اطلاعیه‌های انتخابات ۱۴۰۰

اطلاعیه‌های وزارت کشور برای انتخابات ۱۴۰۰ را در این خبر دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اطلاعیه‌های وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و در برخی حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را در این خبر دنبال کنید.


اطلاعیه شماره (۳۱)

ضمن تقدیر از مسئولیت شناسی ملت شریف ایران و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پایان اخذ رای در کلیه شعب سراسر کشور اعلام می شود.
لازم است مسئولان شعب اخذ رای کلیه رای دهندگان را به درون شعبه هدایت و پس از بستن درب شعبه، نسبت به اخذ رای از آنان اقدام نمایند.


اطلاعیه شماره (۳۰)

بر اساس توافق ستاد انتخابات کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و همه عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای می رساند:
با توجه به اینکه ساعت ۲۴ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مهلت اخذ رای به پایان رسیده است بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلیه شعب اخذ رای شهرهایی که دارای مراجعه کننده هستند می توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند. سایر شعب در صورت اتمام رای گیری نسبت به شمارش آراء اقدام کنند.


اطلاعیه شماره (۲۹)

نظر به حضور گسترده هموطنان عزیز در شعب اخذ رای و تشخیص وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در کلیه شهرهای سراسر کشور تا ساعت ۲۴ تمدید گردید.


اطلاعیه شماره (۲۸)

نظر به استقبال گسترده هموطنان عزیز برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری و با موافقت وزیر کشور، اخذ رای در کلیه شهرهای سراسر کشور به مدت یک ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید گردید.
همچنین تمدید یا عدم تمدید رای گیری در شعبات روستایی حسب مورد با تشخیص استاندار و با هماهنگی و موافقت هیئت نظارت استان خواهد بود.


اطلاعیه شماره(۲۷)

نظر به حضور هموطنان عزیز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رای انتخابات‌های مذکور به مدت ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۱ تمدید می‌شود.


اطلاعیه شماره (۲۶)

نظر به استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رأی برای انتخابات های مذکور در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.


اطلاعیه شماره (۲۵)

به اطلاع آن دسته از رای دهندگان عزيزی كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نيستند می رساند كه برای شركت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و يا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با كمک وی نام و نام خانوادگی را در برگ رأی نوشته و سپس آن را به صندوق رأی بيندازند.

ضمناً مسئولين شعب، اعم از اعضاء شعبه، نمايندگان فرماندار، ناظرين شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمايندگان نامزدها و بازرسين به هيچ وجه مجاز نيستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمايند.

همچنین به اعضای محترم شعب اخذ رأی توصیه می شود:

اولا: به رأی‌دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند.
دوماً: توجه داشته باشند که برگ های رأی هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.


اطلاعیه شماره(۲۴)

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص مسائل طرح شده در خصوص اخلال در روند رأی‌گیری از طریق دستگاههای فنی گفت: به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده که هر جا مشکل فنی دارند؛ حتما رأی‌گیری به صورت دستی اخذ شود.

او با اشاره به اینکه در این شرایط خاص بار سنگین به سیستم الکترونیکی وارد می شود؛ افزود: این موضوع باعث شده که نواقصی ایجاد شود که البته بلافاصله موضوع مورد پیگیری و حل شد و اکنون به اذعان رئیس هیات نظارت مرکزی، مشکلی در فرایندهای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش ادامه داد: اصل برای وزارت کشور این است که روند رأی گیری به نحو مناسبی انجام گیرد و در سراسر کشور خوشبختانه این اتفاق به نحو مطلوبی در حال انجام است.

عرف با اشاره به اینکه تلاش ستاد انتخابات کشور این است که تمامی زمینه های لازم برای اخذ رای از افراد واجد شرایط فراهم شود و هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود، گفت: وظیفه ما این است که به شکل قانونمند همه زمینه‌های لازم را برای رای گیری فراهم کنیم.


اطلاعیه شماره (۲۳)

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام یعنی متولدین ۲۸-۰۳-۱۳۸۲ یا قبل از آن می باشد که می‌توانند به شعب اخذ رأی مراجعه و به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.

همچنین اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.

ضمناً به کلیه رأی دهندگان گرامی توصیه می‌شود از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.


اطلاعیه شماره (۲۲)

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در دسترس داشته باشند تا دستورالعمل­‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.


اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات بوده و رعایت آن الزامی می‌باشد.


همچنین کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.


اطلاعیه شماره (۲۱)

تمامی شعب آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط با رعایت دستورالعمل بهداشتی می‌باشند/ همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودکار شخصی ضروری است

به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند، نظر به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» «آستانه ­ی اشرفیه»؛ «تفرش، آشتیان و فراهان»؛ «گچساران و باشت»؛ «بهار و کبودرآهنگ» و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ساری، مشهد وقم» تمامی شعب آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا می‌باشد.


لازم به ذکر است همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودکار شخصی و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروری است.

اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور صادر شد/ اعضای شعب اخذ رأی حتماً در شعبه یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن جهت ابلاغ دستورالعمل­‌های فوری ستاد انتخابات کشور در دسترس داشته باشند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۲ خود از اعضای شعب اخذ رأی خواست حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در دسترس داشته باشند تا دستورالعمل­‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.