انگلیس ازسوی اتحادیه اروپا به تحریم تهدید شد

رئیس شورای اروپا اعلام کرد چنانچه انگلیس به تعهداتش درخصوص ایرلند شمالی پایبند نباشد «حاکمیت قانون» را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه هفت گفت اتحادیه اروپا «از تمامی ابزار‌های خود» برای دفاع از منافعش در برابر انگلیس استفاده خواهد کرد.

رئیس شورای اروپا قبل از دیدار با بوریس جانسون گفت چنانچه انگلیس به توافقی که در خصوص ایرلند شمالی امضا کرده پایبند نباشد «حاکمیت قانون» را نقض کرده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت اظهارات رئیس شورای اروپا در حکم تهدید تلویحی انگلیس به استفاده از تحریم‌های تجاری، در رابطه با ایرلند شمالی است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از انگلیس خواست به مفاد پروتکل ایرلند شمالی عمل کند. او گفت: «ما با  انگلیس درباره اینکه این پروتکل تنها راه حل ممکن برای جلوگیری از استقرار مرز سخت در ایرلند شمالی است به توافق رسیدیم.»

رئیس کمیسیون اروپا گفت: «سال‌ها در این خصوص بحث کرده‌ایم و این راه‌حل را به عنوان تنها راه‌حل ممکن یافته‌ایم. در این خصوص، معاهده‌ای حاصل شده که همان توافق برگزیت است. این توافق به امضای هر دو طرف رسیده و اکنون مهم است که آن را اجرا کنیم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز سه‌شنبه گذشته با هشدار درباره ایرلند شمالی به انگلیس، اعلام کرد بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور پیش از حضور در نشست گروه هفت باید تصمیمی جدی در مورد ایرلند شمالی و حل‌وفصل اختلافات اتخاذ کند.

مقامات ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند می‌خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه‌ها وابستگی به انگلیس حالا می‌خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند. خواسته‌ای که تا به امروز مقامات انگلیس به ویژه بوریس جانسون با سنگ اندازی‌های مختلف مانع تحقق آن شده است. مردم ایرلند شمالی از دیرباز با دولت مرکزی در لندن اختلافات عمیقی داشته و خواهان استقلال بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار