محسن رضایی:

حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدف دولت من است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید در قبال مردم انجام دهد، اینکه آبرو، حیثیت، نشاط و شادابی در چهره مردم موج بزند مهم‌ترین آرزوی دولت من است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در گفتگو با شبکه استانی اصفهان گفت: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است از چشم انداز‌های بدیع و اقلیم‌های متنوع، پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پربازده آن طبیعتی به وجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته است که از تمامی قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران ما وجود دارد.

او ادامه داد: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور، رویا‌های مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت و ایران را با ایران باید شناخت، تصریح کرد: طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ و مردم مهمان نواز و بنا‌های باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم دارد.

او اضافه کرد: هنر امام و انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی و واحد شدیم و روی قامت خود ایستادیم.

رضایی گفت: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها طی سه دهه اخیر باعث شد این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی دست بدهد ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و برروی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو با دولتی نو آغاز کنیم.

او اظهار کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوم و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و غرب و شرق نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند، برای بار دوم امام همه را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان کشور اشغال شده بود و بیش از ۵۰ کشور پشت صدام حسین بودند را به زباله دان تاریخ فرستاد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا ما نمی‌توان بار دیگر همه استان‌ها و اقوام را دور هم جمع کنیم و حرکت سومی را آغاز کنیم؟ حتما امکان پذیر است با وجود رهبری فرزانه و وجود جوانان غیرتمند می‌توانیم قیام فرهنگی اقتصادی و قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ و قیام برای زندگی‌های بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی و اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه یک و ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد این شما مردم هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و اراده و انتخاب اصلی در دست مردم است.

رضایی بیان کرد: قیام سوم قیام زندگی بهتر برای بهزیستی و سربلندی کشاورزان، کارگران، بازنشستگان و معلمان و زدودن غم و غصه از چهره مردم ایران برای دستیابی به قله‌های بلند است، اما شرط آن حرکت همه مردم با یکدیگر است.

او گفت: ایران، دولت، زندگی، ثروت و قدرت برای همه است و ما این کار را با تکیه بر حمایت مردم انجام می‌دهیم ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم و مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و به استان‌ها اختیار و مسئولیت می‌دهیم.

قرار نیست تهران، استان‌ها را استثمار کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یعنی اگر در استانی مردم سپرده‌های خود را نزد بانک قرار دادند باید سپرده‌ها در همان استان سرمایه گذاری شود نه اینکه از هر استان ۴۰ درصد سپرده‌های مردم به تهران بیاید و از تهران تبدیل به ارز و در نهایت ارز خارج شود.

او اظهار کرد: قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند، ما با این استثمار نویی که نیرو‌های انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران و سپس به خارج می‌رود مبارزه کرده و به آن پایان می‌دهیم.

رضایی افزود: اینگونه نیست که از تهران نسخه واحدی برای استان‌ها صادر شود در دولت ما که دولت اقدام و تحول است دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است زمان شعار تمام و زمان اقدام و برنامه است از این رو دولت ما برای هر استان برنامه خاص آن استان با کمک مردمان همان استان را تنظیم می‌کند.

او با بیان اینکه هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص به همان استان را نداشته باشد، تصریح کرد: هر استانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خود را دارد اینگونه نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند در جایی که مرکز هنر‌های دستی ایران است و آب آن استان خشک شود و هنر‌های دستی آن استان از بین برود و در نهایت با مشکل مواجه شود.


نسخه واحد نوشتن از تهران برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت مردم آن استان است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، موقعیت‌ها، توانایی‌ها و استعداد‌های مردم آن استان است از این رو دولت ما متناسب با تمامی ظرفیت‌هاو توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده است.

او اضافه کرد: البته برخی از مسائل مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی عمومی و برای همه استان‌ها است، اما برخی فعالیت‌های خاص که متناسب با مردم آن استان است باید تهیه و اجرا شود.

رضایی گفت: مثلا دلیلی ندارد اگر فولاد باید در سواحل باشد که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود یا به نزدیک معادنی منتقل شود که در نهایت با مشکلاتی همچون خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم.

او اظهار کرد:، اما این کافی نیست ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را در زمینه اقتصاد به همان استان می‌دهیم یعنی مناطق اقتصادی و قطب‌های اقتصادی به وجود می‌آوریم، مثلا آذربایجان به شمال عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌تواند تجارت عظیم داشته باشد یا سیستان وبلوچستان به افغانستان و پاکستان و دریای عمان و هندوستان می‌تواند مبادلات عظیمی داشته باشد، خراسان با آسیای مرکزی، خوزستان به شمال خلیج فارس و کویت و عراق، کرماشاه و ایلام و سایر استان‎‌ها خراسان شمالی و جنوبی و اصفهان و اراک هریک به اندازه یک کشور می‌تواند تولید کند بسیاری از کشور‌های اروپای کمتر از استان‌های ما ظرفیت دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در کشور ما جای می‌گیرد ایران بسیار بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و استان‌ها همان گونه که در انقلاب و دفاع مقدس همه مردم به صحنه آمدند این دفعه در دولت اقدام و تحول به صحنه بیایند و تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد.

او ادامه داد: مشروط به اینکه جوانان نشاط داشته و از ظرفیت بانوان استفاده شود و آزادی اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و مرتب به جوانان سخت نگیریم و اجازه فعالیت به آن‌ها بدهیم و توانایی و مهارت آن‌ها را بالا ببریم که در صورت اجرای این اقدامات با سرعت زندگی مردم را بهبود بخشیدیم و ایران را به قله‌های بلند می‌رسانیم.

رضایی افزود: دولت ما این تجربه را دارد گه چگونه از اقوام و مردم استفاده کند و اقدامات بزرگ مانند آزادسازی خرمشهر را رقم زد، یکبار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی را در ایران به وجود بیاورد، چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن و پارتی بازی‌ها و بی عدالتی‌ها باید کنار برود.

بیرون کردن فقر و گرانی از بیرون کردن سربازان صدام از خرمشهر بیشتر اهمیت دارد

او گفت: آیا بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر اهمیت و ارزش دارد؟ دولت ما دولت اقدام و تحول بار دیگر با کمک شما و اذن پروردگار و حمایت‌های بیکران حضرت، ولی عصر (عج) از سیاست‌های داهیانه رهبر این کار را خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد:، اما برای رسیدن به این ایده بزرگ چندین خط مشی داریم که استانداران دولت ما از مردم همان استان انتخاب کنیم، کدام استان است که مردان و زنان بزرگ نداشته باشد؟ سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفتند.

او با بیان اینکه استانداران هر استان را از نخبگان همان استان انتخاب می‌کنیم خاطرنشان کرد: از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی در اختیار به مدیران کمک می‌کنیم و هم فکری و اقدامات پژوهشی با آن‌ها انجام می‌دهیم و با همه توان پشت سر استانداران و مناطق می‌مانیم.

به گفته رضایی، استانداران و نمایندگان در اداره کشور مسلوب الاختیار نیستند، اما هدایت و حمایت می‌شوند.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می‌کنیم

او خاطرنشان کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر، کشاورزان، کارگران، کارکنان دولت و معلمان است و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مساله اشتغال و تولید را در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی برطرف می‎کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین اقدامات ما در دولت اقدام و تحول این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می‌کنیم، افزود: اکنون هزینه هر مترمربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است یک خانه ۸۰ متری حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود از این رو هرکس ۳۰ میلیون تومان بیاورد من از بانک‌ها می‌خواهم ۹۰ درصد دیگر را وام بدهند و خانه در وثیقه بانک بماند و مالکیت برای مردم است، ولی همان سندی که به نام مردم صادر می‌شود در بانک می‌ماند تا تمامی اقساط پرداخت شود و برای سود آن به مردم یارانه می‌دهیم.

او اضافه کرد: گویی که مردم با آوردن ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شود و بابت ۹۰ درصد دیگر بانک‌ها وام می‌دهند، ممکن است برخی عنوان کنند این اقدامات ناممکن است، اما چگونه در اروپا و آمریکا عملیاتی می‌شود و وام‌های رهنی وجود دارد. تعجب می‌کنم افرادی که در اروپا و آمریکا درس خواندند افکار غربی را می‌آورند، اما تجارب غربی را در کشور پیاده سازی نمی‌کنند، خانه سازان را هم در بازار سرمایه می‌بریم و از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب می‌کنیم.

به گفته رضایی با راه اندازی مسکن ۳۰۰ صنعت از جمله صنعت دروپنجره سازی، سیمان و موزاییک رونق می‌گیرد، افسوس برای گروه‌های سیاسی که همیشه درگیر دعوا با خود هستند و نمایش نامه و شعبده بازی درست می‌کنند باید به فکر مردم باشیم.

 اجازه نمی‌دهیم زباله گردی و کولبری بر قامت بلند مردم ایران بنشیند

او با بیان اینکه مردم، ولی نعمت ما و صاحب این مملکت و انقلاب هستند، اظهار کرد: مردم ایران بهترین مردمان عالم هستند از این رو من و دوستانم بار دیگر خود را سپر ملت ایران کرده و مشکلات را برطرف می‌کنیم و نمی‌گذاریم چهره غم و غصه مردم تداوم یابد اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله‌گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدفی است که باید در قبال مردم در دولت من انجام شود اینکه آبرو، حیثیت و نشاط و شادابی در چهره مردم موج بزند مهم‌ترین آرزوی دولت من است.

او اضافه کرد: مساله ازدواج جوانان برای من بسیار هم است و حقوق خانه داری را رعایت می‌کنیم در هر خانه ۲ نفر کار می‌کند مرد خانه در بیرون کار می‌کند، اما اگر زحمات زن در داخل خانه کار حساب نشود و به آن پرداخته نشود هزینه مردی که در بیرون کار کرده را زن و فرزندان می‌پردازند.

رضایی گفت: آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست؟ ما همه زنان خانه دارای که سه ماه در خصوص تربیت فرزندان و سه ماه برای حفظ سلامت و بهداشت آموزش ببینند در وهله خانم‌هایی که بیش از ۲ فرزند داشته باشند حقوق می‌پردازیم.

او  ادامه داد: مساله ارتقا کرامت انسانی را از خانه آغاز می‌کنیم تا به شهر و استان برسد بنابراین علاوه بر ازدواج و خانه داری کسب و کار خانگی را در داخل خانه‌ها توسعه می‌دهیم و شهر‌ها را اقتصادی می‌کنیم و سعی می‌کنیم رونق اقتصادی و اقتصاد ملی از پایین به بالا بجوشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با روی کار آمدن دولت‌ها توده برفی به نام درآمد نفت دارند از بالا که دست به دست می‌شود اواسط برف تمام می‌شود و به زندگی مردم چیزی نمی‌رسد، اما اگر اقتصاد از پایین به بالا دست به دست شود دولت می‌تواند خود را از طریق مالیات‌ها اداره کند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.