پوتین: تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی آمریکا امری بی‌معنی است

رئیس جمهور روسیه گفت تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی آمریکا در حالی که فاز اول آن به اتمام رسیده امری بی‌فایده و بی‌معنی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را در حالی که فاز اول آن به اتمام رسیده، امری بی فایده و بی معنا خواند.

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا ۲۴  اعلام کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط لوله نورد استریم ۲ از سوی آمریکا بی‌معنی است، زیرا اولین شاخه خط لوله در حال حاضر به اتمام رسیده است.

پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود مبنی بر اینکه از تحریم‌های اعمالی علیه شرکت عامل پروژه خط لوله نورد استریم ۲ (خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان و سپس اروپا) چشم پوشی می‌کند، خبر داد، زیرا این پروژه تقریبا کامل شده و انجام این کار موجب ضربه خوردن به روابط آمریکا با اروپا می‌شود.

او در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز با این خط لوله مخالف بودم اما ما دست از تحریم برداشتیم، زیرا زمانی که وارد کاخ سفید شدم این خط لوله تقریبا کامل شده بود.

گزا آندریاس، سفیر آلمان در روسیه  نیز در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) اظهار داشت كه برلین موضع خود را درباره پروژه خط لوله نورد استریم ۲ تغییر نخواهد داد. او همچنین تأكید كرد كه تحریم ها علیه خط لوله نورد استریم كه از سوی واشنگتن وضع شده با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار