عراقچی: فکر نمی‌کنم بتوانیم در این هفته به جمع بندی نهایی در وین برسیم

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که مذاکرات ما موکول به انتخابات نیست، گفت: فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری بتوانیم به جمع بندی نهایی در وین برسیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (شنبه) در پایان دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز ششمین دور مذاکرات با یک جلسه کمیسیون مشترک شروع شد و تصمیم بر این گرفته شد که به کار سرعت بیشتری داده شود و مذاکراتی که کماکان مورد اختلاف است را در جلسات متعدد کارشناسی و سیاسی مورد بحث قرار دهیم و راه‌حل‌های لازم برای آن‌ها پیدا شود.

وی افزود: با وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم به این دلیل که هم بازگشت آمریکا به برجام یکسری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا، از پیچیدگی‌هایی برخوردار است و باید برای آن برنامه ریزی شود و در آن خصوص دقت شود و برای آن شاخص تعیین شود.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: همین‌طور اقداماتی که ایران باید انجام دهد، طبیعتا با توجه به پیشرفت‌های سریع علمی و فنی که ایران در این مدت انجام داده نحوه تنظیم آن‌ها با بازگشت به برجام پیچیدگی‌های خودش را دارد و این‌ها بحث‌های مفصلی را می‌برد و مجموعه این اقدامات در چه جدول زمانی باید انجام شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: مسلما آمریکا باید قدم اول را بردارد و آمریکا باید همه اقداماتش را ابتدا انجام دهد و بعد جمهوری اسلامی ایران راستی آزمایی می‌کند و بعد از آن است که به تعهداتمان برمی‌گردیم. این ملاک کار ماست، ولی همین احتیاج به جدول بندی و جدول زمانی داریم و این‌که مشخص شود در چه روزی اگر به جمع بندی رسیدیم، بعد مراحل تایید و تصویب آن در هر کشور چگونه باشد؟ در چه مدت انجام شود و بعد چه مقدماتی باید برنامه ریزی شود و نهایتا در چه روزی به اجرا می‌رسیم و در آن روز آمریکا باید چه کار کند و چگونه راستی آزمایی شود، همه این‌ها مراحل مذاکراتی جزیی و فنی و بحث‌های سیاسی و حقوقی دارد.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: بلافاصله بعد از کمیسیون مشترک جلسات مذاکراتی را شروع کردیم و ظرف روز‌های آینده مذاکرات ادامه خوهد داشت و تا به یک جمع بندی دست یابیم و به شکلی به موقعیتی برسیم که ان‌شاءالله تصویر تقریبا کاملی را از یک توافق نهایی داشته باشیم که وقتی این بار به پایتخت‌ها برمی‌گردیم قابلیت تأمل و تصمیم گیری را داشته باشیم.

وی درباره اینکه آیا مذاکرات تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌یابد؟ بیان کرد: ما به دنبال دستیابی به یک توافق مطلوب و خوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می‌کنیم و نه وقت را تلف می‌کنیم. هر چه زودتر برسیم، البته بهتر است، مهم این است که در این توافق آن اصولی که ایران بخواهد رعایت شده باشد و شاخص‌هایی که بخواهیم به آن رسیده باشیم.

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که وقایع زمانی هیچ ارتباطی با مذاکرات ما ندارد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و امیدوارم انتخابات پرشکوهی با مشارکت مردم باشد و آن‌چه مردم تشخیص می‌دهند، در صندوق رای‌ها مشخص شود و عمل بسیار مهمی برای کشور است، ولی به جای خودش انجام خواهد شد.

وی گفت: مذاکرات ما موکول به انتخابات نیست، قبلش و بعدش، برای ما آن‌چه ملاک است این است که در مسیر تحقق خواسته‌های ایران حرکت کنیم، تاریخی برای خودمان ملاک قرار نمی‌دهیم که چه زمانی برسیم یا نرسیم قبل از چه اقدام دیگری باشد یا نباشد، تا هر زمانی که طول بکشد و نیاز بدانیم که مذاکرات را ادامه دهیم برای این‌که به مطلوب خودمان برسیم مذاکرات ادامه خواهد یافت، بدون این‌که وقتی تلف کنیم یا اجازه دهیم دیگران وقت تلف کنند.

عراقچی بیان کرد: به شخصه فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم. تصور بنده این است حداقل یک بار دیگر باید جمع بندی کنیم و به پایتخت‌ها منتقل شود. نمی‌توانم پیش بینی کنم این دور چند روز طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بله
شما منتظرین تا نتیجه انتخابات چی میشه
بعد طبق دستورات بالادستی مذاکرات را ادامه دهید یا
نیمه کاره رها کنید و برگردید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
جمع بندی نمی خواد شما.. باز باز.. هم می توانید کشور را به فنا دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله مردم خودتون را جمع می کنند همه با هم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
جالبه‌ مافیای‌ کنکور yjc.ir رو هم خریده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
واسه خودت رفتی تفریح ....
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۱:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تیکه کلام این اقای عراقچی فکر نمی کنم به تفاهم برسیم هنوز راههای زیادی تا تفاهم فاصله است جالبه بعدش میگه نمیگذاریم مذاکرات فرسایشی شود و خیلی جالبتر باز میگه عجله ای هم برای تفاهم نداریم من که گیج شدم شما مردم چی لطفا نظر بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما همچنان ازطرف دو رئیس جمهور اخیر آقایان احمدنژاد و مخصوصاً روحانی اجرا نشد.
-
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
حد اقل به حرمت ان حق ماموریت 600 یورویی روزانه قسمت میدهم بی حاصل بودن مذاکرات مجدد برجام را برای مردم بگو تا مردم درست و اگاهانه انتخاب کنند رییس جمهور بعدی را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
برگردين تهران نياز نيست مذاكره كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
نتیجه برجام دلار 25000 تومانی شد اگر این وقتی که در برجام گذراندید در داخل کشور به فکر کشور وملت می گذاشتید به سرو سامان رسیده بودیم برگردید دیگر نمی خواهیم
برجام از فرسایش هم عبور کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کاش هرگز نرسید ..و امریکا مجبور شود برود کنار ... البته بستگی به دولت جدید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اقای عراقچی من رجال سیاسی نیستم اما شما هیچ وقت به جمع بندی نمی رسید مگر آنکه به خواسته آنها تن بدید
-
مصطفی
۰۸:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
شما بعدش هم به تصمیم گیری نهایی نخواهید رسید . تصمص گیری نهایی در گرو انتخابات آتی است .
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۸:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
جناب آقای عراقچی گفته بودی ما از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری میکنیم. چی شد؟ اینکه خودش فرسایش خالصه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام آقای عراقچی
چند ساله نتونستین به جمع‌بندی نهایی برسین، یک هفته پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۰۷:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
گورپدربرجام از اول تا آخر اگر ما داشته هایم باورداشته بودیم الان وضع مردم این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
در این برجام هرگز به نتیجه نخواهید رسیدچون امریکا و نوچه هایش اصلا چیزی را به عنوان مذاکره تعامل و رابطه عادلانه را پشیزی قبول ندارند فقط وقت کشی و زمان گیری توام با تحریم میکنند تا با کمک مزدوران و ناراضی تراشان داخلی اتفاقی در داخل ایران بیافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر قرار بود موفق بشین در این ۸ سال موفق می شدین.یه جورایی این تلاش ها مثل تلاش دانش آموز شب امتحانی می مونه که می خواد یک شبه ، به انداره یه سال تلاش کنه و نمره بگیره.مذاکره با آمریکا آب در هاون کوبیدن هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
استاد جمع بندی همتی و مهرعلیزاده!
متخصص در خواندن انشاء و املاء معاندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
هم تو و هم فکرات و هم اونا نمی خواید . تا نتیجه انتخابات مشخص بشه . اونا از سر منطق و سیاست . شما منافع حزبی.

بازی بدیه . و مکروا و مکر الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
عراقچی جون خواهشا مذاکره رو بیخیال ...خسته نشدی ....ول کن دیگه بیا وسایلتو جمع کن باید معاونت رو تحویل بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اتفاقا برعکس،گل دقایق پایانی این دولت برای حداقل بردن انتخابات به دور دوم همین برجامه،حالا ببینید چهارشنبه یا پنج شنبه بر طبل شادانه نمی کوبن که ما توافق کردیم و..‌.
Iran (Islamic Republic of)
توافق
۰۷:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
شما راحت باش هتل وین خوش بیگذره کسی هم منتظر توافق شما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
فکر نمیکنی؟؟؟؟؟
ما که مطمئن بودیم اخه شماها امتحان پس داده اید جناب عراقچی
میبینید اینا هم‌واسه امریکا دیگه تاریخ گذشته شدن،امریکا محلشون نمیذاره حتی با وجود اینکه بله قربان گوهای بسیار خوبی بودن واسه امریکا
اما چون تاریخ مصرفشون گذشت انداختشون دور
عاقبت همه‌کسانی که نوکر امریکا بشن همینه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بد جوری ایران را تابلو کردید !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
با وجود تک روی های آمریکا، فکر نکنم که اصلاً به نتیجه برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بی خیال به جمع بندی رسیدن.تو این هشت سال تو و ظریف با پول ملت کیف کردین بهترین هتلا بهترین سرویس .بهترین غذا .مدام تو سفر به این کشور به اون کشور بدون نتیجه.حرومتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دیگه نمی‌خواد پول بیت‌المال توی هتل های وین هدر بدید برگرد بابا برگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دیگه حناتون واسه ملت رنگی نداره.
منتظر انتخاباتم و رایم هم رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر بگو مگوهاو تهمت های داخل کشورجمع شود ، در خارج هم به جمعبندی خواهیم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تو در برجام هم جمع بندی کردی تا اینجا رسیدی و جون ما رو به لب رسوندی زیاد جمع بندی نکن ضرب و تقسیم هم کن.
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۴:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بهترین کار این هست که مذاکرات را فعلا تعطیل کنیم تا بعد از انتخابات و شروع به کار دولت جدید ، باید یک دولت مقتدر و انقلابی راس کار باشد تا آمریکا و غرب ، حساب کار را بدانند و دو دوزه بازی خودشان را کنار بزارن و اگر واقعا قصد و هدفشان مذاکره و رفع مشکل هست ، قدم به پیش بگزارند ولی اگر قصد معطل کردن کشور را دارن تا زمان به نفع آنان جلو برود ، مطمئن باشند که دولت انقلابی کار خودش را خواهد کرد و مسائل اقتصادی کشور را لنگ انجام مذاکرات با انها نخواهد گذاشت ، بلکه تحریم ها رو بی اثر خواهد کرد .اگر ما از موضع قدرت حرف بزنیم آنها هستند که باید شروط ما رو بپذیرند ، نه ما .ولی وقتی یک دولت از موضع ضعف و ناتوانی و .... پای میز مذاکره میرود ، دستاوردی نخواهد داشت .نگاهی به تاریخ بندازیم و عبرت بگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
حاجي جان بار بنديلو جمع كن بيا ايران كه اينا آبي برا ما گرم نميشه شما نميتونيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام هفته پیش طوری صحبت کردندکه انگارکارتمام است حالایک چیزدیگه می گویند ،معلوم نیست چه خبراست!!ولی پیداست دارند ماراروی زمین می کشندوماهم خودمان راواداده ایم !!همان که رهبری گفتندطولانی نشودولی شد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
فقط خدا میدونه تو این بحبوحه انتخابات،اینا میخوان سر چی به توافق برسند.....
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۲:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
من ندیدم تو این 8 سال شما درست فکر کرده باشین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ما هم فکر نمیکنیم شما کلا به جمع بندی برسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
میشه لطفا اینقد سفر نرید خسته میشید گناه دارین خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اگربه توافق رسیدید باید بتصویب دومجلس آمریکا برسد که دوباره دبه نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تا آخر هفته که هیچی تا آخر عمرت هم نمیتونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
ای جونتون بالا بیاد که کشتید ملت و ۸ ساله منتظریم
بابا ی ذره کوتاه بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
پینو کیو !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
اینا هم حرف مفت میزنن شما به هیچ چیزی دست پیدا نمیکنین همه رو سرکارگداشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
شما هرگز به جمعبندی نخواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بعد از انتخابات ، به خواست کدخدا اگر نامزد طرفدار ظریف رای اورد شما به این نتیجه می رسید که باید در مورد مسائل مدشکی و منطقه ای با کد خدا گفتگو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تمام کن سریع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
کسی توقع نداشت که شما به جایی برسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
از قدیم گفتن اگر یک آدم نادان سنگی در چاهی رها کند صد تا آدم عاقل هم جمع بشوند نمی شود این سنگ را از چاه بیرون آورد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
انشاالله جمع بندیت بماند برای نسل های آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
۸ساله به نتیجه نرسیدید حالا میخواد تو یه هفته برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخ
آخرین اخبار