رفع توقیف خودرو‌های رسوبی در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی از آغاز رفع توقیف خودرو‌های رسوبی که در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،منفرد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در استان آذربایجان‌شرقی نیز آغاز و رفع توقیف خودرو‌های رسوبی ۲ ماه به طول می‌انجامد که طی آن ترخیص خودرو‌ها به صاحبان آن‌ها با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

او افزود: خودرو‌هایی که قبل از ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ توقیف شدند شامل طرح رفع توقیف خودرو‌های رسوبی می‌شوند و صاحبان آن‌ها می‌توانند برای بهره‌مندی از مزایای این طرح اقدام کنند.

منفرد رقم خودرو‌هایی که در استان آذربایجان شرقی شامل رفع توقیف می شوند  را نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: بخش قابل توجهی از خودرو‌های متوقف در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شدند البته مواردی نیز در رابطه با حوزه انتظامی و با دستور قضایی متوقف هستند که ترخیص آن‌ها منوط به دستور قضایی می‌باشد.

او در حوزه راهنمایی و رانندگی با اشاره به تسهیلات ویژه که برای این منظور در نظر گرفته شده است گفت: بازگشت جرایم مربوطه به قبل از سال ۹۹ به اصل جرایم، تقسیط یک ساله آن، محاسبه هزینه پارکینگ براساس نرخ مصوب ۱۳۹۴، نبود الزام و محدودیتی برای پرداخت عوارض شهرداری و کسب معاینه فنی برای خودرو‌های ترخیصی از جمله این تسهیلات در نظر گرفته شده هستند.

او از متقاضیان خواست طی مدت اشاره شده در اولین فرصت جهت بهره‌مندی از مزایای این طرح به دفاتر پلیس به + ۱۰ در سراسر استان مراجعه و اقدامات خود برای ترخیص خودرو‌ها را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: خودرو‌های فرسوده (خودرو‌های شخصی که سن فرسودگی آن‌ها بالای ۲۰ سال و خودرو‌های عمومی بالای ۱۵ سال) همچنین خودرو‌هایی که هیچ‌گونه سابقه‌ای در سامانه شماره‌گذاری پلیس ندارند، مشمول این طرح نمی‌شوند و امکان ترخیص آن‌ها مقدور نمی‌باشد.

منفرد خدمات ارائه شده طی ۲ سال اخیر به شهروندان در حوزه مدیریتش را یادآور شد و گفت: طرح تقسیط جریمه‌های رانندگی (برای اولین بار در کشور)، نوبت‌دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضایی، ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار