جمع آوری ۲۶۵ معتاد متجاهر در استان قزوین/ فعالیت ۱۳ سمن در مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۵ معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی رحمانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در کارگروهتوسعه مشارکت‌های مردمی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۵ معتاد متجاهر در استان جمع آوری شده و تحت درمان قرار گرفتند که با این اقدام، زمینه کاهش جرائم و سرقت در استان فراهم شد.

رحماین افزود: گرایش زنان و جوانان به مواد مخدر بیش از گذشته شده است و مسوولان فرهنگی باید با جدیت برای پیشگیری از آسیب‌های این حوزه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: قزوین در ردیف استان‌های برتر در سطح کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و از لحاظ کمی و کیفی نیز اقدامات خوبی برای مقابله با مواد مخدر در سال‌های اخیر انجام شده است.

رحمانی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت اجتماعی است، تصریح کرد: باید با اقدامات فرهنگی و آموزشی مضرات مصرف مواد مخدر برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تبیین شود.

مشاور استاندار قزوین تاکید کرد: رویکرد ما دور کردن اعتیاد از گروه‌های آسیب‌پذیر و آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به معضلات اجتماعی این بلای خانمان‌سوز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت این موضوع و صنعتی و دانشگاهی بودن قزوین، حساسیت ما در امر مبارزه با مواد مخدر بیشتر است و در بحث درمان نیز گام‌های خوبی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برداشته شده است.

رحمانی با بیان اینکه استان قزوین فاقد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به صورت دولتی است و از مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ در این زمینه استفاده می‌شود، افزود: به همین منظور مراکز ترک اعتیاد در شهر‌های الوند، آبیک، قزوین و تاکستان دایر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از اجرای طرح یاری گران زندگی در مدارس خبر داد و تاکید کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر با مشارکت حداکثری مردم می‌توان گام‌های بلندی را برداشت.

۱۳ سمن در مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین فعال هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه سمن‌ها ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: در حال حاضر ۱۳ سمن در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت می‌کنند.

مریم بیدخام افزود: بحث اعتیاد مربوط به دستگاه خاصی نیست و نیاز به عزم همگانی دارد و در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی باید مداخله جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: موفقیت در امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط است و تداوم و استمرار در برنامه‌ها نیز یک ضرورت محسوب می‌شود.

بیدخام تاکید کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به دلیل روحیه مشارکت و حضور داوطلبانه و اتکا به خودباوری و روحیه خدمت گذاری از پر نفوذترین تشکل‌ها در عرصه اجتماعی محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

این مسوول با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه بحث مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت صنعتی درحال حرکت است باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها استمرار داشته باشد تا خانواده‌ها در جریان مسائل قرار گیرند.

وی یادآور شد: ما اگر بتوانیم سمن‌های بیشتری را وارد مشارکت در امر مقابله با مواد مخدر کنیم به نتایج بهتری می‌رسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.