آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد + تصاویر

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا صبح امروز در مهاباد همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا صبح امروز ۲۸ خرداد ماه همزمان با سراسر کشور در شعبه‌های رای گیری شهرستان مهاباد آغاز شد.

قبل از آغاز رأی گیری شهروندان مشتاقی که بیشتراز جوانان بودند، در پشت در‌های بسته برخی از شعب اخذ رأی حاضر شدند و به محض باز شدن درب‌ها برای حضور در انتخابات وارد شعبه‌ها شدند. 

از سوی دیگر اعضای هیئت‌های اجرایی، نظارت و حراست صندوق‌های اخذ رأی هم با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را آغاز کردند.

مسئولان برگزاری انتخابات تأکید می‌کنند، شهروندان در حوزه‌های مختلف انتخابی شهری و روستایی، در ساعت‌های اولیه برگزاری انتخابات برای انداختن برگه رأی خود به صندوق حضور یابند تا از تراکم و تجمع پیشگیری شود.

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

دعوت امام جمعه و فرماندار مهاباد از مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات

امام جمعه و فرماندار شهرستان مهاباد با حضور در یکی از شعبه‌های اخذ رأی این شهر رأی خود را در صندوق انداختند و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر شرکت کردند.

ماموستا عبدالاسلام امامی امام جمعه مهاباد گفت: حضور مردم پشتوانه محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است چرا که این نظام برپایه توحید و مردم شکل گرفته است و عزت، اقتدار و ثبات نظام اسلامی را بالا می‌برد.

ماموستا امامی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند تا با ترفند‌های مختلف حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای را تحت تأثیر قرار دهند که با عزم راسخ ملت این ترفند خنثی می‌شود.

امام جمعه مهاباد، در ادامه از مردم خواست با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات شرکت و نمایندگان اصلح را انتخاب کنند.

عارف خدرلو فرماندار شهرستان مهاباد بیان کرد: برکسی پوشیده نیست که ایران ما از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون، مورد کارشکنی ‌ها، تحریمها، دست‌اندازی ‌ها و اهداف شومی قرار داشته و به ویژه در سالهای اخیر علیرغم تمام تلاشهای مسئولان خدمتگزار و تلاشهای بین المللی همواره با جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه و شوم دشمنان مورد هجمه بوده است.

خدرلو اضافه کرد: برگزاری این رویداد مهم موجب تحرک سیاسی و اجتماعی بیشتری در کشور می شود و زمینه ‌های توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور را در عرصه ‌های مهم فراهم می ‌کند.

او از تمام مردم فرهیخته، غیور و بصیر شهرستان مهاباد دعوت کرد تا همه با هم با مشارکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ضمن حضور فعالانه، انتخابی آگاهانه در این انتخابات داشته و همچون گذشته با حضور مقتدرانه خود در پای صندوقهای رأی افتخاری دیگر برای این شهرستان رقم زنند.

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

حضور مهابادی‌ها پای صندوق های رای در نخستین ساعات رای‌گیری

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد

فرآیند اخذ رأی در ۱۷۶ شعبه انتخاباتی در مهاباد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مهاباد گفت: از مجموع کل شعبه‌های اخذ رأی در این شهرستان ۷۳ شعبه در شهرمهاباد، چهار شعبه در شهر گوگ تپه و یک شعبه در شهر خلیفان و دو شعبه هم به صورت سیار عملیات اخذ رأی را در مناطق شهری برعهده دارند.

سلیمان پاکزاد افزود: ۵۳ شعبه اخذ رأی در بخش مرکزی شامل ۲۲ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سیار و ۴۳ شعبه سیار هم برای بخش خلیفان در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۶ نفر برای اولین بار در این مشارکت سیاسی حضور خواهند داشت.

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

۳۲ خبرنگار و عکاس انتخابات شهرستان مهاباد را پوشش خبری و تصویری می‌دهند

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان مهاباد گفت: ۳۲ نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رأی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی را در این شهرستان پوشش می‌دهند.

فرزین شمس الدینی افزود: این تعداد نیروی خبری شامل خبرنگاران خبرگزاری‌ها، پایگاه‌ها و سایت‌های خبری مختلف هستند که از حضور لحظه به لحظه مردم، خبر، گزارش، عکس و تصویر تهیه و منتشر می‌کنند.

شمس الدینی، با بیان اینکه خبرنگاران با استقرار در فرمانداری این شهرستان و سرکشی به شعب اخذ رأی، حضور حماسی مردم این شهرستان را به تصویر می‌کشند، گفت: علاوه بر این ۱۱۲ نفر از نیرو‌های صدا و سیمای مرکزمهاباد نیز در واحد‌های خبرگزاری، تولید سیما، صدا و فضای مجازی با ارائه برنامه‌های زنده و لحظه به لحظه در شبکه‌های محلی و سراسری جریان انتخابات را پوشش تصویری می‌دهند.

او افزود: این تعداد از نخستین ساعات آغاز کار رأی گیری تا زمان اتمام رسمی آن فعالیت خواهند داشت.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان مهاباد، به استقبال گسترده مردم در ساعات نخستین آغاز انتخابات در شعب اخذ رأی اشاره و اضافه کرد: خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف در این شهرستان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا شور و شوق حضور مردم شهرستان در پای صندوق‌های رأی را انعکاس دهند.

خلیفانی ها هم برای تعیین سرنوشت کشور خود پای صندوق های رای آمدند

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

آغاز انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد+ تصاویر

مهابادی‌ها رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

فرماندار مهاباد گفت: رای دهندگان برای جلوگیری از ازدحام در شعب و حفظ سلامتی خود، از موکول کردن رای دادن به ساعات پایانی انتخابات خودداری کنند.

عارف خدرلو اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم تا در ساعات باقی مانده به شعب اخذ رای مراجعه کنند تا با ازدحام جمعیت در ساعت‌های پایانی در شعب مواجه نشویم.

عروس و داماد مهابادی در انتخابات شرکت کردند

عروس و داماد مهابادی اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در یکی از شعب اخذ رای آغاز و آرای خود را به صندوق انداختند.

این زوج جوان مهابادی در نخستین روز زندگی مشترک خود با حضور در شعبه اخذ رای شهید بهشتی این شهرستان و در میان تشویق رای دهندگان و حاضران با انداختن آرای خود به صندوق، سهم خود را در تعیین سرنوشت کشور و آینده زندگی خود و دیگران ایفا کردند.

این عروس و داماد پس از انداختن رای خود به صندوق با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی آحاد ملت در تعیین سرنوشت کشور اظهار داشتند: حضور پای صندوق رای یک وظیفه ملی است از اینرو ما تصمیم گرفتیم در نخستین روز از زندگی مشترکمان برای رای دادن در پای صندوق رای حاضر شویم.

آن‌ها بیان کردند: هرچند امروز روز سرنوشت ساز و حساسی در زندگی شخصی ماست، اما دوست داشتیم در روز سرنوشت سیاسی کشورمان نیز با مردم همراه باشیم.

تداوم حضور پرشور مردم مهاباد در انتخابات ۱۴۰۰

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.