نوبخت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

همکاری سه سازمان برای بروزرسانی نقشه‌های کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در جلسه امروز شورای عالی نقشه برداری مصوب شد تا سه دستگاه یعنی سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی، سازمان ثبت اسناد برای بروزرسانی و تدوین نقشه‌های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای عالی با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، دبیر سازمان نقشه برداری کشور در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج این جلسه برای آحاد مردم بیان کرد: طبق قانون عالی‌ترین مرجعی که نسبت به مباحث نقشه برداری می‌تواند نظر بدهد شورای عالی نقشه برداری کشور است که در قانون، جایگاه‌ سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه‌ آن در سازمان نقشه برداری کشور تبیین و تعریف شده است.

این مقام مسئول گفت: با عنایت به این که در عرصه نقشه، علاوه بر سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و همچنین به نوعی سازمان ثبت اسناد هم در عرصه‌های حد نگار فعال هستند نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتری بین این سه دستگاه و مجموعه دستگا‌ه هایی که در شورای عالی نقشه برداری کشور تعریف شده است.

او ادامه داد: امروز این شورا با دو هدف تشکیل شد. هدف اول این که آیین نامه اجرایی مقرراتی را که برای کار‌های نقشه برداری لازم است، تفکیک و بروزرسانی کرد. موضوع دیگر چگونگی هماهنگی و همکاری این سه دستگاه یعنی سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی، سازمان ثبت اسناد و هماهنگی امکانات موجود در راستای هم افزایی باهم است. به ویژه اینکه از توانمندی بخش خصوصی در این رابطه استفاده بکنند که این‌ها جزو مصوباتی بود که در جلسه شورای نقشه برداری امروز مورد تایید و تصویب قرار گرفت و پایان آن هم با موضعی که از آثار و وسایل مرتبط با بحث نقشه برداری مربوط به قرن قبل بود جمع آوری شد و دستاورد‌های ارزشمندی از دهه‌های گذشته در این مکان جمع آوری شد. که باید از ریاست سازمان نقشه برداری و همچنین شورای عالی این سازمان قدردانی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار