نخستین بار انجام شد؛

رای گیری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی در همدان

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان از برگزاری رای گیری انتخابات شورای شهر همدان به شکل تمام الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن میرزایی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به وقفه‌هایی که با روش رای گیری تمام الکترونیک در برخی از شعب رای گیری همدان رخ داد،گفت : برای اینکه مردم معطل رای دادن نشوند در برخی شعب، رای گیری دستی انجام شد.

او افزود: در همدان ۹۶ درصد آرا تمام الکترونیک انجام شد و شمارش آن‌ها و تعداد آرای موجود در این صندوق‌ها تنها یک ساعت بعد در سیستم شمارش آرای استانداری قابل مشاهده بود.

میرزایی حذف خطا در شمارش آرا را از مزایای این روش رای دهی دانست و بیان کرد: در ۲۱۲ شعبه همدان ۷۱۰ صندوق الکترونیکی رای گیری مستقر شده بود و با توجه به مشارکت بالای مردم شمارش آرا راحت تر از سایر انتخابات‌ در دوره قبل انجام شد.

او گفت: ۴ سال پیش برگزاری انتخابات و ثبت هویت‌ رای دهندگان به طریق الکترونیک در ملایر و تویسرکان انجام شده بود و این نخستین بار است در همدان انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: انتخابات ، رای گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.