کتابخانه سیار، گام خیرخواهانه معلم بازنشسته البرزی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: یک معلم بازنشسته البرزی قصد راه اندازی کتابخانه سیار خودرویی در حوزه آموزش و پرورش این استان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان به این که یک معلم بازنشسته البرزی قصد راه اندازی کتابخانه سیار خودرویی در حوزه آموزش و پرورش این استان را دارد، گفت: ترغیب هر چه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها به خواندن کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بیشتر کودکان و نوجوانان به آن از جمله اهداف آموزش و پرورش درحوزه کتاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: در هر جامعه‌ای افراد مختلفی هستند که به علتی، از جمله ناتوانی یا بعد مسافت، نمی‌توانند به کتابخانه‌ها بروند بنابراین فعال کردن کتابخانه‌های سیار می تواند نقش موثری درگسترش فرهنگ کتابخوانی در ۲ کانون مهم مدرسه و خانه به ویژه در مناطق کم برخوردار داشته باشد.

فهمیده کتابخانه‌های سیار را ایجاد فرصتی برابر برای دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب دانست و گفت: کارکرد اصلی کتابخانه سیارمانند سایر کتابخانه‌ها، به جریان انداختن اطلاعات و خدمت به جامعه زیرپوشش در گروه‌های سنی مختلف است.

انتهای پیام / ر .ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.