامزد‌ها و آحاد مردم شد گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی ایران تمامی دشمنان نظام در لایه‌هایی مختلف برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هم قسم شده بودند تا به نوعی این دوره را از رونق انداخته و مانع از حضور مردم در این عرصه مهم سیاسی شوند که با درایت آحاد مردم این نقشه دشمنان خنثی شد و بار دیگر ملت پیروز این مدیان شدند.

او با تاکید بر اینکه پروژه تحریم انتخابات با شکست مواجه شدافزود: انتخاب آیت الله رییسی به ریاست جمهوری می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و ما برای موفقیت ایشان در این پست خطیر دست به دعا هستیم تا مطالبات به حق مردم جامع عمل پوشانده شود.

او همچنین با انتقاد از عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای این استان، گفت: این هیات در پاره‌ای از موارد به نتیجه استعلام‌ها توجهی نکرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه رویه هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی چندان رضایت بخش نبود، افزود: در حالی که تعدادی از افراد دواطلب عضویت در شورا‌های شهر از جمله تبریز دارای پرونده‌های تخلف بودند، از سوی این هیات تایید صلاحیت شدند که این برای شهروندان جای سووال و تامل داشت.

خلیل اللهی اظهار کرد: عده‌ای از این افراد رای قطعی و برخی رای غیرقطعی در مراجع قضائی داشته و برخی نیز دارای پرونده مفتوحه در جریان رسیدگی داشتند که متاسفانه علی رغم اعلام دادگستری کل استان به هیات نظارت بر انتخابات، به این اسناد رسیدگی نشد و این افراد برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند.

او با بیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها در حوزه نظارت و رسیدگی به پرونده‌های مربوط به انتخابات شورا‌های اسلامی هیچ وظیفه و ماموریتی ندارد، یادآور شد: دادگستری استان‌ها تنها جزو چهار مرجع اخذ استعلامات به شمار می‌روند که موظف به پاسخ دهی به استعلامات هیات نظارت می‌باشند.

اواز برگزاری چندین جلسه بین خود با اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد و گفت: در این راستا بنده خودم در این جلسات مستندات تخلفاتی عده‌ای از نامزد‌ها را ارایه دادم و آن‌ها را برای بررسی دقیق پرونده‌ها توجیه کردم، اما بی توجهی کردند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  با تاکید بر اینکه هدف عمده دادگستری آذربایجان شرقی جلوگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف انتخاباتی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌های ۲۱ گانه استان بود ادامه داد: بر همین اساس از ماه‌ها قبل جلسات منظمی با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف درگیر انتخابات برگزار شد تا هر وقوع هر گونه تخلف ممانعت به عمل آید.

به گفته خلیل اللهی تاکنون تنها تعداد ۲۰ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شده است که البته این تعداد به احتمال فراوان طی روز‌های آینده افزایش می‌یابد.

او همچنین به دستاورد‌های دادگستری آذربایجان شرقی طی یک سال گذشته اشاره و اضافه کرد: طی این مدت اقدامات موثر و مفیدی در زمینه‌های حقوق عامه و حراست از بیت المال، تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی در زندان ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه‌هایی الکترونیکی و ارتباط مفید و موثر با آحاد مردم به انجام رسیده است.

به گفته او دادگستری آذربایجان شرقی در بسیاری از موارد فوق رتبه‌های برتر کشوری را در اختیار دارد و میزان رضایت مندی مردم از این مجموعه بر اساس نظرسنجی‌های روزانه ۷۶ درصد بوده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: بر اساس آخرین آمار و نظرسنجی‌ها ۸۶ درصد از آرای محاکم قضائی آذربایجان شرقی از سوی مراجعه گنندگان مورد پذیرش قرار می‌گیرد که این آمار در قیاس با سایر استان‌ها رقم بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار