افزایش اعتبار صندوق حمایت از هنرمندان به ۳۵۰میلیارد تومان/ صنایع دستی گلستان در مسیر تجاری سازی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش اعتبار صندوق حمایت از هنرمندان به ۳۵۰میلیارد تومان در بودجه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی در گرگان با بیان اینکه پاسخ‌گویی به نیاز‌های اساسی هنرمندان از دغدغه‌های مجلس است، افزود: در این راستا در بودجه۱۴۰۰ اعتبار صندوق حمایت از هنرمندان به ۳۵۰میلیارد تومان افزایش یافت.

او افزود: توجه به مسائل معیشتی هنرمندان نیز در اولویت قرار دارد و برای حل این مسائل طرح اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان هم در این مراسم گفت: تا پایان هفته صنایع دستی ۱۵ خانه دیگر در استان افتتاح و تعداد خانه‌های صنایع دستی گلستان به ۲۶ واحد می‌رسد.


صنایع دستی گلستان در راه تجاری سازی


تجری گفت: بحث تجاری‌سازی و بازاریابی اهمیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارد و این امر افزایش فروش، ثبات بازار، اشتغال و توسعه صنایع‌دستی را در پی خواهد داشت.

او افزود: سند تجاری‌سازی صنایع‌دستی برای اولین بار در کشور، در استان گلستان با کمک هنرمندان و دستگاه‌های مرتبط تدوین و اسفندماه سال گذشته توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

تجری با اشاره به این‌که ۷ بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سطح استان در دست احداث است، افزود: در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازارچه‌های صنایع‌دستی اختصاص یافت.

او ادامه داد: در سال جاری این رقم حدود ۱۲۰ میلیارد ریال در شورای برنامه‌ریزی استان برای بازارچه‌های صنایع‌دستی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.