تنها ۲ روز دیگر مانده تا قرار همدلی ملت ایران

دو روز بیشتر به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی باقی نمانده است و حال و هوای استان فارس انتخاباتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با نزدیک شدن به ۲۸ خردادماه روز تعیین سرنوشت، این روز‌ها تنور انتخابات در جای جای استان هرروز گرمتر می‌شود و مردم خود را برای مشارکتی گسترده در پای صندوق‌های رای آماده می‌کنند.

دو روز بیشتر به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی باقی نمانده است و شور و حال انتخاباتی در استان فارس و کلانشهر شیراز به اوج خود رسیده است. همچنین نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و طرفداران آنها فعالیت‌های تبلیغاتی خود را روی دور تند قرار داده‌اند تا از آخرین لحظه‌ها برای جلب نظر آرای مردمی استفاده کنند. 

فضای مجازی نیز این روزها مانند فضای حقیقی مملو از محتواهای انتخاباتی شده است تا انتخابات در تمام ابعاد پرشورتر دنبال شود.

شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف در فرصت باقی مانده مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کردند.


بیشتر بخوانید: 


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به ۲۸ خرداد به عنوان روز حماسی در کشور، از مردم خواست تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی، در این روز باشکوه و سرنوشت ساز حضور یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس آخرین رویداد‌های انتخابات شورا‌ها را روزانه و در قالب یک خبر منتشر می‌کند.

با عاملان تخریب پوستر نامزد‌ها برخورد می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس با بیان این که تخلفات انتخاباتی در این استان با جدیت رصد و پیگیری می‌شود، گفت: تهدید، توهین و تخریب پوستر‌ها از مصادیق این تخلفات است.

او افزود: ما در تمام دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و در محاکم تجدید نظر و حتی شورای حل اختلاف شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی داریم.

موسوی اظهار داشت: در هر شهرستان حداقل یک شعبه و در شهر شیراز هم ۲ شعبه در دادسرا، یک شعبه در محاکم کیفری و یک شعبه در دادگاه تجدید نظر به همین منظور فعال است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: با تشکیل کارگروه ویژِه در دستگاه قضایی، فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی در این دوره از انتخابات گسترده‌تر از قبل در حال رصد است.

او بیان کرد: همچنین یک کمیته فضای مجازی هم تشکیل دادیم و بر اعمال و رفتار کاندیدا‌ها در فضای مجازی نظارت می‌کنیم و اگر مرتکب جرم و تخلف شوند با آن‌ها برخورد خواهد شد و شعبه ویِژه‌ای هم در این خصوص در مرکز استان دایر است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: تاکنون برای ۲۰ نفر پرونده تخلف تشکیل شده و به ۱۰۰ نفر نیز تذکر داده شده است، قطعا با افرادی که بخواهند مشکل ایجاد کنند برخورد خواهد شد.

تنها ۲ روز دیگر مانده تا قرار همدلی ملت ایران

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن /هرگونه تجمع از طرف نامزد‌ها در پایان انتخابات تخلف است

سید احمد احمد‌ی زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: از مجموع جمعیت حدود ۵ میلیون نفری این استان، ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۷۴۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند.

او افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر مربوط به شهرستان شیراز است. همچنین ۸۰ هزار و ۴۳ رأی اولی در سطح فارس داریم که ۲۶ هزار و ۸۶۰ نفر از آن‌ها مربوط به شهرستان شیراز است.

معاون سیاسی استانداری فارس با تاکید بر محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: پس از انتخابات برای حفظ سلامت عمومی هیچ گونه تجمعی از طرف نامزدها نباید شکل گیرد.

دانش آموزان رأی اولی فارس ۵۳ هزار نفر هستند

فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ضمن دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی، گفت: ۵۳ هزار نفر دانش‌آموز رأی اولی این استان در اولین تجربه سیاسی خود در این انتخابات رای خواهند داد.

او بیان کرد: دانش آموزان رأی اولی فارس همپای دیگر نقاط کشور برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند و در این دوره از انتخابات شاهد حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در پای صندوق‌های رأی استان خواهیم بود.

خاموشی برق در روز انتخابات نداریم

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات در فارس گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با مراکز خدماتی، ارتباطی و اپراتورها در روز برگزاری انتخابات به هیچ وجه قطعی برق نخواهیم داشت.

عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه مشارکت حداکثری و حفظ سلامت اجتماعی مهمترین هدف برگزار کنندگان انتخابات در فارس است، گفت: خط قرمز ما در انتخابات سلامت مردم است و تلاش داریم تا خطری متوجه مردم نباشد و سلامت آنها حفظ شود.

او؛ تهویه مناسب، دسترسی به هوای تازه و چیدمان مناسب میز و صندلی را از موارد مهمی عنوان کرد که باید در شعب رعایت شود و گفت: از آوردن کودکان خردسال به داخل شعب جلوگیری خواهد شد.همچنین از حضور افراد مسن و یاد دارای بیماری زمینه‌ای در ترکیب برگزارکنندگان انتخابات در شعب استفاده نخواهد شد.

مردم ثابت می‌کنند تنها راه علاج کشور حضور در انتخابات است

ارشد روحانیون ارتش در منطقه فارس گفت: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد نشان خواهند داد که مشارکت حداکثری و انتخاب فردی اصلح که بتواند سرچشمه‌های فساد را خشکانده و بدون محابا و ملاحظه کاری با فساد مقابله کند، تنها راه علاج مشکلات کشور است.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: سال‌هاست که دشمنان به حضور مردم پای صندوق‌های رای، راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها که به نحوی مردم می‌خواهند از آن طریق پشتیبانی خود را از نظام نشان دهند چشم طمع دوخته‌اند.

یک سوم واجدین شرایط رای فارس مربوط به شهرستان شیراز است

فرماندار شیراز با بیان اینکه یک سوم جمعیت واجد شرایط رای گیری استان در شهرستان شیراز حضور دارند ، براهمیت و گستردگی برگزاری انتخابات در شیراز به عنوان یکی از مهم‌ترین کلان شهر‌های کشور تاکید کرد.

محمدرضا امیری بیان اینکه تا این مرحله همه ۴۳۳ نفرنامزد‌های نهایی انتخابات شهرستان شیراز، مراحل قانونی را پشت سر گذاشته اند، تصریح کرد: تا این لحظه ۳۶۴ نامزد برای شهر شیراز، ۴۷ نامزد برای شهر جدید صدرا، ۱۴ نامزد برای شهر خان زنیان و ۸ نامزد برای شهر داریان در عرصه رقابت‌ها باقی مانده اند.

آموزش بازرسان و سربازرسان انتخابات در فرمانداری شیراز

رئیس هیات بازرسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان شیراز از برگزاری دوره آموزشی ویژه سربازرسان انتخابات این شهرستان خبر داد و با تاکید بر اهمیت انتخابات و سلامت برگزاری آن و نقشی که سربازرسان در تحقق آن دارند، گفت: ۵۵ نفر از سربازرسان انتخابات در این دوره آموزشی یک روزه شرکت داشته اند.

 سید علاء الدین کراماتی افزود: نحوه عملکرد سر بازرسان قبل، حین و پس از پایان رای گیری در شعب اخذ رای، نکاتی که بازرسان باید به آن‌ها توجه کنند، اهم تخلفات محتمل و نحوه برخورد با آنها، چگونگی تهیه و ارسال گزارش‌های لازم به هیات مرکزی بازرسی از جمله مسائل مورد بحث و بررسی در این دوره آموزشی بوده است.

او اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، هیات بازرسی ستاد انتخابات کشور، نرم افزاری را بر بستر اینترانت ویژه بازرسان در کل کشور طراحی و آموزش‌های لازم نیز در این خصوص ارائه شده است که این موضوع سبب تسهیل در امر ارائه گزارش‌های بازرسی خواهد شد.

۱۳ هزار شبکه نظارت، کار انتخابات ۱۴۰۰ در استان فارس را بر عهده دارند

حجت‌الاسلام عباس زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با اشاره به پیش بینی بیش از ۳۵۰۰ شعبه اخذ رای در این استان، اعلام کرد که حدود ۱۳ هزار شبکه نظارت شورای نگهبان در این دوره کار نظارت بر انتخابات در فارس را عهده دار هستند.

او افزود: از تعداد کل حوزه‌های اخذ رای استان فارس بیش از ۸۳۰ صندوق در شهرستان شیراز، پیش بینی شده است.

عباس زاده توضیح داد: از جمع کل بازرسان و ناظران دفتر شورای نگهبان در فارس، حدود ۵۴۹ نفر سر ناظر، حدود ۳۸۵۰ نفر ناظر مسئول و حدود ۹۰۰۰ نفر ناظر در ۳۶ شهرستان و ۵۸ بخش، رصد و پایش و نظارت بر انتخابات در این استان را انجام خواهند داد.

تقویت اقتدار جمهوری اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز تمام دنیای قدرت، مجبورند که در محاسبات خود، جمهوری اسلامی ایران را جای دهند، گفت: با حضور حداکثری می‌توان این جنبه را تقویت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی یکی از مصادیق این عناد را تبلیغات سوء دشمن در انتخابات آینده دانست و تصریح کرد: دشمن در همین انتخابات پیش رو اینقدر درباره رأی ندادن و یا حتی رأی دادن به شخصی که فکر می‌کنند جای پای آن‌ها را در جهت تسلط بر منابع، فرهنگ و اقتصاد نگه می‌دارد غلیظ برخورد می‌کند که دشمنی را براحتی می‌توان در این گونه اقدامات دید.

او اذعان داشت: آمریکا همان آمریکاست و تغییر هم نخواهد کرد و مهم اینست که مردم ما در جریان جنایات آمریکا قرار بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توجه به استفاده از فناوری و فضای مجازی در جهت حق را یک اصل اساسی دانست و تأکید کرد: بعد از گذشت چهاردهه از انقلاب با یک فضای خشک نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت و ضمن استفاده از منابر و مساجد، باید از شیوه‌های نوین تبلیغات و رسانه‌های مجازی همراه با کارشناسان و نخبگان استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار