با انتخابات ۱۴۰۰؛

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰ در استان مرکزی

جزئیات اخبار انتخابات ۱۴۰۰ در استان مرکزی را در این بسته خبری دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امروز ۲۸ خرداد ماه روز تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور عزیزمان ایران است و سکان قوه مجریه تحویل کسی می‌شود که مردم با رای خودشان منتخب می‌کنند.

علاوه بر این سرنوشت کرسی‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم رقم می‌خورد؛ شورا‌هایی که به عنوان پارلمان‌های محلی علاوه برقدرت محلی در چهارچوب قانون شورا‌ها قدرت کشوری هم دارند.

نکته دیگر اینکه امروز تکلیف تنها کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در حوزه آشتیان، تفرش و فراهان رقم می‌خورد.

تحویل صندوق‌های رای استان مرکزی

صندوق‌های رای انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ پیش از ساعت ۷ صبح امروز از مخزن‌های نگهداری صندوق‌ها به عوامل هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی تحویل شد.

تعداد صندوق‌های اخذ رای استان مرکزی امسال نسبت به دوره‌های قبل افزایش دارد و صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری ۱۱ درصد و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا ۶ درصد افزایش یافته است.

با این افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

حضور مردم استان مرکزی پشت درب شعبه‌های اخذ رای

تعدادی از مردم استان مرکزی قبل از ساعت ۷ صبح و پیش از آغاز رای گیری پشت درب شعبه‌های اخذ رای حضور یافتند تا به محض آغاز رای گیری رای خود را زودتر به صندوق بریزند.

آغاز رای گیری در استان مرکزی

رای گیری ریاست جمهوری، شورا‌ها و مجلس با حضور مردم استان مرکزی از ساعت ۷ صبح امروز آغاز شد و تا پایان ساعتی که ستاد انتخابات اعلام کند ادامه دارد.

از حدود یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر جمعیت استان مرکزی یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای هستند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر آن‌ها رای اولی اند.

جلوه حضور مردم استان مرکزی در انتخابات

حضور متفاوت مردم استان مرکزی از پیر و جوان، زن و مرد والدین به همراه فرزندان در انتخابات و پای صندوق‌های رای جلوه حضور را به تصویر کشیده است.

اقشار مختلف استان مرکزی در انتخابات ثابت می‌کنند که با وجود تبلیغات دشمنان و سیاه نمایی معاندان سرنوشت کشورشان برایشان اهمیت دارد و با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر شهدا گام برمی دارند می‌کنند.

مردم اراک با وجود شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌ها و گرانی باز هم آمدند تا حضورشان را به رخ دشمنان بکشند و به همگان نشان دهند در چهل ودو سالگی انقلابشان همچنان به خود می‌بالند.

تمام اقلام مورد نیاز شعب اخذ رای استان مرکزی تامین شد

اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در حاشیه بازدید از شعب ۲۱۵ و ۲۱۶ شهر اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تمام اقلام مورد نیاز شعب اخذ رای و اقلام بهداشتی برای عوامل برگزاری انتخابات تامین شده است.

اکرمی افزود: تعرفه لازم درستاد انتخابات استان مرکزی موجود است و در صورت نیاز مجدد تحویل شعبات اخذ رای خواهد شد.

پیش بینی تمهیدات بهداشتی برای شعب اخذ رای استان مرکزی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای انتخابات و شعب اخذ رای در استان مرکزی خبر داد و گفت: امیدواریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس کنند.

او افزود: از جمله تمهیدات بهداشتی برای انتخابات امسال حذف ثبت اثر انگشت، افزایش صندوق‌های اخذ رای، زمان رای گیری از ۱۲ ساعت در دوره‌های گذشته به ۱۷ ساعت در این دوره افزایش یافته است.

جلوه حضور مردم استان مرکزی در انتخابات

اجرای سرود رای اولی‌ها در اراک

رای اولی‌های شهر اراک با حضور در حوزه انتخابیه حاج تقوی این شهر سرودی با عنوان " رای می‌دهم" را اجرا کردند.

مردم  نشان دادند به سرنوشتشان حساس هستند

سید علی آقازاده استاندار مرکزی با حضور در شعبه اخذ رای مدرسه حاج تقوی اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با این حضور خوب در انتخابات تا کنون خاطره شیرین انقلاب مردم عزیزمان درمدت ۴۳ سال تکرار شد و مردم نشان دادند که به سرنوشت خودشان حساس هستند.

آقازاده افزود: من از ساعت ۷ امروز صبح آنلاین در جریان رای گیری بودم و به رغم همه پیش بینی‌ها و تلاش‌های بدخواهان ملت ایران برای کاهش حضور ملت در انتخابات حضور مردم بسیار بسیار امیدوارکننده است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/3/28/14175202_864.jpg


مردم؛ فردی شایسته و فهمیده را انتخاب کنید

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی پس از انداختن رای خود در صندوق انتخابات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: امیدوارم ملت ما در امتحان بزرگ انتخابات امروز پیروز و سربلند باشند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رای بیعتی دوباره با امام و شهداست افزود: مردم با حضور در انتخابات، رای خود را به صندوق بیندازند و فردی شایسته و فهمیده را انتخاب کنند.

حضور در پای صندوق های رای بیعت دوباره با امام و شهداست

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.