بیماران روانی، مجرم نیستند!

بی‌خانمانی ناشی از بیماری‌های روحی و روانی به مرحله بحران رسیده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از the hill، سیستم عدالت کیفری باید با افرادی که دچار بیماری‌های روحی هستند به دلایل گوناگون بهتر برخورد کند. در طول بحران بیماری روحی، بیماران به دلیل جرایم غیرخشونت‌آمیز جزئی بیشتر با پلیس روبرو می‌شوند تا کمک‌های بهداشت روان! بنابراین این افراد به سیستم عدالت کیفری ارجاع داده می‌شوند.

و این ماجرا یک اتفاق ساده نیست که تنها یک‌بار اتفاق افتد. بیماران روحی به طور مکرر دستگیر می‌شوند، اما به ندرت به آن‌ها کمک می‌شود. هرساله، بیش از یک میلیون نفر به زندان انتقال داده می‌شوند. در زندان با بسیاری از افراد برخورد خوبی نمی‌شود. بنابراین وضعیت روحی آن‌ها بدتر می‌شود. پس از آزاد شدن از زندان افراد به دلیل عواقبی که از سابقه جنایی‌شان به دست آوردند، دسترسی به کمک‌های بهداشت روان ندارند. بعضی از مردم بدون دسترسی به کمک پزشکی و سیستم حمایتی بی‌خانمان می‌مانند و اغلب دوباره دستگیر می‌شوند.

افسران اجرای قانون معمولا هنگامی که نظارت بقیه اعم از روان‌درمانی و مداوای پزشکی جواب نمی‌دهد و بیماری دوباره عود می‌کند، وارد ماجرا می‌شوند. وقتی کسی که با پلیس تماس می‌گیرد، افسران پلیس با توجه به آموزش خود پاسخ می‌دهند که این می‌تواند با بهترین روش‌ها برای مدیریت بحران‌های بهداشت روان مغایرت داشته باشد.

حتی اگر ارتباط بین اجرای قانون و بیماران روحی بهتر شود، سیستم جاری به طور ممانعت آمیزی گران است. براساس اتحادیه ملی بیماری‌های روانی، هزینه اسکان یک زندانی که دارای بیماری روانی است، سالانه ۳۱۰۰۰ دلار می‌شود در حالی که خدمات بهداشت روان جامعه حدود ۱۰۰۰۰ دلار است.

به همین دلیل پروژه بهداشت روان در لس آنجلس تأسیس شد که در آن اولویت‌هایی را برای یک برنامه جامع بهداشت روان تعیین کرده است که با استفاده از ورودی‌هایی از ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مستقر در جامعه، گزینه‌های متعددی را برای مجازات مجرمان بدون خشونت دارای بیماری روحی و روانی فراهم می‌کند. این پروژه ۱۵۰ میلیون دلار بودجه از کشور برای منابع اضطراری بهداشت روان درخواست کرد و پنج مرکز مراقبت‌های فوری بهداشت روان را به عنوان جایگزین زندان گشود.

این پروژه همچنین باعث ایجاد دفتری برای جلوگیری از انحراف و ورود مجدد که یک تیم اورژانسی روانپزشکی اختصاصی هستند، ایجاد شد که علاوه بر ۹۱۱، شماره دیگری می‌دهند تا تماس بگیرند و ۳۹ تیم در سراسر شهرستان با یک افسر پلیس و یک متخصص بهداشت روان که به عنوان "پاسخ دهندگان دوم" برای موارد مربوط به بیماران روانی کار می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌کنند.

به علاوه، روشی را که در آن به افسران امنیت عمومی آموزش داده می‌شد باید تغییر کند تا به بحران بیماری روانی رسیدگی شود. اکنون دفتر نمایندگی دادگستری به هزاران افسر گشت و اعزام شدگان برای کاهش تنش افراد مبتلا به بیماری‌های روحی روانی آموزش می‌دهند و در حال افزایش تعداد دادگاه‌های مشارکتی برای مواجهه با افراد دارای بیماری‌های روانی، سوء‌مصرف مواد، و یا استرس پس از سانحه هستنند. این برنامه که تلاش می‌کند بیماری روانی را از بین ببرد و فرهنگ پلیسی را عوض کند، توسط انجمن ملی کشور‌ها در ۲۰۱۷ تاسیس شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار