کرملین: سطح ارتباط روسیه و آمریکا حتی کمتر از دوره شوروی است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کاهش ارتباط و تماس بین مسکو و واشنگتن در حال حاضر حتی کمتر از زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه نخستین دیدار پوتین و بایدن گفت: سطح پایین تماس و ارتباطی که مسکو و واشنگتن در حال حاضر تجربه می‌کنند حتی شدیدتر از زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

او در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: حتی در طول دوره شوروی، کاهش تماس و گفتگو آنقدر شدید نبود. اکنون نیز این کاهش با افزایش درگیری‌های بالقوه در سراسر جهان همزمان شده است.

چندی پیش، پوتین نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که روابط بین مسکو و واشنگتن طی سال‌های گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

پسکوف درگیری‌های بالقوه را شامل درگیری‌های منطقه‌ای، ثبات راهبردی و مشکلات کنترل تسلیحات و تغییرات اقلیمی عنوان کرد. او با اشاره به مسئله تغییرات اقلیمی گفت: سراسر قاره اروپا از این بابت نگران هستند، این مسئله اولیت اول آن‌ها است.

او در ادامه افزود: این مسئله اولویت ما نیز است، زیرا آسیب ما هم از این مسئله اجتناب ناپذیر است. ما کشوری هستیم که ۶۵ درصد قلمرو آن در مناطق یخی قرار دارد. تغییراتی آب و هوایی ایجاد شده است و باید درباره آن‌ها تبادل نظر کنیم.

پسکوف تصریح کرد که آیا غیر از این است که دو ابرقدرت بزرگ، روسیه و آمریکا باید به نفع کل بشریت در مورد آن بحث کنند؟ اما ما این کار را نمی‌کنیم و این بد است و همکاری ما به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار