مقام روس: امیدواریم همکاری نزدیک با ایران ادامه یابد

مدیر دوم بخش آسیا وزارت خارجه روسیه با مثبت ارزیابی کردن نتایج انتخابات ایران، درباره ادامه همکاری‌های میان دو طرف ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نتایج انتخابات در ایران را مثبت ارزیابی می‌کند.

ضمیر کابلوف، مدیر دوم بخش آسیا وزارت خارجه روسیه، گفت: مسکو نتایج انتخابات در ایران را مثبت ارزیابی می‌کند و امیدوار است که همکاری نزدیک با رهبری، دولت و رئیس‌جمهور ایران ادامه یابد.

پیش از این، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در پیامی پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در پیام پوتین  خطاب به رئیس‌جمهور منتخب آمده است: مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط میان کشورهایمان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار است. امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت های روسیه و ایران است و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار