دبیرکل ناتو: چین به زودی بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد

ینس ستولتنبرگ اعلام کرد کشور چین به زودی رتبه نخست اقتصادی را در جهان کسب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز (دوشنبه) در سخنانی اعلام کرد چین به زودی بزرگترین اقتصاد در جهان خواهد شد و همین مسأله لزوم وجود هم پیمانانی برای آمریکا را نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود: ما از اینکه چین بر کنترل زیرساخت‌های پیشرفته دست یابد، نگران هستیم. ما موضعی یکپارچه و واضح در برابر چین داریم و این نشانگر مسیری طولانی است که ما در ماه‌های گذشته پیموده ایم.

او در ادامه سخنان خود افزود: چین به ما در زمینه سایبری در حال نزدیک شدن است و در حال گسترش توانایی خود در آفریقا و اقیانوس منجمد شمالی است.

دبیرکل ناتو مدعی شد: ناتو در حال توسعه زرادخانه هسته‌ای خود به شکلی سریع با کلاهک‌های هسته‌ای پیشرفته است. گسترش نفوذ چین تهدیدی برای امنیت ناتو و سران آن به حساب می‌آید و سران ناتو بر ضرورت مقابله با این چالش تأکید کرده اند.

او همچنین تصریح کرد: ما در صدد مشخص ساختن خطوط قرمز نیستیم؛ اما بودجه دفاعی چین ممکن است در جهان دوم شود.
ینس استولتنبرگ گفت: بزودی ما پیشرفت تکنولوژی را تقویت کرده و سران ناتو بر راه اندازی یک پروژه دفاعی جدید توافق کردند.

او گفت: سران ناتو تصمیم بر تقویت توانایی ناتو در زمینه فضایی و سایبری گرفتند. سران ناتو همچنین بر ضرورت پشتیبانی از افغانستان از طریق مانور و حماییت مالی نیرو‌های دولتی توافق کردند. ما در جهت اطمینان از ادامه کار فرودگاه کابل فعالیت خواهیم کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه مدعی شد: ما بر اهمیت همدوش ایستادن اروپا و آمریکای شمالی برای مقابله با رژیم‌های تمامیت خواه مانند روسیه و چین توافق کردیم.

او همچنین گفت: روابط میان ناتو و روسیه از زمان پایان جنگ سرد به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار