ناتو: در حال مذاکره با شماری از کشورها برای آموزش نیروهای افغان در خاک آنها هستیم

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال مذاکره با تعدادی از کشور‌های همسایه افغانستان در مورد امکان آموزش نیرو‌های امنیتی افغان در خاک آن‌هاست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مورد آموزش نیرو‌های افغان در کشور‌های همسایه افغانستان گفت: "ما برای آموزش نیرو‌های امنیتی افغان در خارج از کشور کار می‌کنیم. کشور‌هایی را در نظر گرفته ایم اما از نام بردن از کشور‌های بالقوه قبل از اینکه سرانجام در مورد همه چیز تصمیم گیری شود، نگرانم. "

علاوه بر این، او تایید کرد که متحدان ناتو حاضرند هزینه‌های برخی خدمات را تامین کنند تا فرودگاه بین المللی کابل را حفظ کنند.

استولتنبرگ گفت: "ناتو برای اطمینان از  حفاظت از میدان هوایی افغانستان با ترکیه، ایالات متحده و دیگر متحدان در حال گفتگو است. "

پیش از این رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ترکیه تنها کشور قابل اعتماد است که بعد از خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان می‌تواند نقش مهم در صلح و ثبات افغانستان داشته باشد.

اردوغان در این باره گفت: «آمریکا به ‌زودی افغانستان را ترک می‌کند. از لحظه‌‌ای که آنجا را ترک کردند، تنها کشور قابل اعتمادی که بتواند روند و وضعیت را در آنجا حفظ کند، به‌گونه آشکار آن ترکیه است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار