لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند برگزاری مذاکرات احیای برجام مثبت است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: روند مذاکرات احیای برجام مثبت به نظر می‌رسد و ظاهرا طرفین مذاکره کننده به توافق مشترک رسیده‌اند.

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: چند دور مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام نشان داد که ایران و آمریکا به عنوان دو طرف اصلی این مذاکره، علاقمند به اجرای دوباره برجام هستند.

وی با اشاره به علت اصلی مذاکرات احیای برجام در وین، اظهار کرد: آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ و روز ١٨ اردیبهشت ٩٧ رسما از برجام خارج شد، اما دولت بایدن، موافق برگشت به توافق هسته‌ای برجام بود.

لاسجردی با اشاره به شرط ایران برای احیای برجام، بیان کرد: در صورتی که آمریکا به برجام برگردد و تحریم‌هایی که برقرار کرده را بردارد، ایران هم بعد از راستی آزمایی به تعهدات خود، بازخواهد گشت.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ششمین دور از مذاکرات احیای برجام، گفت: روند مذاکرات هسته‌ای احیای برجام، مثبت ارزیابی می‌شود و به نظر می‌رسد که دو طرف به توافق مشترکی رسیده اند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه کلیات مذاکرات به نتیجه رسیده و همه بر جدیت خود برای ادامه مسیر و رسیدن به یک توافق تأکید داشتند، ولی همه این را قبول دارند که برخی مسائل کلیدی وجود دارد که باید توسط مراجع تصمیم‌گیر در کشور‌ها مورد تصمیم گیری شود، بیان کرد: باید دقت کرد این گفت‌وگو‌ها برای رسیدن به توافق جدیدی نیست بلکه صرفا احیای توافق هسته‌ای برجام است چراکه توافق جدید، موضوعات، توقعات و انتظارات جدیدی به همراه دارد.


بیشتر بخوانید


لاسجردی با تاکید بر سیاست خارجی ایران در مسئله احیای توافق هسته‌ای برجام مبنی بر لغو همه تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی، اظهار کرد: تحریم‌ها انواع مختلفی دارند مثل تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های یک جانبه دولت‌ها و تحریم‌های کنگره آمریکا؛ بنابراین تحریم ها، عنوانی کلی و دارای جزئیات است و به نظر می‌رسد در اینجا نخست رفع تحریم‌های دوران بایدن مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار