تحویل صندوق‌های رای استان مرکزی

صندوق‌های رای از مخزن‌ها به عوامل انتخابات استان مرکزی تحویل شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صندوق‌های رای انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ از مخزن‌های نگهداری صندوق‌ها به عوامل هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی تحویل شد.

تعداد صندوق‌های اخذ رای استان مرکزی امسال نسبت به دوره‌های قبل افزایش دارد و صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری ۱۱ درصد و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا ۶ درصد افزایش یافته است.

با این افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری به هزار و ۱۸۸ شعبه و صندوق‌های اخذ رای شورا‌های شهر و راستا هم به هزار و ۵۱۰ شعبه رسیده است.

استان مرکزی با جمعیتی حدود یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر بیش از یک میلیون حائز شرایط رای دادن دارد که فرصت خواهند داشت تا با حضور پای صندوق‌های رای سرنوشت ۴ سال جامعه را رقم بزنند.

استان مرکزی یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر واجد شرایط رای دارد و از این تعداد ۲۳ هزار و ۴۰۳ نفر به عنوان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

در استان مرکزی ۷۴۹ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر و ۴ هزار و ۷۷۵ نفر داوطلب شورا‌های روستا‌ها هستند که صلاحیتشان تائید شده است.

در استان مرکزی انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم در حوزه آشتیان، تفرش و فراهان برگزار می‌شود و ۴۱ داوطلب تایید صلاحیت شده برای کسب یک کرسی این حوزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.