رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد؛

بیش از ۹۰۰ بازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات استان نظارت می‌کنند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: ۹۶۶ بازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات در استان یزد نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مسعودعظیمی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد، با بیان اینکه برای هر شعبه اخذ رای، یک بازرس ثابت تعیین شده گفت: در مجموع در استان یزد ۹۶۶ بازرس به منظور صیانت از آرای مردم در شعب اخذ رای حضور داشته و بر فرآیند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌ها نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای در استان یک سربازرس در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بر این اساس ۶۲ سربازرس بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های بازرسین شعب نظارت می‌کنند و با تعامل و همکاری با آن ها، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند همراه با رعایت اصل بی طرفی، را رقم می‌زنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۳ بازرس ویژه در انتخابات پیش رو، ادامه داد: برای هر یک از شهرستان‌های استان یک بازرس ویژه تعیین و برای شهرستان یزد به دلیل گستردگی و تعدد شعب، سه بازرس ویژه در نظر گرفته شده است.

عظیمی با بیان اینکه اصل انتخابات بر پایه قانون استوار است، افزود: بازرسین حاضر در شعب اخذ رای باید ضمن برقراری تعامل سازنده با عوامل اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات، بر امور ایجابی و سلبی در روز انتخابات نظارت و از بروز هرگونه تخلف و نقض قوانین در فرآیند انتخابات جلوگیری کنند.

او ادامه داد: بازرسین شعب اخذ رای، در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید آن‌ها را به صورت مکتوب یا با ضمیمه کردن دلایل و مستندات به هیئت بازرسی مافوق گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار