چین به ناتو هشدار داد

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا نسبت به آنچه از سوی سران ناتو اغراق در تئوری تهدیدات پکن خوانده می‌شود، هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگی پکن در بروکسل به سران ناتو درباره اغراق در تئوری تهدیدات چین، که در نشست اخیر این سازمان مکرر مطرح شد، هشدار داد.

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا از سران ناتو خواست از اغراق در نظریه تهدیدات چین دست بردارند. این اظهارات پس از مطرح می‌شود که سران ناتو در روز‌های اخیر و طی اجلاس سال ۲۰۲۱ خود به دفعات از چالش‌های سیستماتیکی پکن سخن گفتند.

روز دوشنبه سران ناتو در پایان نشست خود در بروکسل از پکن خواستند که مطابق با تعهدات بین المللی خود عمل کند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیروز (دوشنبه) در سخنانی اعلام کرد چین به زودی بزرگترین اقتصاد در جهان خواهد شد و همین مسأله لزوم وجود هم پیمانانی برای آمریکا را نشان می‌دهد. او در ادامه افزود: ما از اینکه چین بر کنترل زیرساخت‌های پیشرفته دست یابد، نگران هستیم. ما موضعی یکپارچه و واضح در برابر چین داریم و این نشانگر مسیری طولانی است که ما در ماه‌های گذشته پیموده ایم.

به گفته دبیر کل ناتو، گسترش نفوذ چین تهدیدی برای امنیت ناتو و سران آن به حساب می‌آید و سران ناتو بر ضرورت مقابله با این چالش تأکید کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار