یدیعوت‌آحارنوت: نتانیاهو اطلاعات حساس را در اختیار بنت قرار نداد

منابع صهیونیستی اعلام کردند نتانیاهو به طور عمدی اطلاعات حساس درباره مسائل مختلف را در اختیار بنت قرار نداد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت در مطلبی نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی امروز فقط نیم ساعت با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر جدید این رژیم دیدار کرد و به طور عمدی اطلاعات حساسی مانند: پرونده سری دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، تماس‌های تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پرونده گاز منطقه‌ای و توافق‌نامه با مصر در خصوص برخی مسائل مهم را در اختیار او قرار نداد.

بر اساس گزارش این روزنامه اختصاص دادن نیم ساعت برای دیدار و انتقال پرونده‌های حساس کار غیرمعقولی بود و در نیم ساعت نتانیاهو و بنت فقط در خصوص پرونده ایران صحبت کردند.

یدیعوت آحارنوت در زمینه پرونده‌ روسیه نیز افشا کرد نتانیاهو شخصا این پرونده را پیگیری می‌کرد و حتی سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را نیز در دیدار‌هایش با پوتین با خود نمی‌برد، فقط «زئیف الکین» یکی از وزرای سابق کابینه‌اش را برای ترجمه عبری به روسی با خود همراه می‌کرد.

علاوه بر این نتانیاهو به بنت هیچ اطلاعاتی در مورد روابط با عربستان، محمد بن سلمان، وضعیت امروز رژیم صهیونیستی و عربستان و اینکه این روابط به کجا رسیده است را نشان نداد.

این پنهان‌کاری در خصوص روابط با سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و امارات، ارتباط بین نتانیاهو و محمد بن زاید، ولیعهد امارات و سفر کاری نتانیاهو به این کشور که در لحظه آخر متوقف شد نیز وجود داشت.

روز یکشنبه کابینه ائتلاف بنت-لاپید توانست رای اعتماد را از کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بگیرد و نتانیاهو بعد از ۱۲ سال از نخست‌وزیری عزل شد. نفتالی بنت به همراه یائیر لاپید بطور چرخشی قرار است نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار