کدخدایی در نشست خبری:

وظیفه شورای نگهبان پاسداری و صیانت از آرای مردم است/ هیچگاه بر اساس جناح سیاسی درباره نامزد‌ها اعلام نظر نمی‌کنیم

در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، سخنگوی شورای نگهبان به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان،  در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، در نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: آنچه وظیفه شورای نگهبان است، پاسداری و صیانت از آرای مردم است، شورای نگهبان تمام تلاش خود را بکار گرفته تا حق الناس پاسداری و صیانت شود.

وی افزود: ما علاوه بر وظیفه سلامت انتخابات، وظیفه سلامت مردم را هم مدنظر قرار داده و تمهیداتی برای سلامت مردم در روز انتخابات اندیشیده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: دغدغه‌هایی که دیروز از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، بسیار مهم است و شورای نگهبان این مسائل را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: ناظران شورای نگهبان به صورت ۲۴ ساعته بر چاپ و توزیع تعرفه‌ها نظارت داشته است، حدود ۱۰ درصد بر تعداد تعرفه ها افزوده شده تا نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.

کدخدایی تصریح کرد: از طرف شورای نگهبان مشکلی در تعرفه‌ها اعم از کمبود و یا توزیع وجود نخواهد داشت و ناظران شورای نگهبان به دقت نظارت خواهند داشت، در هر شعبه یک ناظر از طرف وزارت بهداشت برای نظارت بر فرآیند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعب اخذ رای حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: چیزی در حدود ۶۷ هزار شعبه در سراسر کشور برای انتخابات ۲۸ خرداد پیش بینی شده که این میزان، نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، ۷درصد و نسبت به انتخابات مجلس، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: فقط در انتخابات ریاست جمهوری است که افراد مقیم خارج کشور می‌توانند شرکت کنند که بخشی از این امر به کشور‌ها بستگی دارد و تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا هموطنان مقیم خارج ایران بتوانند رای دهند و حتی در کشور‌هایی که موافقت نکرده آمد این امر با صندوق‌های سیار صورت بگیرد

وی افزود: ناظران ما با قوت فعالیت خود را در روز انتخابات انجام خواهند داد و نظارت موثر شورای نگهبان صورت خواهد گرفت تا این رویداد سرنوشت ساز که توسط مردم رقم میخورد صیانت شود. همچنین نمایندگان کاندیدا‌ها در روز انتخابات در شورای نگهبان حضور یافته و از نزدیک بر نظارت شورای نگهبان، نظارت خواهند کرد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه فقط اصولگرایان در این شورا مورد تأیید واقع شده اند بیان کرد: دوستان ظاهراً اسامی را ندیده اند چرا که بین تایید شدگان از همه گروه‌ها حضور دارند، البته هیچگاه شورای نگهبان بر اساس جناح سیاسی نامزد‌ها اعلام نظر نمی‌کند و بلکه تنها قانون و رای اعضا‌ی شورا را مدنظر دارد.

شورای نگهبان با هرگونه تخلفی که در حیطه اختیارات آنان باشد برخورد خواهد کرد

وی در پاسخ سوالی درباره وظایف شورای نگهبان در روند انتخابات گفت: وظیفه شورای نگهبان نظارت بر این روند است و پاسداری و صیانت برای ما اهمیت بالایی دارد به همین منظور اعضای ناظر ما در شعب رای گیری حضور داشته و با هرگونه تخلفی که در حیطه اختیارات آنان باشد برخورد خواهد کرد، همچنین پس از انتخابات صحت این فرایند باید به تایید شورا برسد و تخلفات احتمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره روند تایید و رد صلاحیت در شورا گفت: آنچه شورا انجام می‌دهد مبتنی بر اصل ۱۱۰ و ۱۱۵ قانون اساسی و قانون انتخابات است و طبیعتاً بعد از بررسی مستندات و صلاحیت با رای اکثریت نسبت به نامزد‌ها اظهار نظر میشود، قوانین انتخابات ممکن است نواقصی داشته باشد، امیدواریم این ایراد‌ها از سوی مجلس اصلاح شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاندیدایی بوده همه اعضا آن را تایید کنند گفت: در انتخابات جایی که نیازمند احراز هستیم باید حداقل هر کاندیدا ۷ رای مثبت داشته باشد و اعداد آراء متفاوت است پس آراء هر فردی تفاوت دارد، چون این رای‌ها مخفی است نمی‌توانم آن را اعلام کنم.

اعلام دلایل رد صلاحیت‌ها به صورت عمومی وجود ندارد

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شورای نگهبان بر چه اساسی رد و تایید صلاحیت انجام می‌دهد گفت: این تایید و رد صلاحیت بر اساس اصل ۱۰۰ و ۱۱۵ قانون اساسی، مدیر و مدبر بودن، رجل سیاسی بودن و رای اعضای شورای نگهبان مشخص می‌شود.

کدخدایی درباره دلیل رد صلاحیت احمدی‌نژاد و لاریجانی تصریح کرد: براساس اصل ۱۱۵ مستندات درباره هر فردی مطرح می‌شود، اما اینکه اعضای شورای نگهبان چه آرایی می‌دهند مختص به خود افراد است، اما در مجموع حکمی در جهت اعلام دلایل رد صلاحیت‌ها به صورت عمومی وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هماهنگی لازم از طرف شورای نگهبان با وزارت کشور انجام شده که اولویت شمارش آراء با ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری خواهد بود، اگر دستگاه‌هایی حس می‌کنند که گزارش‌های خلاف واقع داده اند، جبران کنند البته مبنای نظر شورای نگهبان یک گزارش نیست و ما گزارش نهاد‌های مختلف را مدنظر قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ما تا انتخابات فردا گزارش تخلف خاصی نداشتیم و تلاش کرده ایم که در چینش حوزه‌ها و حضور ناظران با وزارت کشور همفکری کرده ایم تا تخلفات کمتر باشند.

نگاه شورای نگهبان سیاسی نیست

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کاندیدا‌های اصلاح طلب چرا مورد تایید سران این جریان نبودند گفت: نگاه شورای نگهبان سیاسی نبوده و ارزیابی ما از نامزد‌ها بر اساس گرایش حزبی آنان نیست و فرقی برای ما ندارد.

کدخدایی درباره اینکه برخی می‌گویند شورای نگهبان در برابر فرمایش رهبر انقلاب به شیوه خود عمل کرد اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساسی قوانین و رای گیری نظر می‌دهد و ملاک‌های ما باید مورد نظر قرار گیرد و دستگاه‌های دیگر اگر در این زمینه مسئولیتی داشته باشند باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: هیئت‌های نظارتی ما در استان‌های مختلف وظیفه نظارت در شعب رای گیری را دارند و این افراد آموزش‌های لازم را دیده اند، ما برای خارج از کشور هم هیئت مستقل داریم و با تمهیداتی که اندیشیده شده جای هیچ نگرانی نیست و ان‌شاءالله شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر رقابتی نبودن انتخابات و نامه اخیر رئیس جمهور کشورمان  تصریح کرد: ما درباره نامه رئیس جمهوری پاسخی آماده کرده ایم، فکر می‌کنم مردم و رسانه‌ها شاهد بودند که رقابتی خوبی برقرار است و مناظرات اگرچه اشکالاتی داشت، اما نشان داد کسی با کسی رو در بایستی ندارد و رقابت‌ها جدی است که  ان‌شاءالله فردا شاهد آن خواهید بود.

کدخدایی گفت:در این دوره با توجه به نظارت برخط در بخش‌های مختلف شورای نگهبان لحظه به لحظه از وضعیت شعب آگاهیم و قطعا وضعیت تعرفه‌ها را از طریق تهران پیگیری می‌کنیم،  به مردم قول می‌دهیم مشکل ونگرانی در زمینه تعرفه‌ها وجود نداشته باشد.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین انتخابات دور اول و دور دوم وجود ندارد بنابراین عوامل نظارتی ما در دور دوم احتمالی نیز در صحنه خواهند بود.

بازبینی جلسه بررسی صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در شورای نگهبان/ احتمال انتشار سخنان مصلحی

سخنگوی شورای نگهبان  اظهار کرد: طبق قانون مراجع مختلف باید گزارش‌های خود را برای ما ارسال کنند، اما این گزارش‌ها صرفا کارشناسی است.گاهی اوقات گزارش‌ها دقیق نبوده و شورا هم بر مبنای این موارد نظر نمی‌دهد.

وی ادامه داد: دیروز فیلم جلسه بررسی صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی را به همراه برخی اعضای شورای نگهبان بازبینی کردیم و آقای مصلحی چیزی که گفته بودند را در آن جلسه بیان نکرده بودند. البته خودشان هم مواردی که از او نقل شده بود را تکذیب کرده است. احتمال دارد در صورت موافقت اعضای شورای نگهبان، فیلم آن بخش از سخنان آقای مصلحی را منتشر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: از همه کسانی که در این نشست حضور داشتند تشکر می‌کنم فردا رویدادی است که جمهوریت نظام را تضمین می‌کند و همانطور که در ادوار مختلف شاهد حضور مردم بوده ایم این دوره نیز شاهد حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات خواهیم بود

وی در پایان گفت: از همکاران خودم و عوامل نظارتی شورای نگهبان که از رای مردم و حق الناس حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
کرونا رفته مرخصی
امیدوارم ملت با ماشین چهار تاق بسته میرن مسافرت نگید کرونا هستش خطر ناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
تو یکی واقعا راست می گی هر12 نفر شما معصومیدطرفدار وحامی آقای رئیسی نیستید مردم چی فرض می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
باآروزی موفقیت برای جناب آقای سیدابراهیم رئیسی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
ب امید موفقیت محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم هر فردی رییس جمهور می‌شود به قولش عمل کند ...اگر عمل نکر د همه باید اعتراض کنیم و دلیلش را بگوید ...
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش اعضای شورای نگهبان کمی جوانتر و پرانرژی تر بودند .شاید در این صورت نزدیکی و انسجام بیشتری بود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دردولت دوم روحانی شانزده برابرحدمجازاورانیوم داریم.دردولت سوم سی ودوبرابرحدمجازداریم چشم بایدن ودونالدترامپ بترکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رای فرهیختگان تحصیلکردگان دانشگاه وروشنفکران ووطنپرستان واقعی به دکتررررررر همتی ما رئیس جمهور دانشگاهی میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دومنبع اطلاعاتی واسه نامزدهاهست کاری به اطرافیانشون نداریم امااین دومنبع که یکی رهبرفرزانه ودیگری رسانه هاهستندمیگویندجهت خودرامشخص کنندرهبرفرزانه وقتی سردارقاسم سلیمانی دستش رامیبوسدوحرم حضرت زینب راآزادمیکندپرواضح هست وقتی رهبرفرزانه میگویندبرویدرای بدهیدانتخابات سالم هست بایدرای دادومسئولانه وضدجنگ برخوردکرد.قاسم سلیمانی دشمن داعشی هابودوملاک اصلی بایداوباشد.گرچه بهترهست به محض انصراف یک کاندیدافردی باتفکرمتفاوت جایگزین شودتاتعدادسلیقه هابیشترشودوهمواره هفت کاندیدابطورثابت جهت انتخاب باشندنه چهارنفریاسه نفرباقی بماننداین یک دام هست که تعدادکاندیداکم باشد.عملاخریدوفروش رای هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
ملاک ما معصومین ع هست نه سردار سلیمانی معصومین ع فرمودند دربرابر ظالمان سرتسلیم فرود نیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای رئیسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رای من دکتر محسن رضایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شورای نگهبان خودش تو صلاحیتش تردید هست با این افراد..
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۱۹:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
احسنت
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همتی یعنی دولت سوم روحانی
خوب چشاتونو باز کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رای فرهیختگان تحصیلکردگان دانشگاه وروشنفکران ووطنپرستان واقعی به دکتررررررر همتی ما رئیس جمهور دانشگاهی میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم .
دقیقا موافقم باهات
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همتی یعنی دولت سوم روحانی
خوب چشاتونو باز کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
نگران نباش مردم همه رو شناختن
رای همه رئیسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تا آخر در انتخابات شرکت میکنیم بالاخره آخرش فرد اصلحی باقی میماند یا نمیماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
خیلی مشکله بعضی ها که اطلاعات کافی راجع به قانون ندارند را قانع کنی .هرچه بگویی دوباره میگن چرا فلانی تایید نشده .تحقیق نمی کنند .مطالعه نمی کنند فقط تو فضای مجازی اطلاعات می گیرند که جولان نظریه پردازی هر شخصی با هر سطح علم و اگاهی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
فقط شما بلدی بسه واسه ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همون که ریس مجلس تایید شده با اون همه پرونده تو تحقیق کردی ؟ دلبخواه عزیز من چشتو باز کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
رامان
۱۳:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شما فقط بگو با چه متدی همتی و مهرعلیزاده رو تایید کردید با قوانین یا با تماسهایی که با وکلا و اعضا میشه رای هم که مخفیه براحتی مینونن خلاف اونچه که میگن و به خواسته طرف پشت تلفن رای بدن همونطور که حاجی صادقی اصلاح طلب به راحتی علیه محمد ذهن های شما رو خراب کرد و باعث شد شما با گزارشات رای به رد صلاحیت ایشون بدید نه با قانون کسی که حتی یک لکه سیاه نداشت ولی شما به رجلیت سیاسیش ایراد گرفتید آیا رجلیت اینه که یک نفر توی وزارت خانه مفت بخوره و بخوابه و بره و بیاد اونوقت دست به سیاه و سفید نزنه و فردی مث محمد شب و روز با چندر غاز حقوق بخاطر وطنش بزرگترین پروپژه هارو در زمان تحریم خارجی و دولتی به سر انجام برسونه و کشور رو نجات بده اونوقت اقای روحانی بیاد چهارشنبه ها علی برکت الله شو بگه کسی که اگه نبود الان بنزین شما 25000 تومن بود. این ادم هم مدیر بود و هم 8 سال جایگاه سرلشگری داشت و هم کارنامه درخشان پس شما و وکلا به کدام قانون مصوبه خود عمل کردید ؟؟/ چطوری جواب این بی عدالتی رو میدید؟؟؟؟ من چند ماه بود که رو ایشون تحقیق میکردم اونوقت شما براحتی تو یک ساعت با یک تلفن ما رو از داشتن چنین گوهر نابی محروم کردید چون رجلیت بیخود شما رو نداشت؟؟/ ؟؟؟؟؟؟؟؟ کسی که تمام روز نامه های داخلی حتی از گذاشتن عکس ایشون د صفحه اول واهمه داشتن و حتی سپاهیانی مث حاجی صادقی با ایشان ضدیت داشتند اگه جرات داشتید راجع به ایشان از سردار سلامی تحقیق میکردید نه سرداری چون حاجی صادقی اصلاح طلب...........
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی . تهران
۱۴:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رامان ,! شورای نگهبان باید سؤالات دیگری را هم پاسخ دهد که زاکانی را بر چه اساسی تأیید کردند و منظور رهبر معظم انقلاب از جفای به برخی افراد در احراز صلاحیتها چه بود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Eh san
۱۹:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دمت گرم حرف دل همه رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
یار قاسم
۲۱:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رامان جان عبدالله حاجی صادقی (زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۹ دهاقان) روحانی ایرانی است که به‌عنوان نمایندهٔ ولی فقیه در سپاه فعالیت می‌کند و سردار نیست !!!

حداقل قبلش یه سرچ بکن

هواداری سعید محمد =هواداری رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
چرا میگی زاکانی اون در هر صورت به صدتا مهرعلی زاده می ارزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
درود بر شورای نگهبان بابت کارش و عدم تایید صلاحیت بعضی افراد،

احسنت میگم بهشون از اینکه این دوره بدون شیله پیله و بی رو در بایستی یه عده رو تایید نکردن و کشور را از فلاکت و ویرانی مجدد نجات دادن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
بله ماهم کاملا باور داریم که شما سیاسی کاری نمی کنید و اصولگرا یا اصلاح طلب از نظر شما فرقی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
مردم رو نادیده گرفتین واگذارتون می کنیم به خدا
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخ
باشه تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
وقت بازنشستگی شما نرسیده ???عجیبه ولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شورای نگهبان مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
واقعیت از منظر من به عنوان یک فرد عادی جامعه و در حقیقت مردم کوچه و بازار کاملا واضح است که شورای نگهبان به نفع جناح اصلاح طلب کار کرده است من نمی دانم چرا میگن بر عکس هست شما نگاه کنید رای جناح راست شکسته خواهد شد بین سه نفر این در حالی هست که جناح چپ فقط یک نامزد در حال حاضر دارد که رای او شکسته نخواهد شد و احتمال پیروزی جناح چپ وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
وقتی کاندیدای مدنظرم رو رد کردین به کی رای بدم وقتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
آخی ناز بشی الهی
حتما صلاحیت نداشته نخبه جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کاندید مورد نظر جنابعالی کی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
بی دلیل یه عده رو رد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شما دشمن هستی کامنت میذاری
تاثیر نداره حرفای بی منطق و آشوبگرانه ت
بی دلیل هم نبوده
اگر اطلاعاتت ببری بالا مطالعه کنی دلیلش میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
معلومه جنابعالی فراری خارج نشین هستی و داری از خارج از ایران این کامنت ها رو میزاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
یادتون باشه در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشین
France
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تو گفتی ما هم باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
چرا همتی رو تایید کردین؟ ایراداتشو مردم می دونن شماها نمی دونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همتی را تایید صلاحیت، کردند تا اصلاح طلبان بدانند و ببینند که نامزدهای انتخاباتی آنها چقدر رای داره. اگه جهانگیری را تایید صلاحیت میکردن ، مجموع آراءش به ۵ هزار هم نمی رسید. در ضمن می خواستی هر ۵۹۰ کاندید ثبت نام کرده را تایید صلاحیت می کردند؟؟ اگه از این ۵۹۰ نفر افرادی ثبت نام کرده ، ۵۰۰ نفرشان را هم تایید صلاحیت میکردند ، باز هم ۹۰ نفرشان و طرفدارانشان از جمله جنابعالی باز هم اعتراض میکردید که چرا این ۹۰ نفر را تایید صلاحیت نکرده اند!!!!خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دو روز دیگه با انتخاب جناب رئیسی به عنوان ریاست جمهوری با حداقل ۲۷ میلیون رای در برابر همتی با حداکثر ۴۵۰ هزار رای ، انتخابات کشور هم به یاری خدا تمام خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
۲۷میلیون
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اخر کار خودتو کردین بریدین دوختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
واقعا قانع شدم !!

مردم رو از ميدان راي دور كردي ، پز هم ميدي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دروغگو دشمن خداست حتی اگه مصلحتی باشد.‌‌..
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
لطفا محمود احمدی نژاد رو تایید صلاحیت کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تو که معلوم نیس از چه کشوری پیام میذاری و از سمت کدوم دشمنی
جهت اطلاعت معاون احمدی نژاد مشایی جاسوس انگلیس بوده و دولت نمیتونه بخاطر همین به این دار و دسته اعتماد کنه خبرش م توو گوگل هست وزارت اطلاعات گفته
الکی جو نده
هر رد صلاحیتی علتی داره الکی نیست که هرکسی راه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
خوب شد تایید نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اگه جاسوس انگیس بوده چرا مثل روح الله زم اعدام نمی شه چرت نگو و تهمت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
برو بابا توام
France
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
درود بر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کدوم صیانت از آراء. دارن تو روز روشن با اطلاع مسئولین شهر رای می خرن. با اطلاع موثق میگم در منطقه آزاد جلفا برای این که بتونن قاچاق انجام بدن و گیر نیفتن هر رای رو 400 هزار تمن می خرن. شورای شهر یه شوخی بدی بود که یه عده رانت خار با مردم کردن.
Germany
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شما الان تبلیغات کردی غیر مستقیم تا من برم جلفا خخخ
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
آفرین تو شورای شهر ما تو شهریار هم بیاین ببینین که رای ها چطور خرید و فروش میشه نمیدونم این شوراها برای چی راه اندازی کردن پر از تخلف و اختلاس
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضاحسینی
۱۱:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
آقای محسن هاشمی بعنوان عضوشورای شهرتهران و آقای واعظی بعنوان رئیس دفتررئیس جمهور برای آقای همتی تبلیغ می کنند و مردم را برای رای دادن به ایشان تهیبج مینمایند زیزپاگذاشتن قانون انتخابات نیست؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
همینجور که بعضی اقایان برا رییسی تبلیغ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
این ۴ درصد در برابر ۹۶ درصد مردم ایران عددی نیستند. اینا چون ردصلاحیت شدن باید آب به اونجاشون بریزن که بد جوری داره میسوزه. میخوان فتنه ۸۸ رو ایجاد بکنند و تایید صلاحیت هم بشن. زکی.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
از نحوه تایید صلاحیت ها کاملا مشخصه که هبچ اعمال سلیقه ای صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
از سمت کدوم جبهه دشمنی
حناتون دیگه رنگ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کسانی که رد صلاحیت شدند همگی مشکلی داشتند به خودشان هم گفته شده فقط باید رسانه ای بشه تا دیگه ایراد نگیرند مخصوصاً لاری جون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
انگار معاون احمدی نژاد و دار و دسته شو نمیشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
شما هر کسی رو دلتون نخواست رد کردین
برخلاف نظر مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اینطور نیست یه کم اطلاعاتتو ببری بالا میفهمی چرا رد شدن اونا
تو که نمیفهمی نظر هم نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
۱۲:۴۵ اتفاقا این شمایی که نمی فهمی اگر مخالفی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کار آزموده را دوباره آزمودن خطاست . جهانگیری مناظرات سال ۹۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
اونی که زیر نظر همه پست میذاره که هز شورای نگبان دفاع میکنه نوه کدخدایی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
۴تا دشمن میان اینجا کامنت میدن که ملتو تشویق کنن رای ندن ما احمق نیستیم بس کنین ازین اراجیف
ایشالا رئیسی میاد همتون میسوزین همه دل دزدا بگیره بکنه توو گونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
حالا همه شدن کارشناس طرف دیپلم نداره میاد نظر می ده شورای نگهبان از ادم های درس خونده و با سلایق مختلف صورت گرفته هر وقت که کاندید شما نبود که دلیل نمی شه هر چرت و پرتی بگی. اگه هوادار احمدی نژادی که علت ردش رو هم از یه جوان 30 ساله هم بپرسی می دونه اگه هوادار اون کفن پوش و دامداری که دیگه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
۱۳:۰۷ اتفاقا این شمایی که نمی فهمی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
بعضی‌ها متولد خارج کشور هستند ،بعضی دروغگو و بعضی دوست نزدیک جاسوس،خوب معلومه باید رد شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
انتظار داشتی جهانگیری یا علی مطهری یا .... تایید صلاحیت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
رای ما دکتر محسن رضایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
میخواد آدمای روحانی رو سرکار بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
سخت در اشتباهی رضایی جدیدا طرف اصلاح طلبارو گرفته و گفته میارمشون توو کابینه م
رای ندین به رضایی
آخرین اخبار