سالیوان از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه خبر داد

مشاور امنیت ملی آمریکا از تحریم‌های جدید این کشور علیه روسیه به بهانه پرونده الکسی ناوالنی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان، از تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه روسیه به بهانه پرونده «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت روس، خبر داد.

این مقام ارشد آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «مهم است که بینندگان متوجه باشند پس از مسمومیت ناوالنی تحریم‌هایی از‌سوی آمریکا علیه روسیه اعمال شد و اکنون نیز دور دیگر تحریم‌ها در راه است.»

سالیوان همچنین از ادامه روند تحریم شرکت‌های روسی مشارکت کننده در پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ نیز خبر داد. اظهارات سالیوان تنها چند روز پس از دیدار «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای‌جمهور آمریکاو روسیه، در ژنو، مطرح شده است.

دیدار رسمی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای نخستین‌بار از زمان به قدرت رسیدن بایدن و بعد از ۱۰ سال با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار که در ساعت ۱۳:۳۵ (به وقت ژنو) روز چهارشنبه گذشته (۲۶ خردادماه) برگزار شد «آنتونی بلینکن» و «سرگئی لاوروف» وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه نیز حضور داشتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و باثبات بین خود هستند. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز در واکنش به این دیدار در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «آمریکا از نشست میان بایدن و پوتین چیزی عایدش نشد. فکر کنم برای روسیه روز خوبی بود، اما برای ما نه!»

پوتین پیش از این نشست ادعا‌هایی مبنی‌بر دستور مسمومیت الکسی ناوالنی، پوتین را کاملا رد کرد و گفت: «ببینید، چنین تصمیماتی در این کشور توسط رئیس‌جمهور اتخاذ نمی‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار