ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش ملحق می شود

فردا ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ناوشکن دنا و مین شکار شاهین فردا با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند.

دنا، چهارمین فروند از ناوشکن‌های کلاس جماران، تحت نظارت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی دارد.

عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از دیگر ویژگی‌های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.

مین شکار شاهین نیز با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خور ۱۸۰ سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و به دست متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است.

این شناور بومی با بهرمندی از فناوری‌های روز دنیا، امکان ردیابی و خنثی سازی انواع مین‌های دریایی را دارد.

فردا در مراسم الحاق این ناوشکن و مین شکار، فرمانده کل ارتش، وزیردفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: کووید19 ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
1)این فریگت 1400تا1500تن وزن دارد.ناوشکن (به انگلیسی: Destroyer) نوعی کشتی جنگی سریع، با تناژ بین ۷هزار تا ۱۰هزار تن، با توان مانور بالا و برد عملیاتی بالا است که برای همراهی و دفاع از گروه‌های رزمی و کشتی‌های بزرگ‌تر و کشتی‌های تجاری در برابر تهدیدات کوتاه برد و شناورهای کوچک و سبک به کار می‌رود. مگر اینکه ما تعریفی جدید در بین نیروهای دریایی جهان پایه گذاری کرده باشیم. 2)این فریگت هنوز مسلح به هیچ نوع سیستم ضد هوایی مانند سایر فریگت ها و ناوچه های ایرانی نشده بزرگترین نقطه ضعف در این قبیل تسلیحات دریایی نداشتن سلاح ضد هوایی میباشد