مقام سابق آمریکا: واشنگتن پیش از تغییر دولت در ایران به برجام باز خواهد گشت

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا معتقد است دولت واشنگتن پیش از تغییر دولت در ایران به برجام برمی گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور اسبق وزارت امور خارجه آمریکا پیش بینی کرد به احتمال زیاد، واشنگتن پیش از تغییر دولت در ایران، بدون قید و شرط به توافقنامه هسته‌ای با این کشور بازگردد.

دیوید پولاک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث گفت: به نظر من، خبر‌هایی که درباره احتمال لغو تحریم‌ها مطرح می‌شود، درز غیررسمی گزارش‌ها و شایعه است و نمی‌توان آن‌ها را اطلاعات واقعی دانست. ما به اطلاع رسمی از سوی دولت آمریکا نیاز داریم و این گمانه زنی‌ها زودهنگام است. گزارش‌های غیررسمی که از وین درز کرده است نشان می‌دهد هر دو طرف آمریکایی و ایرانی درباره یکدیگر شک و تردید دارند. روسیه، چین و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند بین مطالبات ایران از یک سو و مطالبات آمریکا از سوی دیگر، میانجی گری کنند. به اعتقاد من، در نهایت نوعی راه حل میانه برای مشکلات، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، به دست خواهد آمد.

این مقام سابق آمریکا افزود: ما انتظار نداریم دیدار‌های دوجانبه بین رئیس جمهور آینده ایران و رئیس جمهور آمریکا برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن پیش از انتقال قدرت به دولت جدید در ایران، به توافقنامه هسته‌ای باز خواهد گشت، خاطر نشان کرد: به اعتقاد من، پاسخ این سوال مشخص نیست. اما پیش بینی شخصی من بر اساس ارزیابی حرفه‌ای آن است که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران (بازه زمانی تا تحویل دولت)، بازگشت به توافقنامه هسته‌ای صورت خواهد گرفت. رایزنی بین دولت‌های غربی و ایران به صورت غیرمستقیم بیشتر شده است. البته چنین چیزی قطعی نیست، اما احتمال آن زیاد است و من احتمال آن را ۷۰ درصد می‌دانم. واشنگتن بدون پیش شرط به این توافقنامه باز خواهد گشت.

پولاک درباره خواست ایران برای تضمین خارج نشدن دولت‌های آینده آمریکا از توافقنامه هسته‌ای گفت: در روابط بین المللی، تضمین ۱۰۰ درصد وجود ندارد. با وجود معاهدات و وعده ها، هر کشور، احتمال خروج از معاهدات و توافقنامه‌ها را برای خودش حفظ می‌کند. به همین علت، من این خواست ایران را واقع بینانه و جدی نمی‌دانم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
وقت خواب آقای امریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
مگه خیانت بشه
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۴:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
اگر امریکا قصد برگشتن به برجام را داشته باشد باید ایران را که از مواهب برجام بی بهره مانده است بکلی از زیر تحریمها خارج کرده و منافع ایران را در نظر بگیرد و تا کلیه تحریمها را برنداشته است حق برگشت به برجام را نخواهد دشت.
Germany
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
امیدارم تا دولت بعدی این اتفاق نیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
بسم الله النور
...
الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا ﴿۱۰۴﴾
[آنان] كسانى‏ اند كه كوشش‏ هایشان در زندگى دنيا به هدر رفته ولی خود مى ‏پندارند كه كار خوب انجام مى‏ دهند !!!!

أُولَئِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَلِقَائِهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَزْنًا ﴿۱۰۵﴾
[آرى] آنان كسانى‏ اند كه آيات پروردگارشان و لقاى او را انكار كرده اند
در نتيجه اعمالشان تباه گرديده و روز قيامت براى آنان [هیچ قدر و] ارزشى نخواهيم نهاد !!!!


ذاالقرنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
پیامبر به حضرت علی فرمودند:
با مرتدین از روی قرآن سخن مگوی از روی منطق سخن بگو!
آخرین اخبار