اختصاص ۹۶میلیارد ریال تسهیلات به آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای قزوین

۹۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با هدف کمک به جبران خسارات کرونا به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: با توجه به درخواست آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قزوین مبنی بر اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به منظور جبران خسارات کرونا، این موضوع از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با استاندار و ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مطرح شد.

به گفته مددی، با موافقت استاندار و این ستاد ۹۶ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۱۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان قزوین اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای متعلق به بخش خصوصی که در دوران شیوع کرونا دچار خسارت و آسیب شده اند پرداخت خواهد شد.

مددی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کمک به پیشبرد اهداف خود که همانا ترویج فرهنگ مهارت و توانمندسازی نیروی انسانی است، استفاده می‌کند و در همین زمینه حامی آموزشگاه‌های آزاد است.

براساس آخرین آمار، ۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.

این آموزشگاه‌ها سالانه بیش از ۲ میلیون هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارایه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.