عربشاهی: زور بازیکنان عراق به تیم ملی فوتبال ایران نرسید

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی عراق و صعود به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: من نمی‌خواهم  اسکوچیچ را بزرگ یا کوچک کنم و فقط این را می‌گویم که تیم ملی فوتبال ما نفرات خوبی دارد. تقریبا حدود ۷۰ درصد بازیکنان ما لژیونر هستند و در خارج از کشور بازی می‌کنند.

عربشاهی گفت: من گفتم عراق  تنها تیمی است که فوتبال آن از لحاظ قدرت بدنی  شبیه بازیکنان ما است. تیم ملی فوتبال کشورمان می‌توانست  گل‌های بیشتری به عراق بزند. اگر مهاجمان ما از جمله سردار آزمون، مهدی قایدی و سامان قدوس  در زدن ضربات آخر دقت می‌کردند در آن صورت ۳ گل به عراقی‌ها می‌زدیم.  اطمینان زیاد ملی پوشان باعث شد که ضربات آخرشان گل نشود.  تیم ملی عراق تیم خوبی است، اما زورش به تیم ملی فوتبال ما نمی‌رسید.

اسکوچیچ مربی معمولی است 

او ادامه داد: به جرات می گویم که در حال حاضر بیشترین لژیونر را داریم. من نمی‌خواهم بگویم اسکوچیچ در حد و قواره تیم ملی نیست یا او را بزرگش کنم، او مربی معمولی است. اگر ۴ بازی پشت سر هم بردیم به این دلیل بوده است که ۲ بازی برابر کامبوج و هنگ کنگ راحت بود. بحرین هم یک تیم درجه دوم محسوب می‌شود. تیم‌های کامبوج و هنگ کنگ هم تیم‌های درجه سوم آسیا هستند.

هماهنگی آزمون و طارمی عالی است 

پیشکسوت فوتبال گفت: نفرات تیم ملی به خصوص در خط حمله عالی هستند و سردار آزمون و مهدی طارمی در محوطه جریمه خیلی با هم هماهنگ هستند. اسکوچیچ از این ۲ بازیکن به خوبی در خط حمله استفاده می‌کند. بازی بدون توپ طارمی و آزمون خیلی عالی است. طارمی و آزمون بازیکنان باهوشی هستند. نفرات جایگزین هم خوب هستند و دست اسکوچیچ باز است. به نظرم تیم ملی فوتبال کشورمان یک تیم گردن کلفت است.

تیم ملی با قاطعیت به جام جهانی صعود می کند 

او افزود: زمانی که به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی می‌رویم، تیم ملی فوتبال کشورمان حرف اول را در آسیا می‌زند. از این مرحله هم صعود می‌کنیم. با قاطعیت به جام جهانی صعود می‌کنیم. تیم ملی شخصیت حضور در جایگاه اول آسیا را دارد.

عربشاهی گفت: عراق تیم گردن کلفتی بود و بازیکنان با تکنیکی در اختیار داشت. عراقی‌ها با جار و جنجال قصد داشتند شرایط روحی و روانی بازیکنان ما را بهم بریزند، اما ملی پوشان کشورمان هوشمندانه بازی کردند. همه بازیکنان خوب بازی کردند و نمی‌توانیم بگوییم چه کسی برتر بود. بازیکنان نشان دادند که فوتبال ایران یک سر و گردن از فوتبال آسیا بالاتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار