کاهش ۲۴ درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: امسال مصرف فرآورده‌های نفتی در استان نسبت به پارسال ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدحجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در حالی که میزان مصرف بنزین موتور در این مدت هفت درصد نسبت به زمان مشابه پارسال  افزایش دارد ، میزان مصرف نفت سفید با ۲۸ درصد کاهش همراه بوده و  مصرف بخش غیر نیروگاهی نیز افزایش ۱۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال را دارد.

او اظهارکرد: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در مدت یاد شده در بخش‌های حمل و نقل ۶۷ درصد ، حرارتی سه درصد، برق نیروگاه ۱۷ درصد ، کشاورزی ۱۰ درصد، صنایع یک درصد و پروژه‌ها ۲ درصد می‌باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه میزان مصرف بنزین موتور در اردیبهشت ماه امسال در منطقه اردبیل به ۲۷ میلیون لیتر رسیده است، گفت: در این مدت ۲۶ میلیون و ۸۸۲ هزار لیتر بنزین موتور در منطقه اردبیل عرضه شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است.

مدنی افزود: همچنین در اردیبهشت ماه امسال میزان مصرف بنزین یورو ۴ در منطقه اردبیل حدود ۱۰ میلیون لیتر بوده است.

او به ارسال ۹ میلیون لیتر نفت گاز طی اردیبهشت ماه امسال به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اشاره کرد و گفت: ارسال نفت گاز به این نیروگاه ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

مدنی در زمینه نفت گاز بخش غیر نیروگاهی هم اظهارکرد: مصرف نفت گاز در این بخش در این بازه زمانی ۳۱ میلیون لیتر بوده که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه اردبیل در خصوص مصرف نفت گاز یورو ۴ بیان کرد: مصرف نفت گاز یورو ۴ طی اردیبهشت ماه امسال حدود ۲۰ میلیون لیتر است که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۱۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدنی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال میزان مصرف گاز مایع در استان اردبیل نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش داشته ، افزود: در این ماه یک هزار و ۱۶۹ تن گاز مایع در استان تامین و توزیع شد که در مقایسه  با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.