روسیه: رزمایش مشترک ناتو و اوکراین ماجراجویی مستقیم مسلحانه است

مسکو از رزمایش مشترک ناتو با اوکراین در منطقه مورد اختلاف با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، الکساندر لوکاشوویچ، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، برنامه ناتو را برای برگزاری رزمایش مشترک با اوکراین در دنباس، منطقه مورد اختلاف میان روسیه و اوکراین، ماجراجویی مستقیم مسلحانه دانست.

بر این اساس، الکساندر لوکاشوویچ گفت: اوکراین می‌خواهد امسال در هفت تمرین نظامی مشترک با ناتو شرکت کند، باید پرسید دلایل حضور یگان‌های رزمی در مناطق نزدیک به خط تماس چیست؟

پیش از این جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در تماسی تلفنی با ولادمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود با اعلام حمایت از وی، بر تمامیت ارضی این کشور در برابر روسیه تاکید کرده بود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز پیشتر گفته بود «بایدن بر تعهد بی‌دریغ آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز مداوم روسیه در دونباس و کریمه تاکید کرده است».

تحرکات اخیر نظامی روسیه در مرز با اوکراین، نگرانی این کشور را در خصوص احتمال حمله نظامی روسیه با پوشش مانور و تمرینات نظامی افزایش داده است.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است همه قدرت‌های بزرگ حساسیت زیادی نسبت به مرز‌های خود و کشور‌های همسایشان دارند. وی در کتاب توهم بزرگ دلیل جنگ گرجستان در سال ۲۰۰۸ و بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ را ناشی از اشتباهات استراتژیک آمریکا در گسترش ناتو به شرق اروپا و تلاش برای عضویت این دو کشور در این سازمان دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار