با انتخابات شوراها؛

از فضای مجازی همچنان فعال است تا مبتلایان به کرونا رای می دهند

آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌های استان کرمان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته انتخاباتی امروز ویژه شورا‌های شهر و روستای استان کرمان تلاش خواهیم کرد خبر‌های این حوزه را به خوبی منعکس کنیم پس با ما همراه باشید.

آخرین جزئیات انتخابات در کرمان از زبان استاندار

استاندار کرمان با اشاره به آمادگی کامل استان کرمان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، آخرین جزئیات انتخابات در کرمان را تشریح کرد.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان با اعلام آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات باشکوه در ۲۸ خرداد ماه از ارسال همه اقلام مورد نیاز انتخابات از جمله دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌های انتخاباتی با لحاظ تدابیر و نظارت‌های لازم به شهرستان‌ها خبر داد.

او با بیان اینکه ۴۶ هزار نیروی آموزش دیده عوامل اجرایی شعب اخذ رای در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها سازماندهی شده اند و آموزش‌های لازم به آن ها داده شده است، افزود: در کنار عوامل اجرایی، ۱۰ هزار نیروی نظامی، برقراری امنیت انتخابات را در استان به عهده دارند.

زینی وند همچنین به پیش‌بینی و تامین شرایط لجستیک و پشتیبانی در همه شهرستان‌ها اشاره داشت و تاکید کرد: هیچ نگرانی برای برگزاری انتخابات نداریم.

او ادامه داد: براساس نظر وزارت بهداشت، تمام دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل‌ها ابلاغ و لحاظ شده و نمایندگان بهداشتی، نظارت‌ها را در شعب اخذ رای انجام می‌دهند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه همه تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات دیده شده و هم‌استانی‌ها از ساعت ۷ صبح ۲۸ خرداد ماه می‌توانند به شعب اخذ رای مراجعه کنند، بیان کرد: زمان رسمی رای‌گیری تا ساعت ۲۴ خواهد بود؛ اما براساس مجوز ستاد ملی کرونا و هیئت اجرایی برگزاری انتخابات تا ساعت ۲ بامداد روز بعد قابل تمدید است.

او توصیه کرد: تا زمانی که افراد در محل شعب حضور داشته باشند، از آن‌ها اخذ رای می‌شود؛ اما توصیه می‌کنیم هم‌استانی‌ها به هیچ وجه رای دادن را به ساعت پایانی موکول نکنند.

زینی‌وند از افزایش حدود ۸ درصدی شعب اخذ رای در استان نسبت به دوره قبل سخن گفت و افزود: تعداد دستگاه‌های احراز هویت نیز افزایش داده شده تا شهروندان معطل نشوند.

او همچنین از تدارک دستگاه‌های پشتیبان احراز هویت، تدابیر امنیتی در خصوص برق و ضروریات، پیش‌بینی بالگرد برای روز انتخابات خبر داد و تصریح کرد: سامانه و اپلیکیشن موبایلی "انتخاب ایران" نیز از سوی وزارت کشور، تعریف شده که مردم می توانند نزدیک‌ترین شعبه اخذ رای را با تراکم جمعیت شناسایی کنند که نگرانی به لحاظ کرونا وجود نداشته باشد.

از فضای مجازی همچنان فعال است تا مبتلایان به کرونا رای می دهند

اتخاذ تمهیدات بهداشتی در شعب اخذ رای

فرماندار جیرفت گفت: به منظور مقابله با کرونا در شعب اخذ رأی، تمهیدات لازم برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اندیشیده شده است.

 ابوذر عطاپور وزیری، فرماندار جیرفت و رئیس ستاد انتخابات شهرستان جیرفت در جریان بازدید از ستاد‌های انتخاباتی جیرفت، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عرصه انتخابات را یک ضرورت دانست و گفت: به منظور مقابله با کرونا در شعب اخذ رأی، تمهیدات لازم برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اندیشیده شده است.

او افزود: ستاد‌های انتخاباتی باید همکاری و هماهنگی لازم را با فرمانداری و هیئت اجرایی شهرستان‌داشته باشند.

حسین سلامی، دادستان جیرفت نیز حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد را نمایش عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: این شهرستان در عرصه‌های انتخابات گذشته دارای کارنامه درخشانی است که امید می‌رود با مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، بار دیگر این مهم در استان تکرار شود.

او سلامت و امنیت انتخابات را در اولویت دانست و تاکید کرد: مسئولیت امنیت، حفاظت فیزیکی و انتظامات بر عهده ستاد اجرایی انتخابات است و هماهنگی و تعامل مسئولان انتخابات در شهرستان‌ امری مهم و ضروری است.

سلامی با بیان اینکه دشمنان دنبال ناامنی هستند؛ بیان کرد: بدین منظور تمهیدات لازم برای استمرار امنیت پایدار در شهر جیرفت اندیشیده شده است.

پس از پایان جلسه اعضای شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی از ستاد‌های انتخاباتی کاندید‌اهای شورای شهرجیرفت بازدید و تذکرات لازم انتخاباتی را به آن‌ها ارائه دادند.

رای گیری از مبتلایان به کرونا صورت می‌گیرد

جمالی زاده گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده است تا عوامل اجرایی از مبتلایان به کرونا که در بیمارستان بستری یا در خانه قرنطینه هستند، رأی گیری کنند.

احمد جمالی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیماری کرونا از ابتدای شیوع، تاکنون نگرانی‌هایی را برای بشریت ایجاد کرده است، گفت: کارشناسان بهداشتی به همراه عوامل جمعیت هلال احمر در ۲۸ خرداد ماه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی شعب اخذ رأی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌های رفسنجان و انار نظارت خواهند کرد و مردم می‌توانند با خیالی آسوده در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

او افزود: تدابیر و پیش بینی‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و وزارت کشور اندیشیده شده و در حوزه‌های انتخابیه جای نگرانی در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی تهویه مناسب فضا و ... وجود ندارد.

جمالی زاده با بیان اینکه حفظ سلامت تمامی افراد در روز انتخابات برای ما مهم است، ادامه داد: در صورت بروز کوچکترین مشکلی، مراتب رسیدگی خواهد شد.

او تصریح کرد: مردم می‌توانند با اطمینان کامل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست، حفظ فاصله اجتماعی و تجمع نکردن در داخل فضا‌های سربسته در محل اخذ رای، سلامت خود و دیگران را حفظ کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: به مردم اطمینان می‌دهم که جای هیچ نگرانی نیست؛ بنابراین با حضور پر شور خود در این انتخابات سرنوشت خوبی را برای مردم و کشور رقم بزنند و به تکلیف ملی خود عمل کنند.

او همچنین در رابطه با افرادی که مبتلا به کرونا هستند و در بیمارستان بستری یا در خانه قرنطینه هستند، گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده است و عوامل اجرایی از این افراد در خانه یا بیمارستان رأی گیری خواهند کرد.

از فضای مجازی همچنان فعال است تا مبتلایان به کرونا رای می دهند

اما شنیده ها...

گرچه ارسال پیامک های تبلیغاتی از طریق تلفن همراه به پایان رسیده اما در فضای مجازی تبلیغات تمام نشده است و هر کس در هر گروهی همچنان با تلاش مضاعف در حال تبلیغ نامزدها و گروه های ائتلافی است برخی کانال ها همچنان فعال هستند و در کنار مطالبی که می گذارند گریزی هم به معرفی نامزدها می زنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار