بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با ممانعت از ورود دام به محدوده نئور، بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب نئور یکی از مجموعه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در محدوده استان اردبیل است که برای احیای این دریاچه کار مطالعاتی به انجام رسیده و در یک برنامه پنج ساله سعی می‌کنیم تا این دریاچه را احیا کنیم.

او با بیان اینکه شرایط اکولوژیکی منطقه و خشکسالی رخ داده در فضای دریاچه نئور تأثیرگذار بوده است، افزود: در کنار مدیریت زیستگاهی در نئور سعی می‌کنیم تا تعداد گونه مهاجم کاراس را در این دریاچه به حداقل رسانده و با ممانعت از ورود دام بار آلودگی زیست محیطی را در این منطقه کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل این منطقه را محدوده ییلاقی و چراگاه دام اعلام کرد و گفت: در کنار سالم‌سازی محیط پیرامونی نئور و همچنین کاهش گونه کاراس و کنترل کثیر آن سعی بر احیای دریاچه و گونه نادر قزل‌آلا در این دریاچه را داریم که امیدواریم در مدت پنج سال بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و احیای گونه قزل‌آلا را در تالار نئور شاهد باشیم.
شهند با گرامیداشت هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل محیط زیست استان در این هفته تدارک دیده شده که هدف اصلی نیز ایجاد حساسیت و جلب توجه بیشتر به موضوع مهم و ارزشمند محیط زیست است.

او در ادامه تصریح کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری عمومی و همگانی است و ضرورت دارد همه شهروندان در این زمینه مشارکت کرده و به صورت فعال در صحنه حاضر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تمام شهروندان و هم استانی‌ها خواست تا در قبال مسائل محیط زیست با احساس مسئولیت حساس بوده و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به محیط زیست پیرامونی و شهر و دیار خود وارد شود.

انتهای پیام/ع




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.